Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

die kijkt wel heeeeeeeeeeeeel boos naar de camera LOL
maar hij staat toch maar mooi in beeld

gr raf

De Snoeken die ik vanmorgen tegenkwam zijn niets vergeleken met het monster dat ik zojuist in Middenduin zag zwemmen/paaien.
GIGANTISCH ! ruim 1 meter lang :shock::shock:

Foto heb ik vanaf een bruggetje genomen.

De D6 had ik niet bij me, maar goed ook want één hap en het vaartuig is weg :-)

Vandaag een aantal opnames gemaakt in de wateren van 'Het Monster van Middenduin'.
Vanaf het bruggetje had ik een ruim overzicht op het vaargebied, obstakels en vissen.
Ruim een halfuur onderwater gefilmd, de camera heeft slechts 2 keer een vis voor de lens gehad, fracties van een seconde...

Hier kun je nog met een beetje fantasie het oog van de vis zien,

Deze is heel moeilijk te zien, als de schim niet bewoog had ik eroverheen gekeken,

Half uur op een beeldscherm naar die groene/gele mistige massa kijken, doet rare dingen met de hersenen :-D
Waardeloze opnames, het water is te troebel voor de camera.
Het zicht onderwater is hooguit 40cm, en dan zie je alleen nog maar een schim van een vis.

ikke ken da maar dan ook me blauw water waar je dan weer soms palen en palen en palen op ziet LOL

en inderdaad als je van boven afkijkt dan lijkt het water soms helder maar als je gaat filmen dan is het groen/blauw en zie je geen meter
Jij moet dat nog allemaal ontdekken marc en ik hebben dit al allemaal reeds doorlopen.
gr raf

Vandaag maar eens een poging doen in het Elswout, er zwemmen daar grote lange donkerblauwe vissen.
Waterkwaliteit is daar beter dan in Middenduin, hoop alleen niet dat de vissen cameraschuw zijn.

Net naar het Elswout geweest, gevaren in deze plas water.

De vissen zijn niet zo schuw als in Middenduin, in het begin waren ze wat terughoudend maar na een tijdje kon ik ze rustig volgen met de D6.
Zelfs nog een aanvaring gehad met een vis die te dichtbij kwam, onderwaterbeelden heb ik nog niet bekeken.
Kwam nog een kleurrijke kikker tegen met een tijgerprintje,

Nog een kleurrijke verrassing, een verwilderde Ara die leeft in het Elswout.

Nu eerst de onderwateropnames bekijken.

Bingo, op 3 van de 5 opnames staat een hele grote vis.

Volgens mij is het een Karper.
Goede locatie met redelijk zicht onderwater, voor herhaling vatbaar.

Rond 17:30 uur weer terug geweest naar het Elswout, ik heb een aantal epische opnames kunnen maken.

Deze doet me denken aan twee Dolfijnen,

Op een gegeven moment vaarde ik door een school karpers, en ze weigerden om opzij te gaan.

Selfie ? :mrgreen:

Op de terugweg zag ik in een sloot een Karper met oranje vlekken zwemmen, geen opname van gemaakt.
Komende week een poging wagen om hem op beeld te krijgen.

Niet te zien ?
Das vreemd, ik zie ze wel.
Als er meer mensen de foto's niet kunnen zien dan moet ik even de titel van de foto's veranderen en opnieuw up-loaden.
Kan zijn dat deze foto's dezelfde titel hebben als oudere foto's, misschien dat dat een probleem is voor photobucket.

[edit] Ik zie dat je je post hebt veranderd Harm, neem aan dat je ze nu wel ziet.

Het heeft even geduurd maar inmiddels was alles te zien.
Misschien dat jij ze al wel ziet en dus ook de link kan plaatsen, maar dat die site de foto's nog niet online had gezet.

Ik heb het weer :(

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank Roel :worship:
Ben er zelf ook zeer tevreden over, zeker na de teleurstellende opnames van gisteren in Middenduin.
Harm, als je de enige bent die de foto niet kan zien dan denk ik dat het probleem bij jou ligt, tenzij je hem inmiddels nu wel kan zien.

Nog twee screenshots om het af te leren :-)

Ik ga morgen toch nog een keer naar Middenduin voor een paar opnames, al is het maar om alleen de bek van het monster op beeld te krijgen.
Straks het techrek van de D6 eruit halen, stekker van de accu zit er nog steeds in, geeft tot nu toe geen problemen.
Ik hoorde tijdens de laatste opnames van vandaag een vreemde ratel in het vaartuig, even kijken wat er aan de hand is.

Bij een nieuw bericht van jou zal ik eerst nog wel wat anders gaan doen. :rolling:
Na verloop van tijd komt het wel allemaal door.
Wel apart dat andere plaatjes wel altijd meteen te zien zijn.

Thanks Henk.

Gisteravond het techrek uit de D6 getrokken, accu na een week opnieuw opgeladen en gekeken naar mankementen.
Alles werkt nog zoals het hoort, askoppeling is nog goed, motor loopt goed, roer werkt goed en het geheel is nog steeds waterdicht.
Denk dat de ratel veroorzaakt werd door de lichtschakelaar die op de motor ligt, of misschien zat er tijdens het varen een takje of vuiltje bij de schroef.

Back