Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

De verf op de D6 begint hier en daar te slijten, bij de achterkant door de wrijving in de rugtas en waar de camera gemonteerd zit.
De structuurverf houd ook veel vuil uit het water vast en is moeilijk schoon te krijgen, op zich niet zo'n ramp.

Er staat niet zo veel wind vandaag, dat is gunstig.
Maar er is ook geen zon, dat is minder gunstig.

3 opnames gemaakt bij de Bokkedoorns.
Eerste opname was ik aan het twijfelen om de D6 te water te laten omdat het erg troebel was op die locatie, dat komt omdat het op een plek was waar honden makkelijk het water in kunnen. De bodem word dan verstoort met als gevolg één grote troebele massa.
Maar er zat een Snoekje van ongeveer 30cm, ik dacht laten we het maar proberen, niet geschoten is altijd mis.

Waardeloze opname, hier een screenshot van de Snoek die amper te zien is.

De tweede opname maakte enorm veel goed, een Snoek van ongeveer 40cm lag langs de oever.
Er was geen zonlicht maar dat maakt niet uit, het zicht onderwater is uitstekend.
Sprookjesachtige omgeving met die takken en 'sneeuw'.

Hier ook weer een kat en muis spel, ik ging achter de Snoek aan en hij trok zich langzaam terug (soms achteruit zwemmend)
Toen ik de D6 weer richting de oever stuurde om de opname te stoppen kwam hij weer achter me aan, vervolgens draaide ik de D6 weer en zag een hele chagrijnige Snoek in de camera kijken :-D

Prachtige locatie, zekers voor herhaling vatbaar.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de zon schijnt :zon:

De derde opname van vandaag ge-upload naar Youtube, korte opname omdat ik min of meer blind vaarde.
De Snoek zag ik niet meer maar hij staat wel op deze opname.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Brecht.

Eindelijk,je gaat aan de Stroep beginnen.
Als je er problemen mee hebt,geef je maar een seintje.
Grtjs,Marc 3.

@ Robbie, waanzinnig mooie beelden ! maar als jij achter een snoek/karper aangaat, hoe zie je dat dan ? of vaar je met een videobril ?

Dank voor de reacties mensen, maar alle eer moet eigenlijk naar de vissen gaan :-)

De vissen kan ik vanaf de oever zien met het blote oog, tot een bepaalde afstand.
Als er een kleine golfslag is word het een stuk moeilijker omdat de golven het licht van de lucht reflecteren, beste is als het wateroppervlak zo strak als een glasplaat is.
Als er een D7 komt dan word die uitgerust met een FPV videobril :cool:

Vandaag rondgehangen bij de Bokkedoorns, niet veel gefilmd omdat de wind niet zo gunstig stond.
Beste tijd om te filmen is tussen 14:00 en 15:00 uur, dan lopen er de minste honden.
Het snoekje dat gisteren in het troebele water lag zat er weer, het water was helderder dan gisteren.
De opname is niet zo spannend, de Snoek bleef stokstijf op de zelfde positie liggen, weinig beweging.

Ik begin een beetje te veel Snoek opnames te krijgen, voor de verandering maar een paar opnames gemaakt van omgevingen.

Ook nog twee opnames gemaakt in Elswout, maar de camera stond niet in de goede stand dus de opnames waren waardeloos.

Hoi Brecht,

heb nog 2 motoren(speed 400 met lange as)liggen voor in je Stroep.
Zal ze aan Raf bezorgen.
Grts,Marc 3.

isgoe marc.
@robbie, je kan nooit te veel snoekopnamens hebben ;) Ik hoop dat je eens een monster tegenkomt! En ik wacht met smacht op die groote film!

Dat is inderdaad kippengaas om de stenen bij elkaar te houden :yes:

Ik stond vanochtend om 7:00 uur bij de Bokkedoorns, wateroppervlak was als een glasplaat.
5 opnames gemaakt waarvan 4 direct de prullenbak in konden, ik heb geen vissen gezien vanaf de oever. Mist en zon waren de spelbrekers.
Maar er is één opname van 3 minuten waarin twee Snoeken in voorkomen, totale verassing en één van de beste opnames van snoeken tot nu toe.
Camerastand stond goed, belichting is goed en de beelden zijn super stabiel.
Ik vaarde vrij langzaam dus de Snoeken staan ook nog redelijk lang in beeld.

Dit moment lijkt op een standoff, de Snoek komt heel langzaam tevoorschijn en je ziet dat hij diep in de camera kijkt.

Hier haakte hij af,

Enkele second later in een draai verschijnt deze Snoek in beeld,

Mooie omgeving,

Dank je wel Bertus.

Zonnige dag vandaag maar er staat te veel wind om te filmen.
Straks een aantal bestanden deleten die de final cut niet gaan halen.

Ik heb vandaag de D6 een camouflage printje gegeven.

Blaadjes uit de natuur gebruikt als sjablonen,

Met een zwarte spuitbus hier en daar een dun laagje verf aanbrengen, als het droog is een schuursponsje overheen wrijven voor meer nuance.

Winderig dagje vandaag, geen opnames gemaakt.
Zag wel dat de kikkervisjes allemaal uitgekomen zijn, ze moeten nu nog wat gaan groeien voordat ze echt gaan zwemmen.

Back