Boris, heb je zelf wel eens gedaan wat je schrijft?
Ik heb ruime ervaring met vochtvrij maken door middel van stikstof, en geloof me vrij: dat is niet "even een schot stikstof er doorheen jagen"...
Ik was twee uur bezig met een stikstofinstallatie die 130 kuub per uur leverde, om een waterdichte TL bak vochtvrij te krijgen.
Dit omdat stikstof wel het vocht in de lucht verdrijft, maar niet het vocht wat ergens op verstopte plekjes in vloeibare vorm ligt te wachten (stikstof is zo droog omdat het geen/weinig vocht op kan nemen, het bevordert de verdamping dus ook nagenoeg niet).
En vanaf dat moment maakt de temperatuur van die camera weer WEL uit, want bij opwarming gaat dat vocht alsnog verdampen en door die behuizing zwerven...
Het is niet zo simpel als je denkt.
Ik heb op schepen gevaren waar een "droge stikstof" voorziening was, speciaal om onder stikstof te kunnen drogen. Die voorziening bestond uit een simpele heater waarin het stikstof tot plm 120 graden opgewarmd werd... We hebben hem nooit gebruikt, omdat de flessen stikstof niet aan te slepen waren...
Warm in de vriezer leggen werkt VÉÉl beter: je ziet het vocht verdwijnen en vervolgens op de koelspiralen neerslaan (helaas kan ik de waterdichte TL bakken op de kippeloop niet losbouten zonder de beugels te beschadigen, anders lag op de vorige boot de vrieskamer vol met TL bakken...).
Groet, Bert