Ontmoetingsdag Historische Scheepsmodelbouw 2020

Ik woon in de "Zuidelijke Nederlanden"... in Vlaanderen dus.
M.a.w. "Midden (huidig) Nederland" is nog ver voor ons, dus het mag best ook eens iets zuidelijker ;-)
Als mijn werk het toelaat kom ik als bezoeker. Wil dat dan zeggen dat ik pas om 13:00 binnen mag?

Laatst bewerkt:
Gino,
Klopt. Bezoekers zijn vanaf 13:00 welkom. Dat is omdat we 's morgens alleen met bouwers onderling willen kennismaken etc. Nou ben jij ook een bouwer en we willen dus ook met jou kennismaken. Dus 's morgens ben jij ook welkom. Maar is het onmogelijk dan om een model mee te nemen? Ook een klein nog in aanbouw zijnd model is een model.
Je bent dus welkom en overweeg nog eens wat mee te nemen.
Jan

Ik wil ook graag komen maar dat ligt er maar aan of ik vrij kan krijgen van mijn werk (NS).
Ik ben een beginnende bouwer en ben dan (hoop ik) bezig met de San Francisco II, mijn eerste project.
Ik kom dan uit Meppel.

@Calimetro
Leuk als je er bij kan zijn. Wil je je ook via de link aanmelden ? Dan hebben we alle gegevens van je. Vermeld dan ook dat het nog onder voorbehoud is.
Tot ziens.
Jan

Ik wil graag komen, als bezoeker, want ik kan me op die datum nog niet vastleggen. Het staat genoteerd ik kijk er naar uit

Als je googled op "Campings bollenstreek" vind je er een paar. Ik ken ze niet want wij gaan nooit naar campings, en zeker dan zeker niet in de buurt.
En we zitten hier in de Randstad hé.

Even gegoogled. Ziet er leuk uit. Ik wist niet dat daar een camping was. Kom er regelmatig langs. Is op een half uurtje afstand van Hillegom.

En wat is de tussenstand Jan. Een leuk aantal al bij elkaar?
Nog even een praktische vraag. Hoe vervoeren jullie modellen in de auto?
Ik kan een hele kist maken waar ik eigenlijk geen zin in hebt. Is het niet zo, dat als een model in een kist moet komen er ook al onderdelen gaan afbreken?
Maar hoe dan wel?

Ja, dat is inderdaad een probleempje. Ik had mijn Victory in een langwerpige doos en tussen het model en de dooswand had ik bubbelplastic gestopt. De doos stond wel stabiel maar door het in en uithalen van het bubbelplastic zijn de geschutpoorten heel kwetsbaar. Gelukkig niet veel schade gehad. Ik ga het nu iets anders doen. Ik maak een bak zonder voor en achterhant tot iets onder de waterlijn. (=geschutpoorten) In die bak maak ik met piepplastic de vorm van het model. Het model staat dan stabiel in de bak. Aan de voor en achterkant maak ik dan nog iets waar ik een pen doorheen kan steken die door de kiel van het model gaat.
49541510038_bb944549e0_k.jpg

Het model kan dan stabiel ergens neergezet worden. Dat moet dan wel in je auto passen. Bij mij gaat dat net zonder achterbank.

Ik zet de modellen los in de standaard in de auto. Is nog altijd goed gegaan...

Back