Zoals gezegd vanmorgen hebben we even geprofiteerd en zijn Gert en ikke gaan vliegen op het modelvliegveld. Gert had een heli mee en heeft daar enkele vluchten mee gemaakt. Ik had de Xeno mee en de easyglider. Als eerste heb ik een vlucht gemaakt met de easyglider. Daar had ik na de vorige vlucht een aantal dingen aan veranderd. Zo heb ik die omgebouwd naar 2,4 en een andere regelaar en prop gemonteerd. Echter bleek dat laatste niet goed te zijn. Bij volgas gooide de regelaar alles plat. Bij thuiskomst de regelaar een CC ice 50 light aan de laptop gehangen en de log uitgelezen. Het uitschakelen bleek te komen door over current. De log gaf aan dat dit gebeurde bij 88 ampere…………
Na die vlucht nog een vlucht gemaakt met de Xeno en later nog eens met de easyglider. Tijdens die vlucht riep Gert ineens dat er een grote roofvogel links van mij zat. Hier ben ik gelijk naar toe gevlogen en ik kwam een heel stuk hoger dan hem uit in de thermiek en ging zelfs sneller naar boven dan die roofvogel. Die bel heb ik helemaal kunnen uitvliegen en na ongeveer een half uur zat ik alweer op een hoogte dat ik moest landen.
Gerts heli
Het lokale clubgebouw
Het vliegveld
De bevoorrading, net op tijd!!!!!!!!!
Ikke met Xeno
Vanmiddag zijn we dan met ons gezin naar het fahrzeugmuseum in Kaprun gegaan. Daar staat op een wel heel kleine ruimte een schat aan diverse voertuigen. Velen daarvan zijn al bijna niet meer te vinden en als je ze vind niet te betalen. Dat al die voertuigen op een eigenlijk te kleine plaats staan vind ik heel jammer. Dit zou veel beter tot zijn recht komen in een grote ruimte waar je om elk voertuig heen kan lopen.
Enkele voorbeelden.
Trabant cabrio
Gogo mobil limousine
Fiat multipla staat onder en boven op de stelling staat een Messerschmidt
Victoria spatz 200/250
Maico mobiel
Een voorloper van de Sparta met, let op de voorrem……
En nee, dit is geen Fiat 500, maar een Steyr puch 500 met deuren die verkeerdom
open gaan.
Na het museum zijn we nog even naar het kasteel van Kaprun gegaan en hebben we dat bezichtigd. Nu zitten we in ons appartement uite terusten van het wandelen. Straks rond 18:00 uur worden we verwacht in het restaurant waar we een gril/BBQ avond hebben.