Ooit zag ik een heli... jeugdsentiment

• Topicstarter Topicstarter Jahre Viking
  • Startdatum Startdatum
ziet er allemaal netjes uit Jahre!
de motor inclusief uitlaat, koelvin, startsnaar emz. liggen hier netjes op je te wachten.

gr Lance03

P1000479.jpg

Het laatste restje van de vehuizing op de plaats waar een dezer dagen de nieuwe werkplaats word gebouwd. Met vloerbedekking.....luuuuuuux.

P1000480-1.jpg

Eén van de twee stellingen die reeds ter plaatse staan. Simpele dingen, maar de beste manier om overzichtelijk veel bende weg te werken.

Ik vond ook nog een overlevende van een oude hobby. Ik verzamelde ooit 1:50 grondverzet en bouw, met name van Conrad. Jammer dat ik al dat spul weg heb gedaan, maar zo gaat het. Foto's in het desbetreffende forumonderdeel.

Mededeling

Aan hen die werkelijk geinteresseerd zijn dit draadje en willen weten hoe het verder gaat kunnen mij emailen. Dit geld in het bijzonder voor de mensen van wie in onderdelen en zelfs complete helicopters heb gekregen.

Naar alle waarschijnlijkheid gaat het hier niet verder.

De reden is dat ik het hier zo langzamerhand wel een beetje gehad heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bericht voor moderator.

Moderator, dit mag op slot.

Gezien de afwezigheid van interesse op het forum voor dit draadje en de grote hoeveelheid tijd die ik er in moet steken om dit verslag bij te houden gaat het hier niet verder. Ik heb verder ook geen behoefte meer dat er mensen opmerkingen "naar de bekende weg" plaatsen.

Ik zou graag zien dat er aan dit verzoek omtrent "mijn eigen draadje" wordt voldaan.

Omdat ik ruimte nodig heb in mijn fotobucket zullen mogelijk op korte termijn oook de foto's verdwijnen.

Volgens mij vergeet je dat er veel mensen lezen en maar heel weinig echt reageren. Beter geen reactie dan een domme/nutteloze toch?

Bovenzien maak je zo'n verslag omdat je het leuk vindt om te doen en niet omdat je "aandacht" wil van forum leden. Die indruk krijg ik een beetje......

Natuurlijk is het leuker als je veel reacties krijgt maar ik vindt je beslissing erg jammer.

En als je oko zat van de heli bent moet je me even een pb sturen ;)

Ik las het met plezier hoor :)

Net zoals Tadango al opmerkte, de ohh`s en de ahhh`s blijven een beetje uit omdat dit slechts vervuiling is in je draadje.
Wordt het forum beter, is het weer niet goed :confused:

Zelfde hier. Lees heel veel maar post bijna nooit. Hetgeen niet wil zeggen dat er hier niet heel vaak oohhh's en aahhh's te horen zijn...

Laat maar.

Slotje dus.

Laatst bewerkt door een moderator:
In 1 ding geef ik je meer dan gelijk : Je ziet alles erg zwart/wit.

Nogmaals, zonde dat je niet meer post (alleen foto's is al erg leuk) en helemaal jammer dat je de bestaande foto's weghaalt.

Btw, waarom haal je nu je reactie weg waar je zoveel moeite op hebt gedaan? Ik snap die friesen echt niet (geintje ;))

Jep, ik ben ook een trouwe lezer.
Maar ik kan niets zeggen over schaalheli's, dus zeg ik maar niets.
Bij andere bouwdraadjes zeg ik ook meestal niets.
Plak je tenminste wel wat plaatjes hier als je helemaal klaar bent?

Dan kun je de ooowwss en AAhhsss zeker in ontvangst nemen.

Echt heel zonde dat je de foto's hebt weggehaalt. Er zijn toch genoeg foto-uploaders waar je je foto's kwijtkan? Ik volgde dit draadje ook met interesse. Kijk maar naar de hoeveelheid views. En ik sluit me aan bij Walter, als hij af is, dan plaats je toch nog wel wat pics?

Ludo

Echt heel zonde dat je de foto's hebt weggehaalt. Er zijn toch genoeg foto-uploaders waar je je foto's kwijtkan? Ik volgde dit draadje ook met interesse. Kijk maar naar de hoeveelheid views. En ik sluit me aan bij Walter, als hij af is, dan plaats je toch nog wel wat pics?

Ludo

De foto's zijn (nog) niet weg. Ik hou niet van veel accounts. Of ik foto's plaats als hij klaar is? Geen idee. Mijn wispelturige karakter is niet makkelijk voorspelbaar. De kans is het grootst dat ik alleen foto's naar een aantal geinteresseerden stuur via email en verder naar de mensen die dit project hebben gesponsord.

Op dit moment staat alles even stil en het is nog maar de vraag of ik Helies over Hulten haal. Ik moet vrij delicaat spuitwerk overnieuw doen en ik nog steeds niet alle onderdelen en zeker niet de elektronica.

Ik ben op dit moment met een andere schaalhelie bezig die wel kan vliegen. Daar komt geen draadje van. Zeg het maar vast voor het gevraagd wordt.

bell 212 graupner leeft nog ;-)

Hoi..
Ik was wezen zoeken naar info over een bell 212 en toen stuitte ik hier op ;-)

Ik heb er 1 voor je helemaal compleet uit 1978 en hij is ook helemaal afgebouwd op de servo s na!!
De motor is ook orgineel en heeft maar 1 keer gelopen om te kijken of hij het deed..!!

Heb hem nu te koop staan om het forum compleet met starter en bouwtekeningen!!!

dus ik hoor het wel.. en misschien kun je het ook doorgeven aan je maatjes!!

gr andre

Regelmatig als ik uit school kwam zag ik een man bezig met zijn helicopter. Ik was toen 10 - 12 jaar. De laatste jaren van de basisschool dus. Dit was tussen 1977 en 1979. In die tijd waren kinderen zelfstandig genoeg om op eigen benen van en naar school te gaan en op eigen houtje. Ik passeerde daarbij het grasveld waar hij regelmatig vloog en waar ik dus ook regelmatig met hem een praatje aanknoopte. Het model was een Bell 47 met brandstof motor. Het was een vrij groot model, waarbij ik wel moet opmerken dat een helicopter met een rotordiameter van 100cm voor een kind van 10 heel wat groter lijkt dan voor een volwassene. Ik kan dus eigelijks niet veel over de werkelijke grootte zeggen. Het model heeft kennelijk veel indruk op mij gemaakt. Ik kan me de helicopter nog goed herinneren. Gek genoeg weet ik niets meer van de zender die hij gebruikte.

Ik zoek deze helicopter. Wie weet de fabrikant ervan? Wie kan mij uberhaupt meer vertellen van rc helicopters uit die tijd. Wie heeft er één of wie heeft er één gehad in die tijd? Wat waren de merken van toen?

Dit was de helicopter die mij tot de rc wereld heeft aangezet. In die tijd erg duur, maar dat zegt een kind van die leeftijd niet zoveel. Hij stond altijd bovenaan in mijn verjaardagslijstje. Mijn eerste heli kwam vele jaren later toen Robbe met de Mosquito Basic op de markt kwam.

Back