Hoi John,
Ik sta verbaasd dat de lagers nog fatsoenlijk zijn. Ik heb het motortje niet met erg veel kracht geprobeerd te bewegen, gewoon met een vingertop, dus het kan goed dat er alleen sprake van een hydrolock was.
Het is toch wel schokkend hoeveel shit die wonderolie achterlaat eigenlijk.
Maar geloof me gerust, het motortje heeft zijn beste tijd gehad, het heeft namelijk ook voordat het op deze heli terecht kwam een tijdje dienst gedaan op een speedy (van Hegi), met resopijp en héél veel Nitro.
Als ik me niet vergis, vind je in dit motortje in het midden van de uitlaatpoort een draadgat met daarin een afgebroken draadeind.
Als dat er zit is het het exemplaar wat ik denk dat er in zit, en dan is de zuigerveergeleider in de bus die recht achter dat draadgat zit, iets naar binnen gedrukt, en is er dus een lichte geul in de zuiger gelopen.
Verder meende ik dat ik nog een paar van die koelvinnetjes (waar je er eentje van afgebroken hebt) had liggen maar helaas, die kan ik niet vinden.
Kwam wel nog een hoop ander spul tegen:
Bouwbeschrijving
Borgclipje voor de cockpit
De plastic conische spietjes waarmee de framedelen aan elkaar bevestigd zitten (meer dan tien gebruikte, en zelfs negen stuks die nog aan hun gietraam zitten)
Twee koppelingetjes voor mechaniektussenas naar hekrotoraandrijving. Eentje standaard, en eentje als "tuningsteil"ofwel de dogboneuitvoering.
Een hekrotorhuis (huis, assen, tandwielen, in goede conditie, maar zonder hekrotor)
Twee en een halve brandstoftankdummies, in opknapbare conditie (wel stoffig)
plus twee ongebruikte bevestiginsstukjes voor die brandstoftankjes (en die kunnen erg handig zijn bij het opknappen, want gingen erg vaak kapot)
Je geeft maar eens een seintje of en wanneer je het op wilt komen halen.
(Enne, je hoeft niet te bieden

)
Groet, Bert