Ook maar een laadkoffer gemaakt..

Ook hier word druk geknutseld aan een nieuwe laadkoffer gebaseerd op bovenstaande ideeen, want die zijn gewoon geweldig.

Met dank aan jeroen voor het meedenken in het electra schema zijn alle componenten onderweg.

Vandaag kreeg ik al wel de alu paneeltjes binnen, ook keurig op de mm op maat gemaakt.
Dus een kleine start is alvast gemaakt, nu nog wachten op de rest van de componenten en de afwerk folie.

He Sven, goed bezig hoor!!!
Je hebt zo te zien al een mooi begin gemaakt :koud:

Gr. Jeroen

19fa555fe5fe21dec7f3b12333f124c5.jpg

Na lang wachten inmiddels ook de meeste componenten in huis. Nog t een en ander monteren en dan kan kan ik de bekabeling erin gaan prutsen

Jaa we komen er wel, nog ff een paar uurtjes aan besteden en dan hopelijk een hoop plezier van komend jaar.

Ik kan je verzekeren dat het elke keer weer een genot is om je packs vol te laden[emoji1]

Het is praktisch en tegelijkertijd erg mooi..
Mag je best trots op zijn toch[emoji108]

en als een clublid z'n voeding vergeten is, dan heb ik nog wel een uitgangetje vrij op de bovenkant, ... dus nog sociaal ook haha

ehm ... ja

dan zal ik maar niet zeggen dat we ook een bouwkeet met kachel en een koffieapparaat hebben

;-)

Dat hebben we wel maar geen lichtnet. We zetten nog op de ouderwetse manier koffie.
Zelf sleep ik altijd een Kipor mee.

ach, het is ook geen enorme luxe hoor wat we hebben ... maar het gaat uiteindelijk om het vliegen, en dat je een gezellig dag hebt met elkaar :-)

7767277853dbe4c7566a56f1da59e409.jpg

And charging.

T werkt momenteel een soort van. Maar ga de bekabeling nog wel aanpassen.
Heb er nu 10awg inzitten, maar eigenlijk net te dik voor de stekkers die ik gebruik. denk dat ik over ga op 12 awg

Dat klopt Ruud .

Dat hebt ik ook , dat licht aan de lengte van de stekkers .
Als je goed kijkt zit er op de foto bovenste stekker zit een verdikking , waarom dat weet ik niet .
Maar ze werken goed .

WP_20160109_0021_zpsx3ogavfs.jpg
[/URL][/IMG]

Gr Wim

ik laad al een half jaar met deze kabels en stekkers, nooit problemen of rare temperaturen.
De banana pluggen zijn gewoon wat langer dan de "standaard".

heb de laadkabels namelijk zelf gemaakt en de pluggen gewoon los online ergens besteld.

Ik heb inmiddels mijn huidige lader (fusion emperor l702b pro 600W) op de reparatie werkbank staan.
Om in de tussen tijd niet stil te komen staan heb ik een nieuwe lader aangeschaft, dit is de "icharger 406duo 1400W" geworden.

Zijn mijn voedingen niet wat te klein voor deze lader? Dit zijn 2 stuks seriegeschakelde HP DPS-600PB voedingen 12V 47A.
(24x47= 1128W theoretisch)

mijn vraag is eigenlijk of het zin heeft andere voedingen hiervoor te gebruiken, zoja welke?
Of draait deze lader ook prima op de huidige voedingen zonder teveel beperkingen?

Graag jullie advies

Laatst bewerkt:
Back