Op de Wasserkuppe

Fachreferat Funk des DMFV e.V.

Men is in Duitsland nogal fel op "illegaler kanalen", volgens mij. Als je op de Waku gaat vliegen, en men merkt dat je het frequentiebord niet gebruikt, omdat je kanaal er niet op staat, heb je al snel een probleem met de flugleiter, of de overige modelvliegers, waar altijd wel een paar fanatiekelingen tussen zitten.

Ik vlieg op 40Mhz K53 (staat trouwens niet op het frequentiebord, maar is wel toegestaan, dus klem ik mijn freqbordje aan de paal). Om betere opwaartse lucht te benutten ging ik wat verderop staan vliegen. Ik werd op een bepaald "terug gehaald" omdat er door een te grote afstand tussen de aanwezige zenders vervelende storingen kunnen optreden.

Better safe than sorry: ik zou een setje andere kristallen aanschaffen. (door je ontvangerkristal tussentijds van model te wisselen, spaar je een hoop geld uit)

Vergelijkbare vraag: http://www.rclineforum.de/forum/thread.php?postid=1268132

Laatst bewerkt:
Zo groot is dat huis van jullie toch niet? ;) Even de vrouw laten zoeken, die zijn daar veeeel beter in! (ik half uur zoeken tegen Rebecca 30 seconden is geen zeldzaamheid)

Ik heb nu een 2,4 GHz zender, ik wil proberen zoveel mogelijk kisten die meegaan over te zetten op 2,4 GHz, juist op de WaKu is dat ideaal. Alleen in de minus zal het waarschijnlijk niet lukken.

Ook zonder filmpjes ben ik al goed in de stemming! Je zal toch maar 4 dagen lang de ballen uit je broek moeten vliegen daar....:bday: En dan 's avonds nog wat :celebrate:.

:banana:

Ik ben met de laatste voorbereidingen bezig. En dan morgen alles maar weer in de auto zien te krijgen. Wubbe 5 vliegtuigen, ik 7 of 8.....

Ik maak wel weer een leuk filmpje en ik zal wat foto's plaatsen.
Nou, vooruit, nog één keer het filmpje van vorig jaar:

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn fireworks wil niet lekker uit elkaar. Vleugel kan wel los, maar aansturing van de rolroeren zit erg priegelig, ik weet niet of ik die dan weer vastkrijg. Als hij gemonteerd fatsoenlijk bovenop de rest kan liggen mag hij mee (graag zelfs), zo niet blijft hij thuis.

Tadaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn vliegtuigen staan klaar!

Nog ffe een stukkie kevlar voor Wubbe knippen. Ook nog proberen een Suprarompje voor de export te soppen en dan gaan we weer!!

(waarom krijg ik het filmpje, de youtube embedding, niet goed in beeld thuis?!?!?)

Hebben jullie de voorspelling voor morgen al gezien? Mooie 5 west! Neem je wandelschoenen maar mee, want dat word lopen!

Windfinder - Wind & weather Superforecast Wasserkuppe

Zo te zien kunnen we donderdagochtend uitslapen, en vrijdag misschien wat thermieken op de zuidhelling. Ook niet gek!

Ik ga zo nog even naar de Maasvlakte om de GEM en Fox even uit te trimmen.

Mijn fireworks wil niet lekker uit elkaar. Vleugel kan wel los, maar aansturing van de rolroeren zit erg priegelig, ik weet niet of ik die dan weer vastkrijg. Als hij gemonteerd fatsoenlijk bovenop de rest kan liggen mag hij mee (graag zelfs), zo niet blijft hij thuis.

tsja,, moet je geen kist van peter kopen :lol:
had ik ook met mn twaspi, had hem gekocht, moest eerst allemaal stekekrs ertusssen solderen voordat die uit elkaar kon, vliegt wel goed toch die fireworks?? ik vond het alleen niet fijn gooien ;)

Back