Op de Wasserkuppe

... Heb vernomen dat Peter Beres ineens plotseling overleden is, zijn vriendin heeft af-en-toe de winkel open. Dus in Gersfeld is nu alleen eigenlijk Harry's winkel overgebleven.

zonder woorden............

DSC_3310.jpg

DSC_3323.jpg

DSC_3325.jpg

DSC_3328.jpg

DSC_3335.jpg

DSC_3340.jpg

DSC_3512.jpg

DSC_3517.jpg

DSC_3605.jpg

DSC_3626.jpg

DSC_4221.jpg

Taco.

wind

als je op de wasserkuppe gaat vliege, kan je dan op elke richting?? en welk weer is t beste?? een stormige dag of een open heldere lucht.?
persoonlijk heb ik t liefst wat dreigende wolken die de wind lekker aanduwen :)

Op de Wasserkuppe kan met oostenwind niet gevlogen worden, bij de meeste andere windrichtingen wel. Ga hier maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik prefereer de zonnige dagen met wat wind, dan kan je naast het hellingvliegen ook thermisch nog eens zeer goed uit de weg. Thermische condities aan de Wasserkuppe zijn erg goed.

wasserkuppe

Vliegen op de Wasserkuppe is zeer mooi. Of je dat nu doet op de Weiherberg, de Abtsroda of de Pferdskopf, dat maakt niet uit. Je deelt de vliegruimte met van die 'matrasvliegers', ik weet zo de naam niet meer.

DSC_3613.jpg

Je ziet er veelal de zelfde mensen. Alleen de vliegleiding kan er verschillen.

DSC_3582.jpg

De Weiherberg heeft als voordeel dat je, wanneer je wilt landen, hoog over je heen kan vliegen naar achter toe, en dan een zeer groot veld tot je beschikking hebt om de zwever aan de grond te zetten. Op de foto hieronder kun je goed zien (de wind moet van links komen) dat je naar rechts toe een mooie vlakte hebt zonder stenen.

DSC_3573.jpg

Wij hadden zeer mooi weer. Er heerst daar een rust, heerlijk. Alles gaat er rustig aan toe. Je hebt mooie uitzichten. Nouja, wat moet ik nog meer vertellen.

DSC_3705.jpg

Als je goed kijkt kun je Remke Germs onder een parasol zien zitten :yes:;)

Voordeel van vliegen op de Wasserkuppe is dat je redelijk dichtbij eetgelegenheden hebt zoals de Märchenwiese. Dat is waar de Sommerrodelbaan begint. Wil je gaan eten, dan kun je gerust je vliegtuigen laten liggen.

DSC_3474.jpg

DSC_3466.jpg

Je kunt er met een gezin goed heen. Ik ging zweven, mijn vrouw languit in de zon liggen lezen, en de 2 jongens (9 en 11) gingen als ze dat wilden, op eigen gelegenheid de hele dag met de rodelbaan. (meer-ritten-kaart of dagkaart) Die van ons zijn ondernemende types, dus daar hoef je niet achteraan, ze komen wel weer boven water. En met wat gestuntel en handen-en-voetenwerk kunnen ze zich wel verstaanbaar maken.

Neem altijd warmere kleding mee, want is de zon weg, dan kan het zeeeer snel kil worden.

Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk weer. Ook omdat de Rhön (het gebied daar) zo mooi is.

Trouwens, het zweefvliegmuseum moet je gezien hebben. Denk niet van: daar is niet veel te zien, want er zijn zeer veel zwevers te zien, ook in model.

DSC_3402.jpg

DSC_4212.jpg

DSC_4217.jpg

De laatste dag van de vakantie het hoofd nog lelijk verbrand. Dat gaat snel met die wind er bij.

Vlieg met grotere zwevers op de Weiherberg niet vlak voor de helling, maar gooi je zwever weg en laat hem rustig een eindje het dal in lopen, nog voorbij de bomen langs een wegje. Daar heb je meer 'aufwind'. Let op wat anderen doen (natuurlijk niet altijd, haha). Kijk eerst eens naar mensen die met F3j-achtige zwevers komen.

Ik hoop dat je de foto's mooi vindt, beetje hobby van me :wink:

Taco.

nog een paar..........

Oké, om jullie een plezier te doen nog wat foto's. ;):D:eek::lol:

Hier het uitzicht op het 'Denkmal'.

DSC_3324.jpg

DSC_3334.jpg

Bij de foto hierboven hoort een verhaatje (Hé Remke? ;)). Dit is het pad naar boven op de Weiherberg. Die boom link in beeld is erg belangrijk.
Je moet eerst een stuk door het bos lopen, en dan over die wei naar boven. Kom je bij die boom, denk je wel eens: nog een heel stuk te gaan. Remke wil bij die boom eigenlijk al weer terug ;).
Maar het valt mee hoor, de totale loopafstand is ongeveer 400 meter (meen ik me te herineren).

En dan zonder uitleg:

DSC_3341.jpg

'Landschap':

DSC_3365.jpg

Museum:

DSC_3446.jpg

En wat mij betreft de laatste foto voor jullie:

DSC_3490.jpg

Ik kijk er al weer naar uit. Ook voor de cultuur-, landschap-, en historie-geinteresseerde is er veel te zien. (we hebben erg veel mooie dingen gezien, want met een gezin kun je nu eenmaal niet 14 dagen achter elkaar gaan zweven).
Trouwens, ik las eerder in dit draadje over geschikte onderkomens: Wij zaten in de 'Rhön Residence'. Rhön Residence Hotel Kneshecke Dipperz Friesenhausen Rhoen Mooie ruime huisjes voor redelijk geld.
Op 50 meter afstand was een Grillrestaurant. http://www.kneshecke.de/ Nou, als je lekker wilt eten, jonge, jonge. Ze grillen daar alles op beukenhout. Alleen de lucht elke dag alleen al, om gek van te worden. Echt een aanrader.
Ik heb maar 2 keer echt goede spare-ribs gehad, je begrijpt het al. Hier dus ook.................................

Taco.

dju toch

pfff als ik da zie wil ik mijne auto inspringen, zo fustrerend :D

ik zit met het volgende probleem... ik wil heel graag in t buitenland gaan vliegen, maar met men vriendin die in een elektrische rolstoel zit kan ik niet zomaar overal naar toe...
heeft iemand een idee of het daar zowat begaanbaar is... of je tot aan de hellingen kan raken, zonder een draad over te moeten ofzo... (ze kan over grasland rijden...)

en ook of er mss een toegankelijk hotelletje of camping is??

kzou graag willen gaan, maar als ze daar niet uit de voeten kan is er voor haar ook niets aan. alloewel ze die rodelbaan wel ziet zitte denk ik :p(wordt je naarboven getakeld ook trug?)

hopelijk een beetje een positief antwoord op men vragen...

ps... BANGELIJKE zwevers in da museum :) zo wil ik wel eentje in men tuin(heb nieteens een tuin) maar daar verhuis ik wel voor

ja wat erg he die wassercuppe en vooral de weiherberg,
af en toe een pilsje in de enzianhutte
of de huttepfanne (ook heel lekker)beetje bij kletsen met georg
ik snap nog steeds niet waarom ik er 3-4 keer per jaar heen ga(hahahaha)
vakantie woning huren in brand (haus anita)kost maar 25 euri per dag.

mischien dat ik dit jaar nog eens ga

remke
ps die dg300 van 4 meter moet nog getest worden

@ firefox: Over de rodelbaan hoef je je geen zorgen te maken, daar kun je goed terecht. Ook word je teruggesleept naar boven (zonder 'overstappen').
Maar het uitstappen moet redelijk vlug gaan, dus daar zou je even aandacht aan moeten schenken. Sommerrodelbahn und Rhönbob Wasserkuppe

Ski- und Rodelarena Wasserkuppe - Megaspaß ? im Sommer und im Winter!

Tel.: 06654 / 632
Tel.: 06651 / 98 00
E-Mail: info@wiegandslide.de

Ik ben op verschillende zweefplekken geweest rond de Wasserkuppe. Als wat klimwerk voor een rolstoel geen probleem is, zou ik denken dat je er kan komen. I.i.g geen obstakels aanwezig. De Weiherberg is goed bereikbaar. Weiherberg

Ook zeer zeker de Wasserkuppe zelf. (Fuldaquelle) Wasserkuppe/Rhn - Fuldaquelle
Dus mogelijkheden zijn er wel.

Taco.

ze kunnen die dingen stilleggen voor zo een gevallen ;) in walibi en andere pretparken gaat dat ook prima ;)

weet je of er een hotel of camping is dat toegankelijk is? anders moet ik andere mense aanspreke om een duits mailtje te doen ;) maar als je t niet weet, is geen erg :)

ah dank je wel :D ge zijt ne schat ;)

daar kom ik al verder mee hehe. hopelijk kan ik tegen de lente is gaan vliege daar... maar dan moet ik nog ene afbouwen :) da ligt hier al lang :D

@Firefox, op de Wasserkuppe afgelopen november twee Duitsche vliegers gezien die autonoom met een elektrisch rolstoelkarretje (terrein-aangepast) vlogen.
Hadden alleen wat starthulp nodig en ik dacht zo te zien waren dit lokalen.
Een gewone elektrische rolstoel moet je er mijns inziens op de meeste plaatsen met wat hulp makkelijk kunnen komen.
Ik denk dat juist de Wasserkuppe een van de beter toegangkelijke plekken is.
(En; ik ben daar dus geweest, dus zoals jij in het lijntje: hellingvliegen hoe gaat dat;jullie zouden is een week moeten uitrekken om echt te gaan helling vliegen of een weekendje ofzo der zijn in frankrijk en duitsland MASSAS hellingen om te vlammen.
niet zo makkelijk conclusies trekken?)

Back