wasserkuppe
Vliegen op de Wasserkuppe is zeer mooi. Of je dat nu doet op de Weiherberg, de Abtsroda of de Pferdskopf, dat maakt niet uit. Je deelt de vliegruimte met van die 'matrasvliegers', ik weet zo de naam niet meer.
Je ziet er veelal de zelfde mensen. Alleen de vliegleiding kan er verschillen.
De Weiherberg heeft als voordeel dat je, wanneer je wilt landen, hoog over je heen kan vliegen naar achter toe, en dan een zeer groot veld tot je beschikking hebt om de zwever aan de grond te zetten. Op de foto hieronder kun je goed zien (de wind moet van links komen) dat je naar rechts toe een mooie vlakte hebt zonder stenen.
Wij hadden zeer mooi weer. Er heerst daar een rust, heerlijk. Alles gaat er rustig aan toe. Je hebt mooie uitzichten. Nouja, wat moet ik nog meer vertellen.
Als je goed kijkt kun je Remke Germs onder een parasol zien zitten

Voordeel van vliegen op de Wasserkuppe is dat je redelijk dichtbij eetgelegenheden hebt zoals de Märchenwiese. Dat is waar de Sommerrodelbaan begint. Wil je gaan eten, dan kun je gerust je vliegtuigen laten liggen.
Je kunt er met een gezin goed heen. Ik ging zweven, mijn vrouw languit in de zon liggen lezen, en de 2 jongens (9 en 11) gingen als ze dat wilden, op eigen gelegenheid de hele dag met de rodelbaan. (meer-ritten-kaart of dagkaart) Die van ons zijn ondernemende types, dus daar hoef je niet achteraan, ze komen wel weer boven water. En met wat gestuntel en handen-en-voetenwerk kunnen ze zich wel verstaanbaar maken.
Neem altijd warmere kleding mee, want is de zon weg, dan kan het zeeeer snel kil worden.
Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk weer. Ook omdat de Rhön (het gebied daar) zo mooi is.
Trouwens, het zweefvliegmuseum moet je gezien hebben. Denk niet van: daar is niet veel te zien, want er zijn zeer veel zwevers te zien, ook in model.
De laatste dag van de vakantie het hoofd nog lelijk verbrand. Dat gaat snel met die wind er bij.
Vlieg met grotere zwevers op de Weiherberg niet vlak voor de helling, maar gooi je zwever weg en laat hem rustig een eindje het dal in lopen, nog voorbij de bomen langs een wegje. Daar heb je meer 'aufwind'. Let op wat anderen doen (natuurlijk niet altijd, haha). Kijk eerst eens naar mensen die met F3j-achtige zwevers komen.
Ik hoop dat je de foto's mooi vindt, beetje hobby van me :wink:
Taco.