Op de Wasserkuppe

just, vroeger vloog ik veel op de CAP , met de frites , en de glace maar nu door het gedoe daar van natuurgebied en op het paadje lopen is het minder, wel ga ik nog regelmatig naar onze bekende kuifjeshelling in Colember .
daar is het nog een beetje rustig , alhoewel veel toeschouwers op de helling onder de vorm van traaggroeiende boompjes .
inderdaad bonjour , en een bordje met jouw frequintie helpt ook al veel he

Dirk,

Ik verwacht van jou dan ook een draadje: "In de Auvergne", compleet met foto's, stoere verhalen en natuurlijk een filmpje. (Overigens, op de Banne moet je ook betalen).

Gr. Leon (collega-francofiel ;))
Ik zal een draadje maken, met fotoverslagje op de club-web-site.
We gaan niet naar de Banne, hooguit 1x als het weer daar zeker goed is. Op de Banne is het weer nl. veel onbestendiger dan in de oostelijke Auvergne.

Dirk.

Ik zal een draadje maken, met fotoverslagje op de club-web-site.
We gaan niet naar de Banne, hooguit 1x als het weer daar zeker goed is. Op de Banne is het weer nl. veel onbestendiger dan in de oostelijke Auvergne.

Dirk.

Op welke plekken in de Auvergne vlieg je nog meer? Ik heb afgelopen zomer twee dagen op de Banne gestaan. Fantastisch! Heb nog twee mooie 180 graden panorama foto's gemaakt van de vliegstek aldaar. Met 9,8 mb alleen iets te groot voor op het forum denk ik :).

Laatst bewerkt:
Je wilt on-topic? Oke.

FILMPJE!

Helaas komen niet al onze kisten voorbij in het filmpje, ik heb keuzes moeten maken. En dan nog is het filmpje met 10+ minuten zeer lang voor mijn doen. Ik heb geprobeerd de veelzijdigheid en de lol van deze trip een beetje weer te geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige film!
Je hebt er weer een hoop werk van gemaakt!
Ik heb met veel plezier naar gekeken.

Johannes

Dirk,

Ik verwacht van jou dan ook een draadje: "In de Auvergne", compleet met foto's, stoere verhalen en natuurlijk een filmpje. (Overigens, op de Banne moet je ook betalen).

Gr. Leon (collega-francofiel ;))

YES of beter oui, ik ben vaker in Frankrijk dan bij de oosterburen

Wat gebeurde er met de salto dat hij was gecrashed? Was het een stuurmansfout op het einde? Bij de tweede loop leek hij om zijn as te draaien? Zonde ;).

Hier sta je dan te vliegen......

DSC03474.jpg

DSC03472.jpg

DSC03466.jpg

DSC03473.jpg

DSC03475.jpg

Grt Lyckele

Wat gebeurde er met de salto dat hij was gecrashed? Was het een stuurmansfout op het einde? Bij de tweede loop leek hij om zijn as te draaien? Zonde ;).
De Salto is inderdaad door een stuurfout gecrashed. Ik meen dat hij meteen na de laatste filmbeelden de grond in ging, de vlieger dacht dat er nog wat tijd tussen zat. Hoe dan ook, hij is in een figuur overtrokken en had niet genoeg hoogte om de boel te redden. Dat blijft toch een gevaar bij dit soort kisten, je moet ze heel energiebewust vliegen.

Dag WasserKuppe boys,

Zo te zien hebben jullie je wel vermaakt daar.
Prachtig om die volle auto's te zien. Zeer herkenbaar.:yes:

Raymond, mooi film materiaal.

Wat ik me wel afvraag is, waar zijn al die duitsers?
Jullie staan daar helemaal alleen op abstroda.

Denk met hemelvaart weer twee dagen te gaan.:cool:

Groet, Gerhard

mooi filmpje ,
wij zijn er in april nog geweest (woensdag dortmund messe en toen doorgereden naar wcuppe.
koud dat het was .
van de zomer maar eens weer kijken.

remke

Super filmpje Raymond! Geeft een goed beeld van de sfeer en de lol die we hadden. Erg komisch om die rode Yak-3 weer te zien landen, landen en buitelen omdat er op zaterdag te weinig wind was. Lachen ook dat het DLG-en van die kist ook nog een beetje lukte.

Zou je de beelden van de Yak van zondag ook nog online kunnen zetten, hoeft geen muziek onder en niet te moeilijk doen met monteren..... gewoon leuk om te zien dat dat kistje echt wel vliegt als er wat meer wind is.

Wat betreft de Salto, ja de kist is door een stall op te lage hoogte de grond in gegaan. Echter niet direct na de laatste beelden, je ziet namelijk dat ik de neus uiteindelijk weer kon optrekken, en bij de crash ging hij recht de grond/rotsen in.
Deze Salto moest door zijn gewicht echt op snelheid gevlogen worden. Ik was er tijdens het vliegen nog met Leon over aan het praten dat ik eigenlijk te weinig authoriteit op de roeren had en dat de uitslagen wat groter zouden moeten zodat hij wat feller zou kunnen reageren.

Net voor de crash probeerde ik een wingover te maken, door te weinig snelheid en het te traag reageren op de roeren (had ik moeten weten hoor, dus geen excuus), geraakte de Salto zoals wel vaker al snel in een stall. Ik heb geprobeerd om nog snelheid te pakken door recht naar beneden te duiken, maar er was gewoon te weinig hoogte.

Dat om zijn as draaien deed hij ook net voor de crash, net alsof 1 vleugel een enorme schop door de wind kreeg.... Het is jammer, maar helaas. Ik heb veel plezier van deze kist gehad, maar het is mij teveel werk om het op te knappen. Gelukkig heeft MaartenX wel interesse om hem op te knappen, dus hij krijgt de Salto. Ik weet dat hij hem wel weer netjes gaat krijgen.

Groeten,

Johan

Wat ik me wel afvraag is, waar zijn al die duitsers? Jullie staan daar helemaal alleen op abstroda.
Je hebt het over de vlucht van de Elefant? De lucht was dreigend, er zou 'unbedingt' regen gaan vallen. Vandaar dat het rustig was.

Op zaterdag was het overdag wel erg druk maar hebben wij van half vijf tot zes alleen staan piep-rossen en gooien met de Yak. Geen Duitser te zien (behalve die ene die 'nür zur Information' kwam vertellen dat we op de verkeerde plek stonden, op een verder leeg veld. :hammer:)

Back