Het was mijn eerste keer op de Wasserkuppe en ik vond het een geweldige ervaring. De hele berg staat in het teken van (zweef)vliegen, toeristenwinkeltjes met petjes, mokken, etc waar zweefvliegtuigen op staan, in alle restaurantjes hangen schaalmodelletjes en er zijn gerechten als Der Fliegertopf..... Verder worden op het ene deel van de berg echte zwevers gelierd, iets verderop worden ze gesleept, een helling vol met parapentes en dan ook nog modelvliegers.... allemaal bij elkaar in redelijk goede harmonie, best bijzonder. Wij hadden zelfs een prettig gestoorde modelvlieger in ons midden die zich ook lekker kan vermaken met een parapente, en dan natuurlijk wel in dezelfde bel draaien als 2 mandragende zwevers, 1 erboven en 1 eronder en dan naar elkaar zwaaien. Je moet het maar durfen....
Flugleiters zijn helaas toch nodig, want sommige idioten snappen gewoon niet dat ze niet te hoog moeten vliegen omdat ze dan het mandragende verkeer in de weg zitten..... Al zou die flugleiter dan ook wel mogen ingrijpen als er 20 zwevers in de lucht hangen en er dan eentje continue doorheen probeert te raggen, dat is vragen om mid-airs.
Een tijdje geleden heb ik een Twister gekocht en die heeft op de Kuppe ook eindelijk gevlogen. Echt bizar hoe zo'n ding naar een wolk gezogen wordt. Af en toe wat loopings en rollen draaien om weer hoogte te verliezen.
Nog 2 foto's, de Twister en de Yak
Flugleiters zijn helaas toch nodig, want sommige idioten snappen gewoon niet dat ze niet te hoog moeten vliegen omdat ze dan het mandragende verkeer in de weg zitten..... Al zou die flugleiter dan ook wel mogen ingrijpen als er 20 zwevers in de lucht hangen en er dan eentje continue doorheen probeert te raggen, dat is vragen om mid-airs.
Een tijdje geleden heb ik een Twister gekocht en die heeft op de Kuppe ook eindelijk gevlogen. Echt bizar hoe zo'n ding naar een wolk gezogen wordt. Af en toe wat loopings en rollen draaien om weer hoogte te verliezen.
Nog 2 foto's, de Twister en de Yak
Laatst bewerkt door een moderator: