Op de Wasserkuppe

Het was mijn eerste keer op de Wasserkuppe en ik vond het een geweldige ervaring. De hele berg staat in het teken van (zweef)vliegen, toeristenwinkeltjes met petjes, mokken, etc waar zweefvliegtuigen op staan, in alle restaurantjes hangen schaalmodelletjes en er zijn gerechten als Der Fliegertopf..... Verder worden op het ene deel van de berg echte zwevers gelierd, iets verderop worden ze gesleept, een helling vol met parapentes en dan ook nog modelvliegers.... allemaal bij elkaar in redelijk goede harmonie, best bijzonder. Wij hadden zelfs een prettig gestoorde modelvlieger in ons midden die zich ook lekker kan vermaken met een parapente, en dan natuurlijk wel in dezelfde bel draaien als 2 mandragende zwevers, 1 erboven en 1 eronder en dan naar elkaar zwaaien. Je moet het maar durfen....

Flugleiters zijn helaas toch nodig, want sommige idioten snappen gewoon niet dat ze niet te hoog moeten vliegen omdat ze dan het mandragende verkeer in de weg zitten..... Al zou die flugleiter dan ook wel mogen ingrijpen als er 20 zwevers in de lucht hangen en er dan eentje continue doorheen probeert te raggen, dat is vragen om mid-airs.

Een tijdje geleden heb ik een Twister gekocht en die heeft op de Kuppe ook eindelijk gevlogen. Echt bizar hoe zo'n ding naar een wolk gezogen wordt. Af en toe wat loopings en rollen draaien om weer hoogte te verliezen.

Nog 2 foto's, de Twister en de Yak

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat doe je als je hoogtevrees hebt maar toch parapente wilt vliegen? Stap in een slaapzak maat XXXL en je hebt nergens last meer van...... heel apart

Super filmpje Raymond! Geeft een goed beeld van de sfeer en de lol die we hadden. Erg komisch om die rode Yak-3 weer te zien landen, landen en buitelen omdat er op zaterdag te weinig wind was. Lachen ook dat het DLG-en van die kist ook nog een beetje lukte.

Zou je de beelden van de Yak van zondag ook nog online kunnen zetten, hoeft geen muziek onder en niet te moeilijk doen met monteren..... gewoon leuk om te zien dat dat kistje echt wel vliegt als er wat meer wind is.

Wat betreft de Salto, ja de kist is door een stall op te lage hoogte de grond in gegaan. Echter niet direct na de laatste beelden, je ziet namelijk dat ik de neus uiteindelijk weer kon optrekken, en bij de crash ging hij recht de grond/rotsen in.
Deze Salto moest door zijn gewicht echt op snelheid gevlogen worden. Ik was er tijdens het vliegen nog met Leon over aan het praten dat ik eigenlijk te weinig authoriteit op de roeren had en dat de uitslagen wat groter zouden moeten zodat hij wat feller zou kunnen reageren.

Net voor de crash probeerde ik een wingover te maken, door te weinig snelheid en het te traag reageren op de roeren (had ik moeten weten hoor, dus geen excuus), geraakte de Salto zoals wel vaker al snel in een stall. Ik heb geprobeerd om nog snelheid te pakken door recht naar beneden te duiken, maar er was gewoon te weinig hoogte.

Dat om zijn as draaien deed hij ook net voor de crash, net alsof 1 vleugel een enorme schop door de wind kreeg.... Het is jammer, maar helaas. Ik heb veel plezier van deze kist gehad, maar het is mij teveel werk om het op te knappen. Gelukkig heeft MaartenX wel interesse om hem op te knappen, dus hij krijgt de Salto. Ik weet dat hij hem wel weer netjes gaat krijgen.

Groeten,

Johan

Die Maarten boft maar, mocht je er nog een hebben liggen, dan hou ik me aanbevolen ;). Is een van de kisten op mijn verlanglijstje

Zou je de beelden van de Yak van zondag ook nog online kunnen zetten, hoeft geen muziek onder en niet te moeilijk doen met monteren..... gewoon leuk om te zien dat dat kistje echt wel vliegt als er wat meer wind is.
Het spijt me Johan, maar de Yak is zondag niet gefilmd. Er zijn toen voornamelijk beelden gemaakt van de Elefant en bibberende mensen, verder weinig.

Hier nog 3 filmpjes onbewerkt in HD

De Yak

Der Tur

Paramoteur

Grt Lyckele

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch wel handig, youtube functie op je LCD TV. Het hele gezin heeft het filmpje van Raymond gezien, en we vonden 'm erg geslaagd! Lekker stemmige muziek gebruikt dit keer.

Ik vond nog een paar foto's op mijn toestel:

P1050624.jpg

P1050621.jpg

P1050620.jpg

P1050617.jpg

P1050615.jpg

P1050614.jpg

P1050613.jpg

P1050608.jpg

P1050605.jpg

Zo, een hellingsubforum!

laat ik gelijk ff van de gelegenheid gebruik maken dat we (weer) op de Waku zullen zijn. Tweede week van April (11/14) Ik heb er zin in!

En in de zomer zit er er twee weken met m'n gezin. Heerlijk! (was niet eens mijn idee....)

Laatst bewerkt:
Ik zit het weer een beetje vooruit te kijken, voor komende expeditie, maar ben ik nu een beetje gek of gaan we echt in de sneeuw vliegen??

Back