Op de Wasserkuppe

Dit weekend ben ik met mijn zoon op de Wasserkuppe geweest. 3 dagen heerlijk weer gehad en veel gevlogen. Zondag had de oldtimervereniging de fullscale Habicht gemonteerd.

Max

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit weekend ben ik met mijn zoon op de Wasserkuppe geweest. 3 dagen heerlijk weer gehad en veel gevlogen. Zondag had de oldtimervereniging de fullscale Habicht gemonteerd.

Max

Mooie film weer, en als ik de beelden bekijk veel vliegplezier gehad met mooi vliegweer.

groet

Terence

Ik ben net terug maar wat heb ik genoten het is zeker voor herhaling vatbaar al is het wel een eind.

Bertus, schrijf dit dan maar weer in je agenda voor van de zomer!!

[edit]

Wanneer gaat "De Groep" weer?? Heel snel toch al?

Laatst bewerkt:
Hm,.... sneeuwlaarzen mee?

wasserkuppe.jpg

Johannes

Hmmmm, ik ben blij dat ik eind aug-begin sept 4 weken in de Auvergne ga zitten.
< 6 km van de dichtsbjzijnde en meest bruikbare vlieghelling + mmodelvliegveld.

Klimaat aldaar:
- temperaturen : ± gelijk aan NL, 's zomers 30 warmer
- 7-6 ipv. 6-4 zonuren per dag,
- neerslag : 10 ipv. 19 dagen per maand, 50mm ipv. 70mm per maand
:D

Maar ik wens jullie toch goed weer en veel plezier.

Laatst bewerkt:
Servoos
We zijn weer terug. Het was me het weekje wel. De meeste ochtenden waren regenachtig, de middagen winderig. Niet zelden stond er een windkracht 7 te waaien, minder dan 4 is het tot zondag niet geweest. Op de Wasserkuppe werd t/m zaterdag helemaal niet gevlogen, de Weiherberg hadden we ook bijna voor onszelf. Slechts 1 Duitser (al snel omgedoopt tot 'Satudara' vanwege zijn uiterlijk, maar een zeer aardige man) hebben we meerdere dagen gezien, verder alleen losse bezoekers die maar even kwamen.

De condities waren vaak erg lastig. Harde wind (soms 30+ knopen) en stevige turbulentie schudden de vliegtuigen aardig door elkaar. Mijn normaal strak vliegende Typhoon waggelde als een gek. Vaak ging het hier en daar erg hard omhoog, maar 3 meter verderop ging het net zo hard weer omlaag. Ik heb de motoren in mijn zwevers niet hoeven gebruiken, maar was soms wel erg blij dat ze erin zaten, mijn vinger heeft enkele malen op de knop gelegen.
Tijdens de wat rustigere momenten werd er goed gevlogen. Er is veel gecombat met schuimpjes, en doordat je op de Weiherberg zo lekker dichtbij kan blijven zijn er veel hits geweest. Dikke lol. Mijn Weasel heeft ook aardig wat gevlogen, wat een leuk kistje is dat voor zulke hellingen.

De laatste dag (gisteren) begon als enige droog en rustig, toen was de Sudhang aan de beurt. De Ka-7 bleek helaas een probleem in de aansturing van het hoogteroer te hebben. Ik wilde dit liever niet in de kofferbak van de auto oplossen, dus hij heeft niet gevlogen. Erg jammer, ik had me er zo op verheugd. Hopelijk kan hij in juni op de Gerlitzen aan de bak. Na nog wat slechte voortekenen ben ik vroeg gaan rijden, de rest heeft nog wat langer doorgevlogen in prima condities.

De sfeer zat er weer uitstekend in. Je kunt je niet voorstellen hoeveel onzin 6 gasten uit kunnen kramen, het bleef maar doorgaan. De Enzianhutte bleek ook een goede vondst voor de buitjes tussendoor. Gelukkig waren we niet de enigen die daar herrie maakten.

Filmpje volgt, maar dat kan even duren.

Op naar volgend jaar!

Heerlijk om te lezen! Jammer dat condities niet helemaal toppie waren maar de lol is er niet minder om geweest lees ik, en zo hoort het.

Film zal vast weer een lekkertje worden, dat is wel toe vertrouwd!

Nog 60 dagen wachten voor mij/ons....

Groet,

Jacob

Niet zelden stond er een windkracht 7 te waaien,

Kannonen!! En ik vond het bij 5-6 eigenlijk al niet meer leuk op de Weiherberg......

Wel relaxed als je de helling zowat voor jezelf hebt! Eind Juli hoop ik er weer te staan. Ook heb ik m'n lidmaatschap Alternatieve Elfstedentocht opgezegd, dus ik ga normaal gesproken weer jaarlijks mee!

Ja, waar blijven die mooie foto's? Er zaten wel degelijk een aantal beauty's tussen...

Kleine spoiler: Na een Stuka-waardige duik vanuit de stratosfeer (Veel, heel veel opwind) gaf ik up, (En misschien wel heel veel UP) waarna de V-staart van de GEM doormidden brak. Het resultaat: een geweldige klap en meters hoog opspattend sneeuw...

Positief nieuws: de aandrijving, accu, ontvanger en servo's kunnen in een nieuw te bouwen hellingkist gebruikt worden!

Ja, die GEM heeft een mooie klap gegeven. We hebben maar een kruis neergezet vlakbij de impact.

Zelf heb ik 0 foto's gemaakt, hieronder enkele foto's van Lyckele en Jeroen (aan hun de credits). Ik heb wel bijna 200 videoclipjes ;). Alle foto's zijn gemaakt op de Weiherberg.

Starten van je vliegtuig viel niet altijd mee met windkracht 7
full

Uitzicht op de Wasserkuppe vanaf de Weiherberg
full

Schuilen achter je medeslachtoffers
full

full

Een simpele depron Pibros met wat lood kan nog heel wat wind hebben
full

Altijd handig om je eigen telefooncel bij je te hebben
full

De Typhoon mocht zijn windbestendigheid bewijzen
full

Even van de zon genieten, uit de wind achter de bomen
full

Het kruis ter ere van de GEM bleek meteen een vliegtuigvanger te zijn
full

En na een dag vliegen moet er goed gegeten worden (wat je niet ziet is dat niet alleen het oppervlak groot is, maar dat het stuk vlees ook nog eens 3 cm dik is)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back