Op de Wasserkuppe

in april gaat er weer een grote delegatie van de TRMC weer richting de WaKu...
13 t/m 17 april 2006 zijn we er weer....

Yup... Nog 34 dagen, dan is het weer zover. Zijn er nog meer "Holländer" die zich in die periode richting Gersfeld begeven?

Er ligt inmiddels wel nog zodanig veel sneeuw, dat het waarschijnlijk ook nog wel wit is in April. Ben benieuwd wat voor blubberbende het gaat worden.

We zijn inmiddels weer wat dagen verder. Over twee dagen gaat het feest beginnen. De sneeuw was binnen 4 dagen volledig verdwenen.

Volgens WindFinder.com is de verwachting van een stevige westenwind, afgewisseld met wat noordwestenwind en een dagje wat zuidwestenwind.

Goede vooruitzichten dus. (Wel een gevoelstemperatuur van rond de -15!!!) Dus die warme kleren heb je wel nodig.

Ook gaan er 3 Nikon D70's en een zwikkie digitale videocamera's mee, dus er zal wel weer wat materiaal beschikbaar komen op www.trmc.nl

Greetz, Richard

Niet iedereen heeft de luxe om zomaar wat vrije dagen te kunnen verschuiven.

Tja, de weersvoorspelling voor de Wasserkuppe, vooral over de langere termijn zijn niet echt betrouwbaar. We hebben 1 dag door de regen totaal niet kunnen vliegen, en 1 dag matig. Verder zijn er een paar fantastische vliegdagen geweest. Zelf gebruik ik "WindFinder.com", die komt over een weekvoorspelling wel redelijk uit.

* WindFinder.com - Wasserkuppe

22 Zweefvliegtuigen? Wat voor soort auto is dat? Ik hoop in ieder geval da je mooi weer hebt (gehad). Een groot voordeel is tegenwoordig wel dat er ook een helling voor oostenwind opengesteld is op de Waku...

Deze Zomer ga ik nog wel even een lang weekeindje die kant op. Verder gaan we met de vereniging weer in October die kant op.

De 4.5m ASW-28 vordert langzaam, de ASK-21 is ook weer wat naar voren geschoven op de bouwtafel. Helaas moet die weer even wachten vanwege wat Wasserkuppe-schade aan mijn 4m Ventus. (En nee, daar kan ik niet 22 stuks van kwijt in mijn skibox...:) )

haha, er gaan idd 22 modellen in een ford mondeo wagon, varierend van een bug hlg , een aantal libelles, solution van simprop, tot een ASW17 van 4.5 m aan toe.
sterker nog, er zijn er 23 mee terug gekomen, bij Beres nog een ASW28 van simprop gekocht. :P
Prima week gehad, erg warm, maar wel een paar ochtenden met mist, en weinig wind, dus meer thermiek dan stijgwind vliegen.

Beste Nico, amai 23 toestellen zal me ook een mondeo moeten kopen, en ook nog wat toestellen . ik rij met een pausmobiel maar daar gaan er zeker geen 10 zwevers in hoor, ik denk dat U toch alleen in de auto zat, en ook geen grote tent

@ simon;
nee hoor, we rijden altijd met zijn tweetjes in de mondeo,en kunnen nog voldoende ruim zitten ook.
vakantie bagage gaat ook nog mee, maar geen tent, want we zitten altijd in een prima pension in Gersfeld.
Maar zoals ik al zei, het zijn niet allemaal grote schaal bakken hoor. :)

Afgelopen Augustus ook nog even 4 daagjes geweest. 2 leuke dagen kunnen vliegen 3e dag alleen 's avonds, en dag 4 alles maar in de auto gelaten :?

waku_23-08-2006_006.jpg

Wel een paar grappige crashes weer van dichtbij mogen meemaken. Dit fotootje betitel ik "Plant eens een hotlinertje!...".

Die 3m F3J volGFK bak die op een metertje of 5 naast me neerkwam was ik wat minder blij mee. We hoorden hem niet aankomen, we liepen al richting de auto. Mooie klap. Duuzn'd stukk'n...

October gaan we weer... Even uitwaaien op de bult...

Wat ik me afvroeg: Er zou een Oosthelling geopend worden. Istie er al? En, hoe ziet het er uit?

Is het vernieuwde museum al open?

het nieuwe museum is open, en op de nieuwe helling heb ik niet gevlogen
op de grote helling, enzianhutte, en absroda hang gevlogen

Oosthelling = Kleine Eube, eigenlijk bij de zuidhelling naar beneden (voetpad tussen de zuid en westhang. De helling is open, er staat een nieuw frequentiebord, en de lastige bomen zijn er gerooid.

Mooi, nog maar 7 nachtjes slapen... Wasserkuppe! Helaas is dan het Octoberfest al voorbij.

Wellicht een beetje laat, maar dan toch nog een miniverslagje van het afgelopen October weekeindje Wasserkuppe. Weersverwachting was Fifty-Fifty, klopte ook aardig 2 dagen wel, en twee dagen niet kunnen vliegen.

Dag 1.
Bij aankomst, zuidwestenwind, Fuldaquelle. Mooi weertje, goed gevlogen.

Dag 2.
KA-LOO-TEU!!!! Nix kunnen doen, dan voor het raam naar de regen kijken.

Dag 3.
Begon als dag 2. Echter 's avonds fantastisch met Noordwesterstorm kunnen combatvliegen op Abtsrodaer Kuppe. Dit maakte eigenlijk de dag helemaal goed. Bitterkoud aan het einde. Maar je kunt gelukkig met 3 man 1 vliegtuig vliegen, als je de zender doorgeeft.

Dag 4.
Erg rustig, en erg zacht/warm/zonnig weertje. Met de nieuwe ASW-28 een maiden kunnen maken, op de Fuldaquelle. In de middag nog een hele tijd een vliegtuigje uit de boom helpen kijken... 's middags rond een uur of 17:00u vertrokken naar huis, bij Kassel een dik uur in de file gestaan vanwege wegwerkzaamheden.

Trouwens, de eerste sneeuw is vorige week alweer gevallen op de Wasserkuppe... 20cm!!! Is nu alweer weg, zag ik op de webcam... Pfft, de winter komt eraan.

Verder was het natuurlijk erg gezellig, het bier vloeide redelijk, het italiaanse ijsje smaakte goed. En het was leuk om te zien dat de "nieuwelingen" die mee waren ook eens goed hebben kunnen meemaken wat hellingvliegen inhoud. Die gaan de volgende keer weer mee, en als je hun ideeën aanhoord met heel veel extra modelletjes. Harry's Modellbauservice was krap aan uitverkocht, hahaha. Goeie vent.

Foto's zijn er niet zoveel gemaakt, maar ik zal er binnenkort wel weer een paar posten. Ik moet ze ook nog voor de TRMC Website binnenkrijgen...

ik neem aan dat U het ijs in Gersfeld geproefd heeft, met de overschot van bij harry ( vind hem trouwens beter of de andere shop )

Nog later verslagje:

Week 41 de gehele week op de Sudhang gezeten met hogedruk weder. Zonnetje, weinig wind en veel thermiek. Het is niet zonder risico, zo laat in het seizoen te gaan, maar wanneer het weer meezit is het er heerlijk toeven!

De Espresso is slechts een paar maal over de rand gegaan, in verband met de geringe wind. Er ligt echter altijd een HLGtje in de koffer en die deed het mooi.

Back