Op de Wasserkuppe

tuurlijk wel :)

2F@ST4U BE zit bij me in de club en een fan van t hellling vliegen.
hij heeft me is een paar links doorgestuurd van een kaartje in frankrijk waar je massas hellingen op vond... echt wel 20-25 ofzo... mss eens aan hem vragen, hij kent elke helling :p en zit elke maand wel ergens in frankrijk te vliegen.

ikzelf ben alleen nog maar in steckenborn (duitsland)op de helling geweest... (aan de ruhrsee)

de rest vlieg ik voornamelijk in belgie...

henry-chapelle is ook leuk in wallonië.

Heeft iemand nog aanvullende info uit die regio wat leuk is om te doen of te zien?

Enneh, ............hebben jullie ook foto's om hier te laten zien???

Taco.

Even zo snel geen foto's, wel een filmpje van afgelopen voorjaar. Is al eens gepost, maar misschien wel leuk om nog eens naar boven te halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, een gewone fiets is daar wellicht wat uit zijn verband. Als je mountainbiker bent, of wielrenner, dan is het daarintegen wel een leuk terrein.

Fulda, is inderdaad een aanrader, Barokstad voor achritectuur, kasteeltjes etc. Voor wat mideleeuwser spul is er o.a. de Ebersburg (vanaf de Wasserkuppe Westhang te zien) of een uurtje ervandaan in Coburg (Kun je gelijk langs Himmlische Höllein ;) )

Uitstekend wandelterrein, of voor de hengelaars, Forelvissen langs de Fulda op vele plaatsen.

Tja, een gewone fiets is daar wellicht wat uit zijn verband. Als je mountainbiker bent, of wielrenner, dan is het daarintegen wel een leuk terrein.
Weet ik alles van...:D Op vliegvacantie in 1976 kon ik mij natuurlijk niet permitteren om 2 weken de schaats(zomer)training stil te leggen. Iedere dag eerst wat looptraining gedaan, daarna lekker vliegen.
En iedere week 1 x een (fiets) duurtraining. De ene keer in het vlakke land de andere week vanuit het dorpje Schachen via Gersfeld tot bovenop de WaKu. En toen weer naar beneden... Onderweg haalde ik een auto met kennissen uit het pension in, lachte eens vriendelijk, keek op de snelheidsmeter (>80 kmh :shock:) en liet de remmen toen nog even helemaal los. Stapelmesjokke was ik toen.:yes: En dan te bedenken dat de profs soms met >90kmh naar beneden gaan.

Ik heb nu een echte, geldige reden om weer te gaan:

6854946a1e1150aa.jpg

Begin mei zijn we weer met een delegatie van plan naar de Wasserkuppe af te reizen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn enige souvenir van de Wasserkuppe vorig jaar is de Fantasy.
FantStrand-55.jpg

Gelukkig heb ik er nog geen stukje vanaf gebroken. Maar ik vind het wel een goede reden om terug te gaan!

Robert, jij hebt toch een MX12? Als je naar het strand komt en de fantasy is er ook kan je wel even sturen (aan de kabel).

ik heb een oude zender van futaba (staat op "FP-T7UAF super") ik neem aan dat dat het model is.

en ik vroeg me af op ik met een link kabel die zou aan kunne sluiten op een nieuwe futaba FF10...
t verschil is dat de nieuwe een 2,4ghz is en de oude een 72mhz. maar je hebt geen module nodig zeker in de leerzender??? zou dat lukken om iemand met de oude zender te lere vliegen dan??? gelinkt natuurlijk op de 2,4ghz frequentie.

Kanaal (2)82 ?

Stel, je wilt naar de Wasserküppe en je hebt een zender- en ontvangerarsenaal bij je wat werkt op kanaal 82 op 35 Mhz (35.220 Mhz).

Deze frequentie is toegestaan in Zwitserland, Liechtenstein, Nederland en nog een heleboel landen, maar niet in Duitsland.

Heb ik dan een probleen :confused:

ik denk op de wasserkuppe wel ;)

ik kan me voorstellen dat ze daar net iets strenger gaan zijn daar op.

maar wacht een antwoord af van iemand die er vaak vliegt ;) die gaat het u vertellen :)

Sorry, vergeten te reageren op je mailtje....

Hey Wubbe, misschien moet je het even op RCnetwork vragen?

Ik weet het niet....

Back