Op de Wasserkuppe

Zo te zien hebben jullie je wel vermaakt.:)
Wel jammer dat er niet zoveel wind was.
Ik ben al benieuwd naar het filmpje.:yes:

Johannes

Mooi, mooi, mooi. we hebben het weer enorm naar het zin gehad! Veel gevlogen, veel gelachen en lekker gegeten!

Weer een lekker verbrand koppie gekregen, maar we hebben het ook regelmatig goed koud gehad. Nog nooit zo veel van helling moeten wisselen. We werden het verkassen toch wel een beetje zat af en toe.

De Red Herring gaat helaas de kliko in, na een mid-air met een raggende F3B bleef er niet veel van over.

Ook de terugreis was met 5 uurtjes beklonken. De navigatie stuurde me over de A5 en A45 dwars door het prachtige Sauerland. Vooral rond Dillenburg en Siegen keek ik m'n ogen uit.

Verheug me al op de video!

Dus....jullie hadden te weinig wind en wij te veel. Hmmmm.

Mooi dat jullie allemaal weer veilig thuis zijn, super leuk om die plaatjes te zien.

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
Die wasserkuppe staat zeker op mijn lijst....alleen nog ruimte in de agenda zien te vinden.

Hmmmm. Dat ziet er HEEEERLIJK uit. Ondanks het windtekort is goed te zien dat jullie het uitstekend naar jullie zin hebben gehad.
Jullie hebben een perfecte teaser gepost voor onze vliegweek in de Auvergne over 3 weken.:D

Nu de film nog!

Ook goed om te zien dat 'Fantje' uiteindelijk toch gevloegen heeft.
De spanning is van Rayminds gezicht af te zien. Herinnerringen aan vorig jaar?

Dirk.

Waku11-347.JPG

Hoe heb je dat gedaan?

p.s. Ik hoop dat we in Augustus nog twee daagjes kunnen...

Ook goed om te zien dat 'Fantje' uiteindelijk toch gevloegen heeft.
De spanning is van Rayminds gezicht af te zien. Herinnerringen aan vorig jaar?
Het maakt niet uit waar ik mee vlieg, als ik ergens geconcentreerd mee bezig ben krijg ik een barse waas over mijn gezicht. Zo zie ik eruit op al mijn vliegfoto's.

Het vliegen met de Elefant was een stuk ontspannener dan vorig jaar. De helling droeg niet heel hard, maar wel gelijkmatig en betrouwbaar. Voor de landing even onder een donker wolkje omhoog en dan naar binnen, precies op de plek die ik had uitgezocht. Heerlijk. Gek hoe één vluchtje van 8 minuten het rondsjouwen van zo'n lompe kist toch de moeite waard maakt. Monteren, demonteren en naar de helling sjouwen duurt veeeeel langer dan de vlucht zelf, en toch hou je er een zeer voldaan gevoel aan over.
Na de landing was er weer een applausje, teken dat niet alleen ik geniet van dit prachtige toestel, ook de Duitsers vinden hem mooi. Dat maakt het vliegen nog leuker.

Ik ben begonnen met de video, maar dat gaat even duren. Eerst alle 182:schrik: clips doorkijken, dan muziek uitzoeken en dan gaat de montage van start. Ik hoop op morgen eind van de dag.....

Laatst bewerkt:
Heren, jullie hebben lol gehad, dat spat van je scherm af. Mooi man!

En tegelijkertijd even heel eerlijk, ik ben stinkend jaloers . .

Wild idee: is er ook met VGG gliders een expeditie te ondernemen naar de Kuppe?

Groet,

Jacob

Ja, alles kan. Maar dat wordt dan wel een ander soort meeting. Wij gaan met 6 man 5 dagen lekker op vakantie, inclusief het eten 's avonds en het klussen erna nog. Bij een grotere meeting zal het waarschijnlijk korter zijn (2 dagen?) en zal je de mensen mogelijk moeten verdelen over meerdere pensions. Dan wordt het meer een pure vliegmeeting. Natuurlijk kan het, maar je zal dan moeten kijken hoeveel mensen 400-600 km willen rijden voor even vliegen (in een waanzinnige omgeving, dat wel). Hou er ook rekening mee dat het 's zomers best druk kan zijn, met ook veel snelle kisten. De kans op schade is zeer reeel. Wij hebben ook 3 forse schadegevallen gehad.

Er worden daar meer vliegfestijnen georganiseerd. Als je echt iets groots bekokstoofd zou het handig zijn om daar lokaal afspraken over te maken.

Raymond,

Zoals genoteerd: wild idee, zegt waarschijnlijk meer over mij, ik wil daar ook graag eens vliegen. 5 jaar geleden zijn we in die omgeving op vakantie geweest en heb daar nog een vlucht in een motorzwever gemaakt. Ik weet dus hoe mooi de Rhön omgeving is. 3 jaar geleden de hobby weer opgepakt en nu staat de Kuppe op de verlanglijst. Wat ik ook zeker niet wil is in een bestaande (vrienden)club inbreken en mezelf uitnodigen, dat even voor alle duidelijkheid!

Ik verwacht niet dat de volledige VGG groep van 20-25 man van de laatste meetings zal doen en willen wat jij trefzeker beschrijft, afstand en risico zijn zeker aanwezig! En voor mij dit jaar ook zeker niet, gewoon omdat wij dit jaar niet 1 grote vakantie vieren maar een aantal kleine. En volgend jaar zien we wel weer!

Afsluitend: alleen door wilde ideeën ontstaan nieuwe avonturen! Maar ben wel nieuwsgierig naar de reacties.

Groet,

Jacob Bos

Vintage Waku?

Retroplane 2010 is ook op de Wasserkuppe gehouden (geen wind, een enkele kist heeft het dal in gevlogen, meer ouwehoeren dan vliegen dus).
In de Aufwind staat een artikel over de organisatie daarvan.

Er is inderdaad een camping in de buurt, weet effe niet meer hoe die heet.

Doordat wij verschillende kisten bij ons hebben kunnen wij onder veel verschillende omstandigheden toch vliegen. We hebben heerlijk ge-DLG't toen er geen wind (maar wel thermiek) was en met zwaardere kisten (en pibrossen) gevlogen bij hardere wind. Een beperking qua kisten is iets minder handig, lijkt me. Je komt toch om te vliegen.

Wij zijn met z'n 6-en en dat is wat de organisatie betreft een lekker aantal. Je past allemaal in één pension, eet aan één tafel, enz. Grotere groepen wordt toch ingewikkelder.

Mijn advies: vind nog 5 andere vlieg-malloten en boek een paar dagen Waku. Ik zelf vind mei te druk. Vorige keren in april was het rustiger, en dat is prettiger (en je hebt geen Flugleiter :)).

Retroplane 2010 is ook op de Wasserkuppe gehouden (geen wind, een enkele kist heeft het dal in gevlogen, meer ouwehoeren dan vliegen dus).
In de Aufwind staat een artikel over de organisatie daarvan.

Er is inderdaad een camping in de buurt, weet effe niet meer hoe die heet.

Doordat wij verschillende kisten bij ons hebben kunnen wij onder veel verschillende omstandigheden toch vliegen. We hebben heerlijk ge-DLG't toen er geen wind (maar wel thermiek) was en met zwaardere kisten (en pibrossen) gevlogen bij hardere wind. Een beperking qua kisten is iets minder handig, lijkt me. Je komt toch om te vliegen.

Wij zijn met z'n 6-en en dat is wat de organisatie betreft een lekker aantal. Je past allemaal in één pension, eet aan één tafel, enz. Grotere groepen wordt toch ingewikkelder.

Mijn advies: vind nog 5 andere vlieg-malloten en boek een paar dagen Waku. Ik zelf vind mei te druk. Vorige keren in april was het rustiger, en dat is prettiger (en je hebt geen Flugleiter :)).

Goeie info! Dank je.

Jacob

Mooi dat jullie het naar de zin hebben gehad mannen! Mooie beelden ook!
Hmm ik krijg het nog druk deze zomer met nog een reparatie klusje erbij.....

Hmm ik krijg het nog druk deze zomer met nog een reparatie klusje erbij.....
Vergeet je niet dat je de(ze) zomer vooral moet vliegen?
's Winters ligt de nadruk op bouwen ...
Alhoewel ik daar bij jou aan ga twijfelen ... ;-)

N.B.
Ons veld is weer open.
Waar was je vrijdagavond? :confused: ;)

Gr. Dirk.

Jacob,
In het pinksterweekend gaan we met een groepje naar de petit ballon in de vogezen. Iets verder dan de wasserkuppe maar meestal wat rustiger en tegelijkertijd spectaculairder. Vanaf 1200 meter hoogte het Rijndal overzien is echt geweldig.
Max

Back