Op de Wasserkuppe

niet wat overdreven? in T-Shirt vliegen ,als ik de toeschouwers zie op voorlaatste foto. Maar inderdaad prachtig weer heb het al anders meegemaakt in Juli, maar er is steeds minder wind op de kuppe .

Tja, die voorlaatste foto was van de laatste dag, Zondag 16 October. Toen stak een nogal koude strakke oostenwind op. We hebben daardoor wel op de Kleine Eube kunnen vliegen. Frequentiebord staat er nog niet, en ze moeten nog wat bos rooien, maar dan heb je er wel een leuke Oosthang aan.

Om bij de Westhang te komen kun je nu gebruik maken van een parkeerplaats net achter de radarbol, scheelt wel even iets lopen. Die nieuwe Oosthang is nu eigenlijk de verste, zo'n 25 minuten wandelen.

(Altijd nog beter als de 40 minuten naar de Himmeldunk... :) )

Statistische windinformatie vind je bijvoorbeeld op WindFinder.com, die geeft ook wel per maand de meest gangbare windrichting/sterkte :

* WindFinder.com - Wasserkuppe Windstatistic
* WindFinder.com - Wasserkuppe Wind & Weather Forecast
* WindFinder.com - Wasserkuppe Current Wind Reports

Goh, ik krijg ook helemaal de kriebels als ik de foto's bekijk.

Dit was 32 jaar geleden (het kistje is nog vliegbaar)...
Wasserkuppe%2C%201973.jpg

rvdveldt zei:
[ :oops: Off Topic, wel Wasserkuppe]
Hey Arnold, ik moet jouw foto's ook nog hebben. Ik zag er gisteren wel al een paar hele leuke.
[OFF TOPIC MODE:ON]
als je vandaag nog in NL bent kom ik ze wel ff voorbij brengen.....
de Peez heeft ze ook al.... had het gisteren wel getracht te mailen maar de hete meel kon het nie trekken (zip bestand van ca. 110Mb)
[/OFF TOPIC MODE:OFF]

de 1e 3 dagen heerlijk weer met stralende blauwe hemel zonder al te veel wind (haast geen wind, behalve de bierscheten van het bier van de avond daarvoor :oops: ) dus lekker T-shirt weer... de zondag was het ook redelijk blauw aan de hemel, maar met een lekkere strake oostenwind.

rvdveldt zei:
Afgelopen weekeinde was er ook een groep van ons op de Waku. Fantastisch weer geweest. Best sterke zuidwind.

Dat had ik ook, maar dan alleen in de ochtend.
In de middag was het stukken rustiger.

Ah, okay... Ik heb het ook alleen van horen zeggen. Was er zelf niet dit weekeinde. WindFinder.com gaf wel een hoop zuidoosten-wind aan. "Der Goldene October", erg mooi. Maar in de sneeuw, vorig jaar was het ook wel leuk. Dat zal wel weer met Pasen zo zijn. Klein metertje sneeuw zou daar wel lachen zijn. Mooie chaos.

Berrie zei:
Oefff, ideaal voor mijn Grunau Baby.... :cry:

Meen je dat nou? ;) Hoe groot is hij? Ik heb hier nog wat tekeningen van een 3m GB liggen, "die ik ooit nog wel eens wil maken"... Als ik tijd had.

:D

Inderdaad. Benieuwd x 3... We hebben wel filmmateriaal, maar dat staat op DVD, en we hebben het nog niet klaargemaakt voor onze website. Ik laat in dit draadje wel weten wanneer dat zover is.

Dat blijkt dus wel he :wink:

Als je op 'OK' drukt van je bericht en hij is na 2 minuten nog niet weg, poog je nog een keer. Haha.
En noggus...

Hoe gooi je die laatste 2 berichtjes weg? Ik zie bij die berichtjes geen kruisje staan..

nico v kooten zei:
in gersfeld zit sinds kort een tweede modelbouwzaak, Harrys Hobby service of zoiets
verkoopt mooie zwevers :)
zit vlak bij berends

Inderdaad Harry's hobby shop zit vlakbij Beres modellshop,ik denk zo'n
500 meter verder het dorp uit.
Harry is een grote concurent voor Beres, verkoopt prachtige grote zwevers uit Tjechie.
Tevens is Harry een modelvlieger met een grote hobbyruimte naast zijn winkeltje.
Als je wat wilt hebben is het ook geen probleem om avonds na sluitingstijd te komen, al is het maar voor seconden lijm.
Hij woont schuin tegenover de winkel, een beetje verwaarloosd huis.
Voor de kleinere onderdelen kan je toch het beste bij Beres terecht.

Back