Opbouw Flip260 door noob

Ook maar besteld via dat linkje.
Wel jammer dat het altijd zolang duurt via ebay....

Maar gelukkig zal ie ook wel vliegen zonder dat buzzertje :-)

Heb lang zitten zoeken maar die 85dBa op 5V is denk ik wel de max.
Ergens stond 87dB maar na uitzoeken bleek dit ook maar 85dBa te zijn.

Net bij 2 leveranciers 10st besteld voor totaal €2,51 :)

Misschien zit er toch nog net wat verschil tussen al denk ik het van niet.

Zit er aan te denken om er 2 tegen elkaar te solderen. is weer 3dB extra en geluid gaat dan 2 kanten op. :)

Die kleine hoorn buzzers die op de liposavers zitten lijken allemaal passieve buzzers.
Stond ergens een schema. krijgen een 5V blokspanning aangeboden en worden dan via een transistor schakeling aangestuurd.

2 aan elkaar? Denk dat je ook moet gaan kijken wat de maximale stroom mag zijn aan de buzzer uitgang, aangezien dat vaak niet veel is.

Dacht ik op zich ook al. Maar is denk ik lastig te achterhalen.

Buzzer maar trekt 25mA dus echt veel is het ook niet.

Dacht ik op zich ook al. Maar is denk ik lastig te achterhalen.

Buzzer maar trekt 25mA dus echt veel is het ook niet.

Ja dat is inderdaad niet veel. Aangezien er een transistor tussen zit moet het makkelijk mogelijk zijn, maar ja is het echt nodig dan :D. 1 is toch voldoende.
Ik heb gisteren door middel van mijn RSSI via taranis makkelijk de locatie van mijn quad kunnen localiseren overigens. Lag tussen heel hoog riet. Was echt niet te zien. De beeper is echt leuk voor de laatste meters, maar zo'n RSSI werkt vele malen beter.

Zie hier in de schema rechts voor buzzer.
https://afrodevices.googlecode.com/files/naze32_rev4.pdf

Ja dat is inderdaad niet veel. Aangezien er een transistor tussen zit moet het makkelijk mogelijk zijn, maar ja is het echt nodig dan :D. 1 is toch voldoende.
Ik heb gisteren door middel van mijn RSSI via taranis makkelijk de locatie van mijn quad kunnen localiseren overigens. Lag tussen heel hoog riet. Was echt niet te zien. De beeper is echt leuk voor de laatste meters, maar zo'n RSSI werkt vele malen beter.

Zie hier in de schema rechts voor buzzer.
https://afrodevices.googlecode.com/files/naze32_rev4.pdf
even met die antenne rond en kijken waar de rssi t laagst is, lopen maar. Vind t ook echt een aanrader, telemetry werk gewoon top!

Mwah Dennis..... Als er eens 1 of 2 in rook opgaan heb je er nog 8. Zo kun je nog eens wat uit proberen hahaha.

Kunnen jullie wat uitleg geven over dat rssi? Hoe werkt dat precies?
Zit dat standaard in de taranis of moet je daar een extra ding voor aanschaffen?

Edit: Heb al een filmpje van Bruce gezien over rssi. Super handig!

Ik heb trouwens de F550 van Alexzzz over genomen en nu is het nodig dat ik een extra ontvanger moet bestellen voor de Flip. Wat raden jullie aan?
Een 2e X8r of toch de D4r-II? En waarom?

Laatst bewerkt:
even met die antenne rond en kijken waar de rssi t laagst is, lopen maar. Vind t ook echt een aanrader, telemetry werk gewoon top!
Ik heb m'n hammerhead quad eens uit het riet gehaald in de buurt de antenne van de fatshark te halen. Pieper zou ik nog plaatsen..
In wales had m'n flip nog geen gps fix toen ie crashte en die heb ik toen ook gemakkelijk teruggevonden met rssi. Als het werkt is het inderdaad wel handig want ookal weet je waar je moet zoeken dan kan het nog knap lastig zijn zo'n klein model te vinden.
De laatste crash echter geen rssi, geen pieper (wellicht connector losgeraakt) en ook geen goede gps gegevens; wet van murphy he.

ik heb dat recent geprobeerd 2 beepertjes parralel erop maar dat was no go bij mij.

Raar.
Iets met de impedantie door het parallel zetten misschien.

Heb die van mij een paar meppen gegeven tot ie weer een beetje begon te piepen. Tot die tijd red ik het wel even tot ik 20 nieuwe heb :-)

Even weer ontopic guys ;-)

Iemand nog tips en/of opmerkingen op mijn eerder genoemde vraag?

"Ik heb trouwens de F550 van Alexzzz over genomen en nu is het nodig dat ik een extra ontvanger moet bestellen voor de Flip. Wat raden jullie aan?
Een 2e X8r of toch de D4r-II? En waarom?"

Ik heb bij HK 2 d4r-II besteld omdat ze in NL uitverkocht zijn.
Rustig afwachten maar weer...

Ik zag in een ander bouwverslag met een Naza dat de esc gekalibreerd moesten worden.....
Is dat bij elk model/FC zo?

Ik heb er een Full Naze op... Moet ik nu ook de esc's kalibreren?
En is daar 1 manier voor of werkt dat per FC weer anders?

Op deze manier met de naze in baseflight...wel eerst props eraf voor de zekerheid ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back