Opbouw Flip260 door noob

Ja.
Is eigenlijk hetzelfde als dat je normaal met de zender stick doet. Alleen nu pakt hij gelijk alle regelaars op 1 schuifje.

Dus vinkje aan voor master.
Schuif je voluit.
Accu in prikken.
3seconde wachten.
Schuif je terug naar 0 en wachten tot alles is uitgebliept.

Accu weer los koppelen. (Is niet persee nodig, soms wel)
Even wachten en weer aansluiten.

Dan even per motor controleren of ze ongeveer op hetzelfde punt inschakelen bv 1064.
En bij Armen moeten alle balkjes net zo hoog staan.

Was nog even wat bouwverslagen aan het doorlezen en daar viel het mij op dat iedereen de naze32 op de flip260 niet met het pijltje naar de neus wijzend heeft gemonteerd?

Maakt dat niet uit als je alle functie wilt kunnen gebruiken die het bordje bied?

Was nog even wat bouwverslagen aan het doorlezen en daar viel het mij op dat iedereen de naze32 op de flip260 niet met het pijltje naar de neus wijzend heeft gemonteerd?

Maakt dat niet uit als je alle functie wilt kunnen gebruiken die het bordje bied?

Maakt niet uit! Je kan de orientatie wijzigen in de software.
Ik zou de usb poort naar een kant doen waar je er makkelijk bij kan.

Maakt niet uit! Je kan de orientatie wijzigen in de software.
Ik zou de usb poort naar een kant doen waar je er makkelijk bij kan.

Inderdaad, de meesten plaatsen hem met het pijtje naar rechts (USB poort aan de linkerkant) zodat je makkelijk de breakout kabel naar voren kan plaatsen.
Als je dan de motoroutputs van rechtopstaande headers voorziet, blijven ook deze mooi binnen een mini-frame.

In de Naze32 software moet je dan instellen dat de Yaw alignment 90° is (dus een kwartslag naar rechts)

owke.... dat word nog even lastig dan...
Ik weet niet zo goed waar ik die kabel naar de lipo langs moet leiden.
Zit toch allemaal aan de achterkant en moet toch binnenboord blijven ivm de 6x45 props.

Je kan in het beginscherm van Baseflight controleren of je de Yaw_alignment goed hebt ingesteld door de de quad te bewegen en naar de virtuele quad te kijken.
Verder wil je misschien in de receiver tab controleren of je switches goed staan, in de Mode_selection tab kan je dingen zoals switchen tussen Rate en Angle mode, en de beeper instellen.

Nog even terug komend op de Buzzer.

Zit er aan te denken om er 2 tegen elkaar te solderen. is weer 3dB extra en geluid gaat dan 2 kanten op. :)

dat werkt gewoon niet.

Hier wel :mrgreen:

Vandaag 1x 10 stuks binnen gehad.

Daar vast mee getest. Iets lager geluid dan het naze beepertje dat ik had maar die werkt niet meer goed dus geen zekerheid.

Maar met 2 parallel op een BEC komt er toch wel zo'n 3dB bij zoals voorspeld.
Klinkt in je oren beetje raar door gelijktonige geluid. Synchroon verloop.

Op de Naze32 werkt het ook gewoon.

Zijn dan wel actieve buzzers. Misschien gaat het bij passief niet maar dat kan in deze situatie toch niet omdat de Naze gewoon 5V schakelt en niet een frequentie aanbiedt.

Naze32 duo 5v active buzzer.: http://youtu.be/IeAJ8JtPzq4

Laatst bewerkt:
Ik heb mn buzzertjes nog niet binnen helaas...

Wel verder aan het bouwen geweest:p
Hij is bijna vliegklaar!
Moet nog wat spul met de post binnen komen.

Ik moet nog wat plastidip spuiten her en der, beetje krimpkous frotten en een ontvanger erin monteren en dan kan ie voor de maiden.

Oja en mijn lijmpistool opzoeken voor de sony cam.

Fotooooo's:D

Wat vinden jullie ervan? Hij is wel niet zo super strak als andere flip's hier op het forum maar het is dan ook mijn allereerste zelfbouw.

Op den duur zullen er nog wat tyribs omgeruild worden voor krimpkous zoals om de esc's ed. dus hij word nog iets netter.

:D:rolleyes: Thanx!

Over gewicht gesproken.. Hij zit nu op 805 gram waar dan alleen nog de ontvanger en een buzzer bij komt.
Is dat een beetje schappelijk?

Ben nog aan het wachten op mijn d4r II ontvanger dus alvast naar de aansluitingen kijken...

Werkt toch een beetje anders met dat PPM/CPPM......
Ik begrijp er eerlijk gezegd nog niet veel van :-(

Kon ook nog geen duidelijk aansluitschema vinden.
1 esc gaat met 3 draden aan de naze, en de anderen alleen met de gele/witte?
De batt. aansluiting.... ik heb maar 1 aftakking van de kabelboom naar de vtx. Kan ik die splitsen om ook op de naze32 aan te sluiten? Of gaat dan dan weer storen op mijn vtx beeld?

Back