Opbouw HK450gt

Die is zo krom als een hoepel, zie hem letterlijke 2 mm omhoog en omlaag bewegen over het tandwiel van de staartaandrijving.

Sandor

Probeer het onderste moertje en schroefje (die op het onderste tandwiel van de maingear) juist tegen aan de draaien en te borgen met locktite. De mijne wiebelde als een gek maar het was zo goed als verdwenen met minder spanning op de vijs.

Ook een goeie tip gekregen van Brutus (ere wie ere toekomt) De flens van de One Way Bearing eens lossen en de vijsjes diagonaal (kruislings) aanspannen helpt ook.

Stevo

thanks voor de tips net even gekeken, ben er heel zeker van dat het hoofdtandwiel recht is, maar het kleinere tandwiel van de twee goed krom is, of die bus erin zit er krom in. Alsi k het op de tafel zet en ronddraai zie je zo de twee kanten wiebelen.

Het onderste gear heeft standaard bij align veel speling. gewoon ertegenaan drukken en dan zit ie weer recht... hier op 2 450 pro''s hetzelfde probleem, maar t vliegt er niet minder om.

Iemand die mij even de afmetingen kan geven van de mainshaft? Bestel ik die ook.
En ook welke maat ik het beste pak voor de kruiskopschroefjes in de helicopter.

Iemand die mij even de afmetingen kan geven van de mainshaft? Bestel ik die ook.
En ook welke maat ik het beste pak voor de kruiskopschroefjes in de helicopter.

Past een standaard Align mainshaft in.. maar daarmee gaat dat wiebelprobleem niet weg.. mijne zijn 99% Align en nog blijven die tandwielen wiebelen.

Gewoon goede schroevendraaiers gebruiken, dan heb je die schroefjes niet nodig.. Anders, de meeste boutjes zijn m2 en m2.5 in de 450 pro.

Past een standaard Align mainshaft in.. maar daarmee gaat dat wiebelprobleem niet weg.. mijne zijn 99% Align en nog blijven die tandwielen wiebelen.

Gewoon goede schroevendraaiers gebruiken, dan heb je die schroefjes niet nodig.. Anders, de meeste boutjes zijn m2 en m2.5 in de 450 pro.
Thanks, heb net nieuwe mainshafts gekocht en het complete maingear gedoe, dan zit dat tenminste al juist. Ook een setje kwaliteitsschroevendraaiers.

Trouwens heeft er hier iemand ook geen canopy-rubbers gekregen bij zijn hk450gt? Ik bedoel die 2 zwarte rubberen ringen die over de mounts glijden, zaten er bij mij niet bij. :(

Laatst bewerkt:
Soms wel en soms niet.. Je hebt ze wel nodig inderdaad. Misschien heeft iemand er nog twee over. Ik wil na de kerst ook wel even in m'n spullen zoeken..

Trouwens heeft er hier iemand ook geen canopy-rubbers gekregen bij zijn hk450gt? Ik bedoel die 2 zwarte rubberen ringen die over de mounts glijden, zaten er bij mij niet bij. :(

Zet je woonplaats in je profiel. Handig als iemand er 2 heeft en ze wil afstaan
Groeten
Martin

Bedankt voor de aanbiedingen, maar ik moet sowieso nog een bestelling doen bij hobbyking, dus bestel ik ze erbij.

Heb nog een vraagje, ik wil zo'n tang kopen om de balletjes uit de houders te duwen, welke maat moet ik dan nemen, 4mm of 5mm? Verder wil ik ook zo'n bal-endreamer, om de houders wat groter te maken zodat de balletjes er mooi in lopen moet ik dan 4mm, 4.7mm of 5mm nemen?

Ik heb trouwens ook phoenix gekocht en ben al druk aant oefenen met mijn spektrum dx6i, hoveren etc lukt natuurlijk goed, enkel met de neus naar mij toe wordt het toch een pak lastigeren. :D

Laatst bewerkt:
Mijn swashplate is bagger die erbij zit. Zit een partij ruimte in niet normaal.
Ga maar een align ervoor bestellen incl. mainshaft en tandwielen.

Mvg.Bernard

Vandaag mijn maingear en mainshafts van align binnengekregen, alles gemonteerd, loopt al beter maar nog steeds voel ik een beetje tegenstand als ik draai, telkens op dezelfde plek. Zal ik het zo maar laten en hopen dat het inloopt?

Wou vandaag ook mijn hoofdrotor alles willen borgen, maar sommige schroeven zitten gewoon te vast, dus die zal ik zo maar laten, had liever gehad dat ze de rotor als een kit zouden leveren, dan kon je alles zelf borgen en met fatsoenlijke kracht vastzetten, dit is echt onzin :p

Nuts zitten waar anders dacht ik;)

Zijn van die rubbers die gebruikt worden bij (vooral) standaard servos tegen trillingen. Daarin gaan 4 vijsjes om de servo op/in een romp te monteren, meer is het niet.

Je hebt ze in ronde vorm of in blokjes. passen perfect.

Stevo

Back