Opbouw verslag P47 "Snafu" van Seagull Models

Het tankje zit op zn plek en is weer van verse slangen voorzien.
Klaar om te draaien zou je zeggen maar helaas bleek de glowdriver niet goed te zijn.
Die is dus onder garantie weer terug naar de fabrikant.... nog even wachten dus....
 
Laatste dingetjes gedaan, uitlaatje “verlengt” en opening gemaakt in de kap, kapje van binnen zwart gemaakt en de stelschroef carburateur verlengd.

Nu wachten tot de glowdriver terug is, monteren, CG Check en vliegen!!

4f0ba795ca2d5cdaee2ad3b15fca054e.jpg


080c5e25c0d2891d20f5e83df8b17046.jpg
 
Hij heeft gevlogen! Al was het helaas maar een circuitje...
Na grondig afstellen moest het er maar van komen, kist kwam mooi los maar tegelijk zakte de toeren in. Volgas gehouden en zo op lage hoogte een circuit gevlogen.
Direct weer aan de grond gezet en nog beter afgesteld. Helaas gaf tijdens het afstellen de gas servo de geest en bleef het dus bij die ene vlucht.

Maar, het voelde prima aan! Geen trim nodig, vliegt als op rails en is gemoedelijk in de lading!

Bij de volgende vlucht maak ik een video!

IMG_2374.jpg
IMG_2387.jpg
IMG_2382.jpg
IMG_2375.jpg
 
Afgelopen zomer de motor goed lopend gekregen en de kist goed ingevlogen.

Man wat vliegt dat ding strak!

Mn pa heeft er inmiddels ook een en ook hij is laaiend enrhousiast!

Zoek je een leuke, semischaal P-47, dit is een aanrader!
 
Toch wat koeling problemen met de P-47. Na enige tijd in de vlucht kakt het vermogen in. Lijkt alsof de motor te warm loopt. Dus de openingen achter de motor vergroot en nu baffles gemaakt.

Pasmaken is best een dingetje. Nu eerst alles pas in de kap en bij benadering rond de cylinders.
Eerst de baffles geplaatst met sec lijm en daarna met epoxy& microballoons.
Wanneer dit goed droog is zit het vast genoeg om het trimwerk rond de cyinders te doen.

7da67b811984adc0e2030c1687951e9e.jpg
 
Haha, maja, deze week was D dicht overdags voor ons........
Snel weer eens die kant op komen.
 
Back
Top