K
K-see
Guest
Hallo ieder1.............
Zoals beloofd hier een opbouwverslag van de IBIS 46 van Protech.
De IBIS 46 is een ARF trainertoestel met een spanwijdte van 1 mtr. 70.
Jaja, behoorlijk breed, en dus ga ik de vleugel verstevigen met een metalen vleugelspie.
Ik zal in de loop van het bouwproces wat veranderingen aanbrengen, en hoop dat deze positief zullen uitpakken.
Mocht er iemand nog goede tips hebben...........of opbouwende kritiek, dan hoor ik dat graag.
De doos:
Op zich ziet deze er best wel goed uit.
Er wordt een weliswaar klein brandstoftankje (190 cc) meegeleverd, deze wordt later in de bouw vervangen door een Kavan-tankje van 250 cc.
Het toestel wordt straks aangedreven door een 9,2 cc 4 takt Saito motor.
Om deze passend te krijgen moeten we wel even met de dremel aan de slag.
Meteen natuurlijk rekening houdend dat zometeen de motor iets scheef komt te staan.
Vervolgens heb ik alle verbindingen van de romp en de motorruimte nog even nagelopen met Epoxy, zodat we strax een mooi stevig geheel hebben.
Daarna de Oracover deels van het stabilo verwijderd, het geheel uitgelijnd, en verlijmd met 30 minuten Epoxy.............zo hebben we nog even de tijd om alles (overhoeks) na te meten.
Tot zover eventjes de bouw.
Morgen begint er weer een drukke werkweek............elke werkdag is een feestdag........pffffft :evil:
(En toen bemerkte hij dat hij met zijn "draadje" bij de "vliegende schaalmodellen" stond).....
HELLUPPPP :!:
Zoals beloofd hier een opbouwverslag van de IBIS 46 van Protech.
De IBIS 46 is een ARF trainertoestel met een spanwijdte van 1 mtr. 70.
Jaja, behoorlijk breed, en dus ga ik de vleugel verstevigen met een metalen vleugelspie.
Ik zal in de loop van het bouwproces wat veranderingen aanbrengen, en hoop dat deze positief zullen uitpakken.
Mocht er iemand nog goede tips hebben...........of opbouwende kritiek, dan hoor ik dat graag.
De doos:
Op zich ziet deze er best wel goed uit.
Er wordt een weliswaar klein brandstoftankje (190 cc) meegeleverd, deze wordt later in de bouw vervangen door een Kavan-tankje van 250 cc.
Het toestel wordt straks aangedreven door een 9,2 cc 4 takt Saito motor.
Om deze passend te krijgen moeten we wel even met de dremel aan de slag.
Meteen natuurlijk rekening houdend dat zometeen de motor iets scheef komt te staan.
Vervolgens heb ik alle verbindingen van de romp en de motorruimte nog even nagelopen met Epoxy, zodat we strax een mooi stevig geheel hebben.
Daarna de Oracover deels van het stabilo verwijderd, het geheel uitgelijnd, en verlijmd met 30 minuten Epoxy.............zo hebben we nog even de tijd om alles (overhoeks) na te meten.
Tot zover eventjes de bouw.
Morgen begint er weer een drukke werkweek............elke werkdag is een feestdag........pffffft :evil:
(En toen bemerkte hij dat hij met zijn "draadje" bij de "vliegende schaalmodellen" stond).....

HELLUPPPP :!: