Opdrukker Polleke

Trouwe lezers.

Inmiddels weer even met Polleke bezig geweest.
De boven rand met alle klinknagels zit er inmiddels helemaal op.

En jawel, Polleke heeft inmiddels de originele Friese vlag er op.

Ook het interieur van de kuip is bijna klaar.

Tot zover.

Paul

Mooi dat je weer wat tijd aan polleke besteed hebt.
Ziet er geweldig uit mieke krijgt een prachtige boot.

Gr martin

Heren allemaal dank voor de mooie reacties. Eindelijk kon hij weer verder met mijn Polleke. Ben inderdaad erg trots op mijn bootje, eindelijk weer een bootje waarmee ik zelf straks kan varen (lees raggen).

Dank je Harm, hij heeft inderdaad een nieuwe vlag gemaakt. De "oude" vlag vond ik erg druk.

@ Bas dank, hij maakt hem nu af zodat ik volgend jaar (hoop snel) lekker kan varen. Hoe is de verhuizing gegaan?

Paul heeft voor de knoppen van de vlaggenmasten met liefde mijn sieradendoos geplunderd. Ach ja ik bewaar soms dingen, die een ander weer kan gebruiken.

En jawel, Polleke heeft inmiddels de originele Friese vlag er op.

In protte Friezen dreamjen hjir fan: De steat Fryslan.
Fryslân hat in eigen taal en in eigen folksliet.
Mar in fryske flach achter op dyn boat mei offisjeel net, omdat Fryslan net in lân is mar in provinsje is fan it Keninkryk der Nederlânnen (en gjin status aparte hat). De Fryske nasjonaliteit kin dêrom net bestean (en dat jouwt de flach op dat plak oan), dat sil de Nederlânske wéze.
Dus d'r moat einliks in Nederlânske flach op de achtersteven stean en in frysk geuske foarop op é steven.
Want earst komt de Fryske flach, en dernei pas de Nederlânske.
We blieuwe grutske Friezen, fansels.

Ondertiteling voor hen die de friese taal niet machtig zijn:
Veel friezen dromen ervan: De staat Fryslân
Friesland heeft een eigen taal en een eigen volkslied.
Maar een Friese vlag achter op je boot mag officieel niet, omdat Friesland geen land is, maar een provincie is in het Koninkrijk der Nederlanden (en geen status aparte geniet).
De Friese nationaliteit kan daarom niet bestaan (en dat geeft de vlag op die plek aan), dat zal de Nederlandse zijn.
Dus er moet eigenlijk een Nederlandse vlag op de achtersteven staan en een Fries geusje op de voorsteven.
Want eerst komt de Friese vlag en daarna pas de Nederlandse. We blijven trotse Friezen, natuurlijk.

Ik gok deze:

images

k'em bij de zinnia ook zo een stunt uitgehaald
de belgische en de navy vlag op de verkeerde plaats gehangen
kwam nie goe mijn gedacht
dus daarom de vlaggen maar omlaag gehaald en volgend jaar beter doen

gr raf

Sorry Paul, even afdwalen, hoor.

@Raf:
Schijnt ook weer een verschil te zitten in welke vlag je als marine voert.
Even wikipedia erbij gepakt:

Belgische binnenvaart en koopvaardij voert
150px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png
of
150px-Government_Ensign_of_Belgium.svg.png

En dus niet
120px-Flag_of_Flanders.svg.png
,
120px-Flag_of_Wallonia.svg.png
of
120px-Flag_Belgium_brussels.svg.png

Ik zie het regelmatig, een trotse Vlaming met de leeuw op de roef.
Net Friezen;)

En uw marine deze?
150px-Naval_Ensign_of_Belgium.svg.png

@ mieke Ja, voorspoedig. Wel lam gesjouwd, rokende spieren, alles deed pijn. Nog veel te doen, maar nu heerlijk bewoonbaar. Zeer tevree zo.
M'n ouwe autootje staat nu eindelijk naast m'n huis onder dak, warm en droog, kan ik op een krukje naar zitten staren (avatar-plaatje, dat is'm. M'n lust en m'n leev'n).
Werkkamer bijna klaar en dan ga ik m'n bouwhok opzetten.
Eerst maar kerst vieren... de hele familie moet en zal hier komen smikkelen. Haha!

Tot zovers,
Gr Bas

In protte Friezen dreamjen hjir fan: De steat Fryslan.
Fryslân hat in eigen taal en in eigen folksliet.
Mar in fryske flach achter op dyn boat mei offisjeel net, omdat Fryslan net in lân is mar in provinsje is fan it Keninkryk der Nederlânnen (en gjin status aparte hat). De Fryske nasjonaliteit kin dêrom net bestean (en dat jouwt de flach op dat plak oan), dat sil de Nederlânske wéze.
Dus d'r moat einliks in Nederlânske flach op de achtersteven stean en in frysk geuske foarop op é steven.
Want earst komt de Fryske flach, en dernei pas de Nederlânske.
We blieuwe grutske Friezen, fansels.

Ondertiteling voor hen die de friese taal niet machtig zijn:
Veel friezen dromen ervan: De staat Fryslân
Friesland heeft een eigen taal en een eigen volkslied.
Maar een Friese vlag achter op je boot mag officieel niet, omdat Friesland geen land is, maar een provincie is in het Koninkrijk der Nederlanden (en geen status aparte geniet).
De Friese nationaliteit kan daarom niet bestaan (en dat geeft de vlag op die plek aan), dat zal de Nederlandse zijn.
Dus er moet eigenlijk een Nederlandse vlag op de achtersteven staan en een Fries geusje op de voorsteven.
Want eerst komt de Friese vlag en daarna pas de Nederlandse. We blijven trotse Friezen, natuurlijk.

gelokkig kom k van flakkee:yes:

Trouwe lezers.

Bedankt voor alle reacties. Na een lange tijd doet je dat wel even goed.

Maar Klaas, ik weet het maar....... moeders WIL is wel WET.

En voor op de plecht komt ook nog een hele mooie.??????????

En natuurlijk de thuis haven van Polleke in het Fries achter op de kont.

Tot zover.

Back