Opgelicht!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door brutus, 28 apr 2013.

  1. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    come on guys: laten we TS draadje niet vervuilen met dit heen en weer geklets.:mad:
    de een voelt zich shit na te zijn opgelicht (wat zéker, als 't kortgeleden gebeurt is, niks meer dan logisch is) en de ander begint met redeneringen daarop...
    gebruik anders PB, dan kan hier gewoon verder gediscussieerd worden over TS onderwerp :neutral:

    just my opinion

    Hoogvlieger
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Om even een beetje in te haken op voorgaande..

    De verkoophoek moet je zien als het advertentiebord in de supermarkt. De supermarkt zet hem neer als dienst, maar zij gaan niet alles en iedereen zitten controleren.
    Liefst doen ze er helemaal niets aan.
    Gaat het mis, is de verkoper of koper op de "normale" wegen aangewezen, dus aangifte etc.

    Omdat je bij verkoop onderling nog wel eens een communicatieproblemen ziet (bewust of niet) is het voor ons erg lastig om ertussen te gaan zitten.
    we zijn geen rechter, kennen de onderlinge communicatie niet, en moeten afgaan op 2 mensen die allebei vinden dat ze in hun recht staan..
    en je zal altijd zien dat je net het verkeerde verhaal geloofd.
    Daarnaast, als we dat werkelijk zouden gaan doen, hebben we nog een moderator of 15 nodig.

    overduidelijke gevallen wordt gewoon een correcte actie op toegepast, voor de rest ben je gewoon op de normale spelregels toegewezen.
    feit dat iemand op dit forum zit, zegt niet dat hij altijd het beste met je voor heeft.

    Mbf is ook gewoon duidelijk over hoe zij hierin staan


    Ik snap echt wel dat het gewoon een minder prettig gevoel geeft (bij gebrek aan het gebruik van andere woorden)
    En ik snap ook dat je wegen gaat zoeken om diegene onderuit te halen...
    maar we kunnen er met de beste wil van de wereld erg weinig mee
     
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Een wijs gezegde zei ooit:

    Some people need a high five, with a chair,in the face...

    :thumbsup:
     
  4. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Tja zuur hoor. Vooral om zulke bedragen. Volgens mij maakt iedereen het wel een keertje mee. Het zet je weer op scherp toch?

    Ik ben 1 keer met die opgelicht op internet wel geholpen (nav een MBF sale). Ik maak vaak screenshots van hetgeen ik koop. Echter na het betalen werd de adv iets aangepast en kreeg ik een stuk minder thuis.... na tussenkomst van die club alsnog al mijn spullen gekregen.

    Wederom een goede leerschool en goed om meer mensen te waarschuwen...
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    of gewoon ouderwets regelen: er naartoe, kijken, betalen en meenemen.

    al is dat tegenwoordig ook niet meer veilig, er gaan ook verhalen rond dat een koper wordt opgewacht in zo'n huis, om alsnog beroofd te worden.
    maar daar hebben we overboeken op afstand voor..
     
  6. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Is niet echt de moeite om over te spreken (klein geldbedrag) maar toch even mededelen dat jullie ook geen verkopen moeten doen met [edit]

    Profiel:[edit]

    Had hem via het forum iets verkocht, de dag zelf opgestuurd om het snel afgehandeld te hebben en ik moest toch bij de post zijn, geld tot op heden niet ontvangen, geen reactie meer krijgen op privé berichten. Binnenkort misschien maar eens gaan aanbellen als ik terug in Rotterdam zit. Ik kots van dergelijke mensen. Geld kan me gestolen worden, was maar rond de 15 euro, maar beetje respect hebben vind ik wel het minste. Ik ben niet de beste persoon om met de voeten te rammelen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2013
  7. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Misschien even wachten tot het eind van de maand, want dan is die het meeste aktief ;)
     
  8. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Als ik een PM stuur en de volgende dag is hij op het forum geweest, dan weet je dat hij die gelezen heeft, punt. Moest trouwens al bijna 2 maand geleden betaald zijn. Ik vind het respectloos... dan nog voor zo'n klein bedrag, ronduit belachelijk. Kan je nog niet eens een maaltijd mee gaan eten op restaurant
     
  9. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Kan mij je kwaadheid voorstellen.
     
  10. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Lijkt mij dat je die persoon maar gewoon moet bannen van het forum, dan heb je er in ieder geval hier geen last meer van. Helaas zal die dan elders verder gaan, maar hier heb je dan de rust.

    Het blijft een kwalijke zaak als je iets wilt hebben, en je krijgt het niet, ondanks alle pogingen ten spijt.
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    @ jacobst: ik heb je post even aangepast..

    Even in het algemeen, dus niet perse richting jacob, maar de verkoophoek is voor mbf een loshangende dienst, gewoon een mogelijkheid om spullen onderling kwijt te raken.
    Het is dus geen vergelijking met marktplaats. De beste vergelijking is die met het prikbord in de supermarkt

    Zij zetten hem alleen neer, alles wat er uit voortkomt willen ze niets mee te maken hebben.

    Zo ook hiermee.
    Hoe rot en vervelend het ook is en ik het voor je vind, Het is wel tegen de regels om anderen in een kwaad daglicht te zetten. Of iemands naam te grabbel te gooien.

    Of het nou waar is of niet, als er echt sprake is van oplichting moeten "gewoon" de normale wegen bewandeld worden
    Dus aangifte

    Als iemand voor ons bewezen een oplichter is (dus meerdere klachten, evt een aangifte/aanhouding etc) kan er wat gedaan worden, maar tot die tijd kan hier vrij weinig
    Hoe vervelend (dekt de lading niet) het ook is..
     
  12. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik zet het hier gewoon opdat mensen geen gelijkaardige ervaringen ermee zouden hebben. Ik wil gewoon iemand behoeden voor iets gelijkaardig mee te maken met desbetreffende persoon. Snap niet dat zoiets weggemod wordt. Voorkomen > Genezen. Een itrader plugin zou mooi zijn bij de users.

    En aangifte? Voor 15 euro? I'll survive ;) Was gewoon kleine moeite om te melden hier, motivering zie hierboven :)
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik snap hem, maar we proberen dit een voornamelijk technisch forum te houden.
    Dus zonder persoonlijke vetes die openbaar worden uitgevochten

    En dit is ook zoiets wat uit de verkoophoek naar voren komt. Die hoek die eigenlijk alleen een prikbord is, en wij onmogelijk tussen twee mensen kunnen gaan scheidsrechteren
    We houden hem iig even in de gaten, kunnen we kijken of het vaker gebeurt.

    Tot die tijd, kun je hier kijken voor je iets online doet:
    OpgeletopInternet - Index

    http://www.opgeletopinternet.nl/index.php

    https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html


    Is een erg mooi hulpmiddel..
    Het mooie is dat je ook op bankrekening kunt zoeken
     
  14. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    ik zeg gewoon aan de schandpaal nagelen zo'n wanbetaler ;).

    Ik verkoop regelmatig iets via marktplaats of hier op het forum en verstuur pas als het geld op de rekening is. Dan stuur ik het op en PB ik een copie van het verzendbewijs.

    Ik verzend nooit wat zonder een betaling vooraf.
     
  15. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    Ik snap eigenlijk niet waarom er geen gebruik van paypal wordt gemaakt, risicoloos, zonder kosten en verzekerd dat je bestelling of aankoop thuis aankomt...

    ik verkoop alles in en buiten nederland via paypal, is voor de koper en verkoper gewoon een verzekering dat alles goed komt...
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Is dat zo? PayPal betaalt toch pas definitief uit aan de verkoper, als de koper aangeeft, het pakket ontvangen te hebben?

    Volgens mij is er niemand die belet, dat die koper dat nooit doorgeeft....

    Of houd PayPal zelf de verzendgegevens in de gaten?

    Gewoon een vraag, omdat ik het niet weet....

    Groet, Bert
     
  17. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    PayPal betaalt direct uit met een inhouding van gemiddeld 4%.
     
  18. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dat is niet zo hoor Bert. Als je met PayPal betaalt wordt het bedrag vrijwel onmiddellijk van je rekening afgeschreven. De verkopers verzenden pas als ze een betalingsbevestiging hebben, en die krijgen ze ook vrijwel onmiddellijk, vandaar dat levering bij PayPal betaling snel gaat.

    Als er niet geleverd wordt kan je via PayPal een klacht indienen (binnen een termijn van iets van 40 dagen - kan een andere termijn zijn, nooit mee te maken gehad), en die hebben een of andere garantieregeling. Details heb ik me nooit in verdiept omdat tot nu toe altijd alles vlekkeloos verlopen is.

    Groet,

    Ad
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik vraag het, omdat ik het domweg niet weet....

    Lijkt leuk, dat je betaalt, en de verkoper dan pas opstuurt, lijkt ook leuk dat je 40 dagen de tijd hebt om het geld terug te halen als je nog niks ontvangen hebt, maar de laatste keer dat ik wat via E-bay kocht, moest ik 7 weken (49 dagen dus....) op het pakje wachten dank zij onze fijne douane....

    Dus daar kun je ook nog mee de mist in gaan....

    Groet, Bert
     
  20. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Even nagekeken Bert, en het is 45 dagen (geheugen laat me nog niet helemaal in de steek:D).

    Veel voorkomende redenen om een geschil te melden zijn:

    • U heeft betaald voor een object, maar u heeft het object niet ontvangen en de verkoper reageert niet of is niet behulpzaam.
    • U heeft een object ontvangen dat sterk afwijkt van de beschrijving.
    Hoe zij dan precies gaan handelen is mij niet echt duidelijk.
     

Deel Deze Pagina