Goh, dat zijn berichten waarmee je door kan gaan. Bedankt! Het zijden wat er bij mij op zat ging er zonder problemen af, ik wilde echter de neuslijst voorzien van beits. Dat ging niet zoals ik het wilde, door de lijmverbindingen die de oorspronkelijke eigenaar/bouwer aangebracht heeft. Hierdoor kreeg ik tijdens de het aanbrengen van de beits hele lelijke vlekken. Natuurlijk had ik eerst een proefstukje om te proberen, maar op de SG-38 pakte dat echt verkeerd uit.
Het verwijderen van deze indekking + lijst was wel weer goed, want 80% zat niet vastgelijmt. Het opnieuw aanbrengen ging wel, maar het reslutaat was niet bevredigend. En dat terwijl ik wel alles goed voorbereid had wat aanbrengen/lijmen betreft.
We doen het ermee, en ik hoop dat het vliegbeeld de boel goedmaakt... Gezien mijn vorige ervaringen zal dat wel lukken, maar ik zag het echt ff niet meer zitten. Nu ga ik werken aan de neuslijst, ik heb nog 8 uurtjes te gaan. (nachtdienst) Morgenmiddag de puntjes op de I, en dan kan de neuslijst met indekking weer in de beits.
Ik doe dat niet met een kwast, maar met een T-shirt. Hierdoor veeg ik de beits in het hout, en de overtollige beits gaat er weer af. dat geeft voor mij het beste resultaat. Streeploos en toch een mooie houtnerf. Want daar deed ik het voor... 1 laag is overigens voldoende.
Bedankt voor de reacties, het is net dat beetje extra wat je soms nodig hebt...