Opknap verslag: Het-Rc Cap 232!

Jaja......TNT kwam net :banana::banana: :banana: :banana: :banana:

En die hadden mijn pakketje!:D
Motor :880 kv
Regelaar: 25A
Lipocharger 4
10x5E prop
3S 2200 10c Lipo(megadik :o)
8x 2mm connectoren setjes
7x 3,5mm connectoren setjes.
4,8mm krimkous
3,2mm krimpkous
8wy42p.jpg

de378p.jpg

y2quq.jpg

Verdere vorderingen:
Motorkap gisteren even bewerkt met de Dremel.
Zodat er voldoende koeling is en motor goed ruimte heeft.
Ook is ie zo veel mooier.De scheur is ook gerepareerd met secondelijm.
Is weer stevig.Binnekort even goed schuren,plamuren en dan kan ie gespoten worden.
2mryurm.jpg

Zometeen dus lekker heel veel solderen.
Want al m'n accu's voor indoor gaan op 2mm connectoren.
Ook ga ik zometeen een nieuwe motorsteun maken.

Veel te doen dus :)

Even een tipje qua verf voor je motorkap; ik weet niet of jullie een Formido hebben in de polder, maar die verkopen "Flexa" spuitbussen voor niet al teveel geld, hier ben ik altijd erg tevreden over geweest, het is zelfs "redelijk" nitro-bestendig.....

Succes verder:)

@Rcefyer
Himodel 25A,prima regelaar en pakt perfect op.
Heb gisteren even proef gedraaid en schrok me rot,allemachtig wat een vermogen! :D 'Gisteren even vastgehouden en rechtop,en voor m'n gevoel trok ie hem uit m'n handen.Heb nu een grasmaaier met die 10" prop :lol:

@Alexzzz
Formido hebben we hier niet.
Maar Flexa hebben ze hier ook bij de Praxis geloof ik,bedankt voor de tip :D

Heel misschien vanmiddag de Cap invliegen.
Want hij is in principe klaar.
Nog even zwaartepunt goed leggen en dan moet het kunnen :banana:

Heb gisteren een triplex schotje gezaagd.
Hier een vierkant in gefreesd en 4 gaten geboord.
Met 4x M3 draadeinden met borgmoeren er door heen.
Hierop zit de motor vast met gewone moeren.
Prachtig systeem en heel makkelijk te verstellen,bijv. down of -side thrust.

166ygkp.jpg

20p8xoz.jpg

2ex59a9.jpg

dnmv6v.jpg

Met het idee in m'n hoofd dat ie eigenlijk wel klaar was,kon ik het gewoon niet laten.Vond het wel spannend ,omdat dit m'n eerste echte maiden zelf is.Meestal vliegt iemand anders m'n toestellen in ,omdat ik het qua zenuwen niet aandurf.Maarja,moest er een keer aan geloven,dus accu volgeladen,schroefjes in hevels gedraaid en alles klaarmaken.Aan boord waren 3 accu's,een 3s 2200 en 2x 2s300 voor 't zwaartepunt.Dus samen met m'n vader naar het industrieterrein getogen.Daaraan gekomen toch maar eerst een reikwijdte test gedaan,2,4ghz maar je weet maar nooit.Alles deed het en geprobeerd een vlak stuk gras te vinden.Dit lukte niet,dus deed m'n vader de camera in z'n jas en gooide de Cap.Volgas won ie hoogte,nu kon ik haar even uittrimmen.Behoorlijk downtrimmen en een paar tikjes rudder was genoeg.Nu kon ik rustig rondvliegen.Paar keer laag over en het begon al snel te wennen.Dus ook een rol gedaan,heel axiaal.
Toen werd het tijd voor de landing.Eerst 2 keer overgeschoten om te kijken wat ie zou doen en toen de landingsaanvlucht.Behoorlijk overtrokken rustig omlaag laten komen.Maar omdat het gras hoog was en d grond vol kuilen zat,ging ie toch op z'n neus:landingsgestel eronder weg.Dit is zo weer gerepareerd.Ook het hoogteroer ben ik niet helemaal tevreden over,als ik up geef gaat de ene helft hoger als de andere.Er komt dus nog een servo bij.Ook de 2x 2s 300 hoefden er eigelijk niet in.Zwaartepunt mocht wel wat verder naar achteren.

Heel veel dank gaat uit naar m'n vader,voor de geestelijke ondersteuning,het gooien en uiteraard de foto's maken! :D
178kyf.jpg

3160x0k.jpg

fly62f.jpg

23tp66o.jpg

vnlc03.jpg

24ew8ph.jpg

:banana: :banana: :banana: :banana:

gefeliciteerd

Hoi Peter Jan,

gefeliciteerd met je (redelijk) geslaagde maiden-vlucht :D

Met drie accu's was je toestel toch redelijk aan het gewicht, dus als je de volgende vlucht het CG beter weet te vinden door te schuiven met onderdelen zal dat zeker beter gaan !

Succes !

Nadat bij de maiden het landingsgestel met hout enal eronder uit was gebroken,vanochtend toch maar even alles gerepareerd.Eerst het landingsgestel losgeschroefd,een m3 boutje zat klem dus doorgeslepen.
Daarna triplex plaatje ingelijmd en met balsa opgevuld.Glasmatje eroverheen.Gaten geboord en het landingsgestel weer terug geschroefd,maar nu ipv metalen bouten,breekbouten.

Aangezien ze weer klaar was en het zonnetje mooi scheen, daarnet weer naar het industrieterrein gegaan en 3 vluchten gemaakt.Ging erg goed.Heel rustig met de Cap aanvlieden voor de landing en iets overtrokken neer laten ploffen.
Ook mee gerold,poging tot hooveren en ook nog een spin en 2 snaps.
Trekt het allemaal.

Zometeen even de accu laden en kijken hoeveel erin is gegaan na 10 min. vliegen.Ook ga ik zo even naar de Praxis om plamuur en Flexa verf te halen.Misschien spuit ik zelfs wel de motorkap vandaag :D

Zo gaat iedereen op de foto met z'n 2m + kisten.
Dus ik uiteraard ook :lol:
2yvp6ac.jpg

vif7n9.jpg

En nog een fly-by
2b5chz.jpg

Foto's zijn wederom door m'n vader gemaakt :)

Zometeen misschien wel weer vliegen.:zon:

Hee,

ziet er stak uit hoor, je had op je knieen moeten gaan zitten ... Dan leek het wel echt een 2 meter ksit op de foto :mrgreen:

Zonder gekheid, leuk kistje. Gefeliciteerd met de gelsaagde (re) maiden.

:mrgreen:

Net weer mee gevlogen.
Rolling circles en flat-spins doet ie ook goed.

Landingsgestel word langzamerhand ook beetje krom.
Bij een landing ineens SPLASH,allemaal water.
Zag er wel vreemd uit.

Ik ren erheen,was ik in een plas geland :lol:

Maar dit is zeker een leuk kistje voor erbij :D

Net weer even mee wezen vliegen even lekker met de swift wezen raggen.
Maar ook foto's gemaakt.

2pq6wqr.jpg

md1kis.jpg

73e51c.jpg

2upvjf5.jpg

21bjcyu.jpg

okykq8.jpg

Was weer erg gaaf vermogen zat in iedergeval ohwja enuh niet meer in een plas laden he :wink:

Grt.
Jan-Willem

Inderdaad, daar kunnen de meeste laders niet tegen:);)

:lol:

@peter-Jan,

Rollingcircles met deze cap?? Ik kan je vertellen dat dat of niet gaat of een keer gruwelijk fout gaat. Probeer maar eens op grote hoogte vanuit rugvlucht down te geven en verticaal te gaan, hij kiept dan om en beland meestal in een lastige spin... Een rollingcircle zal dan niet gaan omdat je dan veel down geeft en ook nog eens rolt, hij zal ongetwijfeld eens fel bijten!

en ik kan het weten, hij was van mij! ;)

gr,
niels

Back