Berrie zei:jesse zei:(ja ik kan met een naaimachine overweg en ja ik ben een man! :wink: )
In dat geval.......... Hier staat beschreven hoe je een chute kan maken.
En DAAROM vind ik dit forum nou zo geweldig !!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Berrie zei:jesse zei:(ja ik kan met een naaimachine overweg en ja ik ben een man! :wink: )
In dat geval.......... Hier staat beschreven hoe je een chute kan maken.
John Tootall zei:Tuurlijk , kopen is goedkoper maarre we zijn toch MODELBOUWERS ???
Bedankt voor de info John.John Tootall zei:Hoi die Jesse ;
Bedankt voor je complimenten![]()
maar over de chute:
De chute-lijnen zijn vast gestikt zowel tijdens de platstiknaden als bij de zoom-naden![]()
![]()
:roll: De bovenkant is inderdaad open (dia=5cm) , de chute is zowel aan boven- als onder-zijde voorzien van een grote ring voor
het oplieren en voor het demontabele gemak. Soms wil ik ook nog eens een schuimpje uit de kast trekken en voor een maximale
start-hoogte wil ik dan geen chute hebben maar een gekleurd spinnaker-lint die dan minder weerstand geeft en aldus een grotere starthoogte opleverd.
Het gat in de bovenzijde is bedoeld om enerzijds de sleeplijn doorheen te voeren en anderzijds om als je perongeluk de lijn laat schieten tijdens de voorbereiding voor
de start , dat de chute niet als een doelloos projectiel om zich heen slingert en zwaait. ( Stabiliserende functie dus)
P.S. Vroeger heb ik mezelf een naaimachine gegeven omdat vliegers (grote) vele malen duurder waren dan een naaimachine van de V&D.
Zie mijn onderschrift voor mijn grotere zwevers.(Cirrus 75=3010mm. en Habicht=2800mm.)
Veel succes !!!!!
Groetjes , john![]()
![]()
Wubbe zei:Toch maar even vragen![]()
In zender Zendkristal (Tx)
In ontvanger Ontvangerkristal (Rx)
Ik vraag het maar...
jesse zei:Zit er in de zender (graupner mc-10) soms een stelschroefje waar je de frequentie mee kunt afregelen ofzo ?
PLEASE HELP !!!
Groetjes, Jesse.