Opknappen Robbe Comtesse

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door CrazyDiamond, 25 sep 2013.

  1. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    ok ,ik wist niet dat dit zo hete ,bedankt jan weer wat geleerd.
    paul wil je de tekeningen set nog ,dan moet je maar even laten weten om wat af te spreken.vgr tonsr
     
  2. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    paul heb je nu nog intresse anders berg ik de tekeningen weer op.vgr ton
     
  3. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    paul,als je nog intresse heb in de tekeningen laat dan even weten,anders berg ik ze weer op
     
  4. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    jammer voor mijn zoeken,krijg geen reactie meer ,dus berg ik de tekeningen maar weer op.oja mischien is hij op vakantie dat kan nog .vgr tonsr
     
  5. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    Beste Ton,

    Excuus, ben tijdje niet op forum geweest, ja ik heb zeker nog interesse in de tekeningen, dus hoop dat je nog bereid bent.
    Verder heb ik teveel ABS in een te klein potje met Bison ontvetter gedaan, met gevolg dat abs wel iets opgelost is, maar nog lang geen vloeibare massa geworden is. Ga nu toch mek kopen en een nieuw potje met deksel zoeken, abs heb ik inmiddels genoeg liggen om op te lossen.

    Ton, wanneer zou ik langs kunnen komen? ik ben vrij druk maar zou een keer doordeweeks als ik in de buurt ben voor mijn werk wat kunnen organiseren.
    zie graag je reactie.
     
  6. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    dat zou geen punt wezen,laat me maar wat weten wanneer het uit komt,dan zie ik het wel .ja ik had ze klaar liggen voor je maar ik hoorde niets meer,vandaar dat ik ze weer heb opgeborgen.vgr ton
     
  7. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    halo paul ,mischien is dit iets voor je,ik vondt een comtesse op marktplaats ,geheel compleet met alles er op en er aan dus tekening servo,s enz.dit staat onder adv nummer,,,973774919,,, vraagprijs 75 euro.dacht an jouw toen ik de adv zag.ik hoor het wel.vgr tonsr
     
  8. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    wederom geen reactie?????
     
  9. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    door wat andere projecten ,een vaan zeiler waar ik mee bezich ben,en dan nog een sea dolpfin waar de fokkeboom van gebroken is tijdens het zeilen,dus staat de comtesse voorlopig even stil.vgr tonsr
     
  10. CrazyDiamond

    CrazyDiamond

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Burgum
    Hallo, daar was ik ook weer even op mijn eigen opgestarte topic. Interessant om te zien hoe je een scheur kunt herstellen. Ik ben erg druk geweest met mijn gezin en de modelbouw heeft even stil gestaan. De comtesse moet nog steeds gespoten worden. Wel hen ik in een opwelling een Hobbyking Legend gekocht. Een mooi scheepje om te zien, er zit alleen te weinig lood in de kiel en die ene keer varen is de draad van de zeilen wel 4x van de servo gelopen. heeft iemand hier een oplossing voor?
     
  11. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    zit er dan niet zoon soort dop die op de trommel moet daar bij ,die zou dat moeten opvangen ?vgr tonsr
     
  12. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    ton, excuus dat ik niet eerder heb gereageerd, maar door drukte lag de comtesse even op zolder.
    De advertentie heb ik dus gemist, maar ben wel aan de originele tekeningen gekomen.
    heb gisteren de originele bootstandaard gemaakt en ben nu bezig met de mallen voor de hekjes.
    Daar kom ik het volgende tegen, ik wil de mailing en dus hekjes opnieuw maken, maar hoe buig je de ronde 2mm ms buis zo netjes in de vormen? Heb jij of iemand anders een tip voor mij?

    groet Paul
     
  13. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    Bijgaand wat foto's, de standaard die omschreven wordt in de bouwomschrijving en de oude mailing in de mal. gezien de slordige solderingen ga ik die opnieuw maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Ard

    Ard

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    426
    Locatie:
    nieuwerkerk aan den ijssel
    Paul,
    Jan Willem R, die uitvoerig verslag deed van de bouw van een RC-Starlet, werkte eerst een goed passende electriciteitsdraad in die buisjes (bstemd voor de schoten) en boog ze daarna in de gewenste bocht.
    Ard
     
  15. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    slim idee, doen wij ook met pvc buizen dmv buiger.
    heb gezocht op bovenstaand advies, maar daar zijn aardig wat foto's van verdwenen. zal eens kijken op you tube ook iets staat over netjes buigen.
     
  16. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    ik heb voor de doorvoeren van die oude bochtjes van licht metaal die gebruikt worden bij bromfietsen bvb bij het gashendel om de kabel met een mooi bochtje te gelijden er zit schroefdraar op dus je kunt het met moertjes vast zetten.vgr tonsr
     
  17. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    ik zag op een site dat je met weliswaar een binnendraad erin van hout de bochtjes van de tekening namaakt en daar dan omheen buigt. is leuk voor de grote rondingen aan de voorzijde, voor de achterzijde wordt wat lastig met die kleine bochtjes. Doe jij die gewoon met een tang buigen?

    Verder een vraag, je moet kortstondig heet solderen, doe je dat met een ouderwetse dikke bout of met een fijne punt van een soldeerstation op 400 graden?
    Tis mijn eerste boot, dus mis de nodige ervaring.

    En het moet mooi worden, heb je nog foto's van het hout op je comtesse?

    met vr gr Paul
     
  18. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    paul als het voor mij is ik soldeer met een vlammetje zoon ding wat je met een gasfles kan vullen,van de comtesse in hout zijn wel foto,s moet ik even op zoeken.vgr tonsr
     
  19. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    Dankzij RC-Point weer een stuurwiel op het schip aanwezig.
    Nu zoek ik nog de splitpennen maat d 1x d 2,4 x 15 voor de boeg- en achter spreekstoel. minimaal 17 stuks van messing.
    Weet iemand waar ik die zou kunnen kopen? Of hoe maak je ze anders, heeft iemand een tip.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. paulbroere

    paulbroere

    Lid geworden:
    29 apr 2015
    Berichten:
    25
    De splitpennen heb ik nog kunnen bestellen robbe 6105 dankzij een tip. Ook de ontbrekende vlaggenmast en nederlandse vlag.
     

Deel Deze Pagina