Ha Ger, Gerald,
Tsja, Inderdaad een paar jaar geleden stonden we de handel nog met een opgevoerde fohn op te starten en met een aansteker achter de motor..
Het haar begint intussen weer beetje op de wenkbrouwen en handen terug te groeien... Ha..
Vervolgens gloeipluggetje, dan weer eens een startmotortje, daarna Ecutje met ventieltjes en nu zonder gas...
Met gas natuurlijk prima, maar nu geen rekening meer te houden met temperatuur van de gasfles en dat kouwe ding opwarmen in je zak, ook geen overdreven druk meer indien in de volle zon in de zomer. (Allemaal smoezen, weet ik...).
Soms wil je gewoon weer eens wat uitproberen...
Aangaande de F16, laat ik maar even de pootjes zoals die nu zijn. Ben nu retracs aan het inbouwen in de Stingray ,
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=41567&page=18
( bouwbeschrijving/tekening van april, mei, juni 2006 in de FMT).
Vindt het leuk een beetje houtbouw kist te maken met de nodige eigen aanpassinkjes/bedenksels. Heb daar ook een nieuwe motor voor gemaakt .
Ik wil een kist hebben, die wat reserve heeft op het gebied van gewicht, ruimte en vleugel opp. Maar ook lekker makkelijk in de lucht te zien is. (Mijn F15 verspeelt vanwege wegvallen orientatie....)
Dat denk ik te vinden in de Stingray en is allemaal wat moeilijker in de relatief kleine (oude Byron) F16.
De Stingray is kwa houtbouw gereed en kan bespannen worden (In de geest van de ontwerper wil ik de kist, zo simpel, goedkoop en eenvoudig mogelijk houden).
Vandaag verder met het fraisen van de poten. Ze worden voorzien van gesleepte wieltjes, met zojuist binnengekomen veren van Sandor.
De kist moet nu zo snel mogelijk op de poten, anders beschadigt alles op de werkbank.
En ja Ger, Gerald, natuurlijk gaan jullie over op de Kerostart. Dergelijke uitdagingen zitten ons nu eenmaal in het bloed.....
Zo, koffie is weer koud, nu gauw waar aan de slag (velgjes draaien voor de remmetjes).
Groet,
Jacques