Ik snap niet zo goed waarom iedereen beweert dat je die Decaperms eruit moet halen. Al helemaal niet het argument "want er zit een vertraging achter"....
Al eens gekeken? aan de andere kant van die motor zit een directe as, en als je die motor omdraait (moet de uitlijning wel aangepast worden) kun je ze als direct drive gebruiken.
Heb vroeger (in de paar jaar dat ik met schaalbootjes voer) redelijk wat met een Decaperm gevaren (voor iedere boot overbouwen want jong, arm en krantenwijk, en dure motoren....), en in die tijd gebruikte ik voor snellere boten gewoon de directe as... Daar is die voor!
Geen racemotoren, maar het ging prima, en dan zijn het werkelijk superstille en inderdaad beresterke topmotoren.
Groet, Bert
Al eens gekeken? aan de andere kant van die motor zit een directe as, en als je die motor omdraait (moet de uitlijning wel aangepast worden) kun je ze als direct drive gebruiken.
Heb vroeger (in de paar jaar dat ik met schaalbootjes voer) redelijk wat met een Decaperm gevaren (voor iedere boot overbouwen want jong, arm en krantenwijk, en dure motoren....), en in die tijd gebruikte ik voor snellere boten gewoon de directe as... Daar is die voor!
Geen racemotoren, maar het ging prima, en dan zijn het werkelijk superstille en inderdaad beresterke topmotoren.
Groet, Bert