Hallo allemaal. Mijn naam is Tim, ben 24 jaar en woon iets ten noorden van Almelo.
Ik hem me gisteren een boot gekocht, omdat het model me gewoon erg aan sprak. Uiteraard mankeert er het een en ander aan. de bedoelling is dan ook om d'r helemaal weer netjes te maken. (voor zover mogelijk voor mijn kunnen.)
Ik heb in ieder geval al gezien dat de boot verre van origineel (naar het bouwpakket, of naar een originele boot) is opgebouwt.
Nu maakt me dat niet zo heel erg veel uit, echter vind ik dat het er wel plausibel uit moet zien. (alsof het een echte had kunnen zijn bedoel ik dan.)
Ik heb eerst maar eens een paar fototjes gemaakt.
Zoals te zien is, is het dek een redelijke puinhoop.
Ik zal wel beginnen met alles (inclusief te railing) te verwijderen. Dan eerst het dek schuren, de planken voor zover nodig opnieuw in te branden (de lijntjes) en dan nieuwe vernis er overheen.
Hopelijk valt het nog een beetje mee met hoe krom het dek is.
verder is er wel een mooi luikje gemaakt voor de afstelling van de roeren.
alleen ligt de radio plaat met de stuurservo er op er wel los in:
(de ontvanger word vervangen door een Spektrum AR600 ontvanger.
)
Dan hier de 'state of the art' snelheids regelaar:
Vind hem wel erg cool om eerlijk te zijn. dus als die nog goed werkt, blijft die ook mooi zitten.
Dan zijn er nog de motoren:
Iemand enig idee wat voor units dit zijn?
Qua schroeven zitten er nu 2 4-blads messing schroeven onder.
Alleen dus 2x dezelfde, en heb begrepen dat dat niet helemaal goed is voor de vaar eigenschappen.
Heb vandaag in ieder geval alvast wat messing buis en reling pootjes opgehaald. Dus als ik alles kaal heb, kan ik in ieder geval de reling rondom goed plaatsen. (hoop ik.) Ook was ik van plan om de mast deels opnieuw te maken, gezien het een redelijke puinhoop is op het moment.
Ik hem me gisteren een boot gekocht, omdat het model me gewoon erg aan sprak. Uiteraard mankeert er het een en ander aan. de bedoelling is dan ook om d'r helemaal weer netjes te maken. (voor zover mogelijk voor mijn kunnen.)
Ik heb in ieder geval al gezien dat de boot verre van origineel (naar het bouwpakket, of naar een originele boot) is opgebouwt.
Nu maakt me dat niet zo heel erg veel uit, echter vind ik dat het er wel plausibel uit moet zien. (alsof het een echte had kunnen zijn bedoel ik dan.)
Ik heb eerst maar eens een paar fototjes gemaakt.

Zoals te zien is, is het dek een redelijke puinhoop.
Ik zal wel beginnen met alles (inclusief te railing) te verwijderen. Dan eerst het dek schuren, de planken voor zover nodig opnieuw in te branden (de lijntjes) en dan nieuwe vernis er overheen.
Hopelijk valt het nog een beetje mee met hoe krom het dek is.
verder is er wel een mooi luikje gemaakt voor de afstelling van de roeren.

alleen ligt de radio plaat met de stuurservo er op er wel los in:

(de ontvanger word vervangen door een Spektrum AR600 ontvanger.

Dan hier de 'state of the art' snelheids regelaar:

Vind hem wel erg cool om eerlijk te zijn. dus als die nog goed werkt, blijft die ook mooi zitten.
Dan zijn er nog de motoren:

Iemand enig idee wat voor units dit zijn?
Qua schroeven zitten er nu 2 4-blads messing schroeven onder.

Alleen dus 2x dezelfde, en heb begrepen dat dat niet helemaal goed is voor de vaar eigenschappen.
Heb vandaag in ieder geval alvast wat messing buis en reling pootjes opgehaald. Dus als ik alles kaal heb, kan ik in ieder geval de reling rondom goed plaatsen. (hoop ik.) Ook was ik van plan om de mast deels opnieuw te maken, gezien het een redelijke puinhoop is op het moment.
Laatst bewerkt: