Oplappen Cessna 'Birddog'

mocht je nouw weer is de as krom vliegen
stuur me dan maar een bp
ik maak dan gewoon een nieuwe as
en dat veel goedkoper dan 41 euro
wat een bedrag zeg niet normal

Dag Jeroen, dank voor het aanbod.

Maar as en getriebe vormen 1 geheel.

Zoiets.

full

Maar je mag het met alle plezier proberen; stuur ik je even twee kromme gearboxjes . . .

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
In principe verkoopt Maxon de gearboxen alleen in combinatie met een motor . . . :confused:

:hammer:

Dus, losse asjes: denk 't niet . . . :nooo:

jan.

Ik bedoel daar mee, of je hem eenvoudig uit elkaar kan krijgen. Als is vastgeperst is het veel lastiger dan met een stelschroef bevestiging. Moet te doen zijn, wat J.weel al zegt, alles wat in elkaar gezet is kan ook weer uit elkaar.

Kijk, zo groot is 'ie.

full

Ga dat maar eens netjes demonteren. :confused:

Een stelschroef(je) zie ik nergens.

Vastgeperst? Verhit en opgekrompen?

Geen idee . . . :nooo:

jan.

Het motortje plus vertraging is weer binnen!

Maxxon Nederland levert puik werk! :p

Verpakken is een kunst. :yes:

full

full

Eerdaags hebben we weer een BirdDog die er netjes uit ziet :p . . .

jan.

Goed om te zien dat je weer verder kan. Ik vraag me wel af, waarom heb je er niet gewoon een goedkope outrunner in gezet? was toch veel sneller te realiseren en goedkoper?

Ihkv. coulance. etc. heb ik deze vertraging (incl. montage,en verzenden gratis geklregen van Maxxon Nederland.

10 september:
Lang verhaal kort: als ze van tevoren geweten hadden dat de combi van Hacker was, hadden ze me daarheen dooverwezen, maar uit coulance krijg ik gratis en voor niks een nieuwe gearbox gemonteerd.

Outrunner: had gekund, maar dan moet ik een ander spantje inpassen en andere aanpassingen maken. :-|

Dit is verreweg het handigst!

jan.

Hij is er weer klaar voor.

full

Tenminste . . .

Als ik de moer van de hoe-heet-dat-dingetje-waarmee-de-propeller-op-de motoras-zit-maar-weer wil aandraaien, draait op het laatst dat dingetje mee (terwijl ik de propeller vasthoudt).

Testen: propeller schuift met draaiende motor zo naar voren van de as af.

Wat nu? :confused:

jan.

Het was nochtans niet als grap bedoeld. Je vroeg je af hoe zo'n ding heette, men noemt dat dus meestal een meenemer. En gezien de beschijving van je probleem, heb jij er net 1 die te ruim is. Dan is het echt het beste om een nieuwe te kopen die wel goed past.

Wil je toch met deze door, knip een ring van fijn schuurpapier en keg die tussen prop en meenemer, dat wil helpen te voorkomen dat eea gaat meedraaien, maar in mijn ervaring komt zon prop dab uiteindelijk toch los.

Als de meenemer echt niet bij de as-maat hoort, denk dan ook aan een stukje veiligheid.

Je wilt echt niet, dat bij een volgas test op de grond, de prop ineens er vandoor gaat.
Of zijn die enkele euro's niet de veiligheid waard? (een nieuwe meenemer kost +/- 3,25euro)

Ik moet er nog ergens een paar hebben liggen, zal eens kijken.

Het merkwaardige is: op de vorige motoras (= as van de vertraging) zat 'ie wel goed vast; zou de as iets dunner zijn?

We gaan op onderzoek uit.

jan.

Back