Nou, daar gaan we dan. Ik heb 4 zakjes Noch strooigras binnen:
- 1,5 mm 'Fruhling
- 2,5 mm 'Sommerwiese'
- 4 mm 'Wiese'
- 2,5 mm 'Steinige Bergwiese'
De laatste heb ik met m'n vingers gestrooid, de eerste drie met mijn zelfgemaakte 'static grass applicator' van een elektrische vliegenmepper en een theezeefje. Bij elkaar nog geen tientje. Ik ben natuurlijk razend benieuwd of, en hoe, dat werkt, dus ik heb vandaag een proefstukje gemaakt.
Hieronder een stukje met 1,5 en 2,5 mm gras, door de applicator:
Hier een stukje met gestrooid 2,5 mm gras met stenen, en 4 mm door de applicator:
Als laatste een stukje met hier en daar wat mahonie-schuurstof, en daartussen de restjes gras die ik overhield, vooral 2,5 en 4 mm, met de applicator.
Het resultaat valt me echt niet tegen ! De applicator verdeelt zelfs het 4 mm gras best goed, en als je die vlak boven het gras houdt zie je de sprieten in de houtlijm overeind gaan staan.
Het plan vanaf nu: naast het zoeken naar een goedkope en goeie manier om boompjes te maken ga ik een iets groter diorama bouwen, om verschillende technieken eens goed te oefenen. Ik denk aan een berglandschap met rotsen en weiden, met een snelstromende rivier en een 'stenen' spoorbrug, een stuk rails en hier en daar een huisje. Iets in deze sfeer:
Tips over alles blijven welkom !