Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
omdat er nu gebruik kon gemaakt worden van stalen verchroomde zuigerveren i.p.v. gietijzeren zuigerveren die je met een chroom cilinder moet gebruiken.
Qau kostprijs om het terug te laten nikasillen of chromeren is eigenlijk gelijk maar voor ons hobby modelmotoren blijft het te duur gezien tegenover de kostprijs van een nieuwe motor , bv. voor een bromfiets(race)cilinder terug te laten nikasillen kost het ongeveer tussen 125 en 200 €
Groeten Jef
Dat bij Nikasil de zuigerveren verchroomd dienen te zijn wist ik dan weer niet, en volgens mij waren de zuigerveren die ik in mijn Duc gezet heb, niet verchroomd (in ieder geval de luchtgekoelde Duc's hebben een Nikasil coating in de cylinder)
Groet, Bert
Het hoeft niet persé een verchroomde zuigerveer te zijn bij een Nikasil cilinder maar deze combinatie heeft wel de langste levensduur maar bij een Chroom cilinder MOET je wel een gietijzeren zuigerveer gebruiken dacht ik .
Groeten Jef
Dat bij Nikasil de zuigerveren verchroomd dienen te zijn wist ik dan weer niet, en volgens mij waren de zuigerveren die ik in mijn Duc gezet heb, niet verchroomd (in ieder geval de luchtgekoelde Duc's hebben een Nikasil coating in de cylinder)
Groet, Bert
Mijn borrelglaasje
Groeten Jef![]()
volgens Aalt Toersen
Prachtige bike Jef. Goede vriend van me is ook behoorlijk besmet met een dergelijk ernstig 'virus', en daarmee behoorlijk in de weer. Haha. Overigens.. is het een 'watergekoelde'?
Gr Bas