OS Max 60FSR Welke versie

Even wat googelen
Een van de resultaten:
Powerseal.nl

Minder dan 70cc. 195 Euro

Staat ook een aardig YouTube filmpje bij over proces.

Groet Hans
 
Ben niet zeker, maar volgens mij was het idee erachter dat als je dan crashte en de as krom sloeg, alleen dat draadeind krom zou gaan en de eigenlijke as recht zou blijven. Een crash zou dan dus minder kostbaar zijn.

Of het ook echt zo bleek te zijn (dat alleen dat draadeind krom gaat in een crash) durf ik niet te zeggen...

Groet, Bert

Oi!!!!! Heren! Crashen? Bogus!
Je ontwerpt geen RC motor voor crash-impact. Zeker niet in die tijd van rekenlinealen. Alleen een goed gevulde portemonnee geeft je extra klappenvangers...

Als ik het zo interpreteer.... Tru-Turn aftermarket adapter-kit.. om een spinner te kunnen monteren, van aluminium... van het type met een centrale bout ;)

Dacht ik zoot!

gr Bas

Dit kwam ik ergens tegen, een quote uit de FAQ Jett Engineering - Specialty Machining Capabilities van Dub Jett, hier vrij onbekend maar in de USA blijkbaar een legendarische motorenfabrikant...

[FONT=Arial, Helvetica]Question:[/FONT]

My front end wobbles when I put the prop on. Is the shaft bent?
[FONT=Arial, Helvetica]Answer:[/FONT]

In most cases, Jett crankshafts do not bend. They are more likely to break underneath the front bearing during a crash (very rare), than to bend. What usually happens is that the front removable stud bends. This is what it is designed to do. The stud should always be replaced after a crash or runaway (sheared propeller), and should be replaced as a maintenance item every year or so.

If the front of your engine wobbles after you tighten the propeller, then there are several things to look for. First and foremost, remove the stud, clean the threads in the shaft and replace the stud. Screw the stud all the way in, then back it off slightly so that it rotates freely. If you screw it in tight, then it cocks slightly as it tightens. Second, remove the prop drive and lock cone. Clean them carefully, replace and fit the front end with a new propeller. Tighten the spinner nut and inspect. Unless there is a problem with the fitted parts, it should be aligned. During a crash, it is also possible to damage the cone and prop drive. They may need to be replaced.

If the stud still has run out after being cleaned, and fits tight in the shaft housing, then this is the most likely problem. The crank may need to be replaced (very rare). The stud should be loose enough to self align as the prop is tightened. You should return the engine to Jett for inspection.

Groet, Bert
 
Back
Top