OS50H Hyper afstellen + GV-1 settings ism een FF9

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
laurens zei:
Gewoon vervangen, niet checken. Een kleine lek valt meestal toch niet op.

Punt is dat deze slangen net 1 Gallon oud zijn, ook die in de tank

Hallo,
Als je aan het vliegen bent, zie je dan een laag schuim op de brandstof staan? Mocht dit zo zijn, dan heeft of de brandstof water aangetrokken of er zit een erge trilling in de heli.

Door dat schuim kunnen er een hoop luchtbellen in de brandstofslang komen en kan je motor armer/onregelmatig gaan lopen.

Grt
Nando

nando v. arnhem zei:
Hallo,
Als je aan het vliegen bent, zie je dan een laag schuim op de brandstof staan? Mocht dit zo zijn, dan heeft of de brandstof water aangetrokken of er zit een erge trilling in de heli.

Door dat schuim kunnen er een hoop luchtbellen in de brandstofslang komen en kan je motor armer/onregelmatig gaan lopen.

Grt
Nando

De heli trilt wel, maar of dit nu een erge trilling is weet ik niet ik vind hem niet opvallend iig, dat van dat water kan ik wel goed testen door morgen eens even een verse Gallon los te trekken. Hoe trekt de brandstof water aan dan?

Wat ik ook al heb gedaan is mijn tankventiel ertussen vandaan gehaald om alle risico's uit te sluiten, ook het brandstof filter heb ik verplaatst tussen de hoofd en header tank, zodat er 1 stuk leiding van de header tank naar de motor loopt zonder onderbrekingen

Morgen weer testen :wink:

Een hoogfrequente trilling zie je bijna niet.

Methanol is Hygroscopisch (als ik het me goed herinner...). Dat wil zeggen dat het water aantrekt.

Met de TJ ertussen had je ook al problemen, is die servo soms stuk ?
Als hij arm gaat lopen toert hij ook wat op maar dan gaat hij ook veel minder roken.

Ik zou gewoon eens een 3001 servo op het gas zetten.

Nou, na enkele dagen onderzoeken en testen heb ik dan nu denk ik toch de oorzaak gevonden:

HET TANKVENTIEL!!

Deze zal wel valse lucht zijn gaan trekken bij een bepaald toerental, vanmiddag nog even testen voor de zekerheid maar ik denk wel dat dit hem is.

Heb de TJ-Pro er maar weer tussen gezet en heb deze opnieuw gecalibreerd http://www.modelavionics.com/futabaT9CHP.asp
Nu doet ie echter wat vaag:

Op NORM staat ie aan op IDL1 staat ie uit en op IDL2 staat ie weer aan.
Bij Governor > NORM staat 50% > waarmee de TJ dus uit zou moeten zijn
Bij IDL1 staat 64,5 % en bij IDL2 staat 76,5%

iemand enig idee??

onder de 20% staat hij uit.
Nu is bij jouw 50% het nulpunt dus zal dit rond de 60% liggen.
Zet het RPM/ATV ietsje hoger.
EN het toerental moet in de buurt komen van het ingestelde toerental, anders neemt hij het niet over.
Zet je gascurve iets hoger zodat hij hem beter op pakt.

Maar nu zie ik pas dat hij bij NORM aan staat.
Opnieuw calibreren !!!
Je moet calibreren tussen de carb volledig dicht naar volledig open.
Doe je dit niet? dan verschuift ook je nulpunt.

wrobijns zei:
onder de 20% staat hij uit.
Nu is bij jouw 50% het nulpunt dus zal dit rond de 60% liggen.
Zet het RPM/ATV ietsje hoger.
EN het toerental moet in de buurt komen van het ingestelde toerental, anders neemt hij het niet over.
Zet je gascurve iets hoger zodat hij hem beter op pakt.

Maar nu zie ik pas dat hij bij NORM aan staat.
Opnieuw calibreren !!!
Je moet calibreren tussen de carb volledig dicht naar volledig open.
Doe je dit niet? dan verschuift ook je nulpunt.

Dat heb ik ook zo gedaan > curve van 0 25 50 75 100 met calibreren ATV kanaal op 90%
Na de calibratie heb ik de gascurve weer gewijzigd naar de curve waar ik ook mee vlieg > 9 18 35 50 65
Deze is op NORM en IDL1 hetzelfde

Ik geloof dat Futaba op 95% gecalibreerd wil worden.
Het gaat er om de ATV zo hoog mogelijk staat. Alleen bij Futaba is 100% TE hoog.
Probeer eerst 95% dan 96%,97% totdat hij niet meer gaat knipperen (calibratie mode)

wrobijns zei:
Ik geloof dat Futaba op 95% gecalibreerd wil worden.
Het gaat er om de ATV zo hoog mogelijk staat. Alleen bij Futaba is 100% TE hoog.
Probeer eerst 95% dan 96%,97% totdat hij niet meer gaat knipperen (calibratie mode)

Das idd ook zo lekker duidelijk, in de PDF staat 95% en in de boven vermelde link staat weer 90%.

Afin, heb de ATV van kanaal 7 nu weer op 95% gezet, calibratie opnieuw gedaan, nu gaat alleen op alle standen (Norm, IDL1 en IDL2) de LED van de Governor branden als het gas boven 25% komt, zo maar eens even testen of het in de praktijk wel werkt dan.

wrobijns zei:
Dat klinkt goed. ZO hoort het ook.

Zo was het ook herinner ik me maar in de manual staat dan weer dat dat bij NORM de led niet moet branden. :roll:

Is t probleem van de motor al weg dan ???
EERST in normal mode de motor GOED afstellen , anders kan je toerenregelaar nooit doen wat ie hoort te doen !!
Ennuhhh , doe mij maar een GV1 , niks geen gekloot , plug en play zegmaar . (bijna dan)

nwolsink zei:
wrobijns zei:
Zo was het ook herinner ik me maar in de manual staat dan weer dat dat bij NORM de led niet moet branden. :roll:

De LED gaat aan als:
- Het gas meer dan 25% is
- De ATV van de TJ meer dan 5% boven of onder zijn nulpunt.

Als je dus de atv van de TJ op 50% hebt staan dan mag de led niet aan gaan.
Ik heb bij twee leden van de club gezien dat ze met subtrim hun nulpunt moesten bijstellen op een FC28. Anders ging de LED nooit uit.

Als je 95% bedoeld dan neem je toch ook -95% +95% in de calibratie?
Is dit bij jouw zender dan 5% tot +95% ? Heb je dat dan ook zo gedaan?
Anders is het nulpunt verschoven natuurlijk.

eddie zei:
Is t probleem van de motor al weg dan ???
EERST in normal mode de motor GOED afstellen , anders kan je toerenregelaar nooit doen wat ie hoort te doen !!
Ennuhhh , doe mij maar een GV1 , niks geen gekloot , plug en play zegmaar . (bijna dan)

Motor loopt nu goed ja, was een lekkend tankventiel :evil: .
Ik heb het met de TJ-Pro echter nog steeds niet voor elkaar, wat een onding is dat zeg om in te stellen.

wrobijns zei:
nwolsink zei:
wrobijns zei:

De LED gaat aan als:
- Het gas meer dan 25% is
- De ATV van de TJ meer dan 5% boven of onder zijn nulpunt.

Als je dus de atv van de TJ op 50% hebt staan dan mag de led niet aan gaan.
Ik heb bij twee leden van de club gezien dat ze met subtrim hun nulpunt moesten bijstellen op een FC28. Anders ging de LED nooit uit.

Als je 95% bedoeld dan neem je toch ook -95% +95% in de calibratie?
Is dit bij jouw zender dan 5% tot +95% ? Heb je dat dan ook zo gedaan?
Anders is het nulpunt verschoven natuurlijk.

Ik heb een FF9 ik heb het met 95% over het endpoint van kanaal 7 (Aux) deze staat dus op 2x 95%
Als ik alles doe zoals het in het boekje staat dan gaat ook in NORM de led branden over 25% gas en dan is de governor dus ook actief.
Hij loopt echter kut op de governor, echt heel onregelmatig ik kom er dus echt niet uit.

Zou een ATG van Curtis Youngblood beter werken want dit ding ben ik onderhand wel zat
http://www.curtisyoungblood.com/products_view.php?id=17

gv1lt9.jpg

Shot at 2007-10-24

Dan nog wat, ik zag laatst ergens een plastic dopje als zijnde tankventiel, weet alleen niet meer waar ik deze zag.
Hij is van K&S
728.jpg

Iemand ideeen? Ik wil nl wel graag via de derde ingang vd header tank kunnen tanken.

Back