N
nwolsink
Guest
laurens zei:Gewoon vervangen, niet checken. Een kleine lek valt meestal toch niet op.
Punt is dat deze slangen net 1 Gallon oud zijn, ook die in de tank
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
laurens zei:Gewoon vervangen, niet checken. Een kleine lek valt meestal toch niet op.
nando v. arnhem zei:Hallo,
Als je aan het vliegen bent, zie je dan een laag schuim op de brandstof staan? Mocht dit zo zijn, dan heeft of de brandstof water aangetrokken of er zit een erge trilling in de heli.
Door dat schuim kunnen er een hoop luchtbellen in de brandstofslang komen en kan je motor armer/onregelmatig gaan lopen.
Grt
Nando
wrobijns zei:onder de 20% staat hij uit.
Nu is bij jouw 50% het nulpunt dus zal dit rond de 60% liggen.
Zet het RPM/ATV ietsje hoger.
EN het toerental moet in de buurt komen van het ingestelde toerental, anders neemt hij het niet over.
Zet je gascurve iets hoger zodat hij hem beter op pakt.
Maar nu zie ik pas dat hij bij NORM aan staat.
Opnieuw calibreren !!!
Je moet calibreren tussen de carb volledig dicht naar volledig open.
Doe je dit niet? dan verschuift ook je nulpunt.
wrobijns zei:Ik geloof dat Futaba op 95% gecalibreerd wil worden.
Het gaat er om de ATV zo hoog mogelijk staat. Alleen bij Futaba is 100% TE hoog.
Probeer eerst 95% dan 96%,97% totdat hij niet meer gaat knipperen (calibratie mode)
wrobijns zei:Dat klinkt goed. ZO hoort het ook.
nwolsink zei:Zo was het ook herinner ik me maar in de manual staat dan weer dat dat bij NORM de led niet moet branden. :roll:wrobijns zei:Dat klinkt goed. ZO hoort het ook.
eddie zei:Is t probleem van de motor al weg dan ???
EERST in normal mode de motor GOED afstellen , anders kan je toerenregelaar nooit doen wat ie hoort te doen !!
Ennuhhh , doe mij maar een GV1 , niks geen gekloot , plug en play zegmaar . (bijna dan)
wrobijns zei:nwolsink zei:Zo was het ook herinner ik me maar in de manual staat dan weer dat dat bij NORM de led niet moet branden. :roll:wrobijns zei:Dat klinkt goed. ZO hoort het ook.
De LED gaat aan als:
- Het gas meer dan 25% is
- De ATV van de TJ meer dan 5% boven of onder zijn nulpunt.
Als je dus de atv van de TJ op 50% hebt staan dan mag de led niet aan gaan.
Ik heb bij twee leden van de club gezien dat ze met subtrim hun nulpunt moesten bijstellen op een FC28. Anders ging de LED nooit uit.
Als je 95% bedoeld dan neem je toch ook -95% +95% in de calibratie?
Is dit bij jouw zender dan 5% tot +95% ? Heb je dat dan ook zo gedaan?
Anders is het nulpunt verschoven natuurlijk.