OS50H Hyper afstellen + GV-1 settings ism een FF9

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
Heuhh , 3e ingang headertank ???
Ik tank via een T stukje , een klemmetje op de slang naar de carburateur en je kan m zo voldoen .

deze heb wel een derde ingang:

h5510_400.jpg

Ahhh , ja ik zie t nu ja !!
Je kan natuurlijk ook zo`n wit dopje op de 3e aansluiting doen en een T stukje gebruiken , je heb t ze zelfs van aluminium !!
Je zal toch een afluitertje of iets op de slang naar je carburateur moeten maken , anders pomp je tijden t tanken de motor vrolijk vol met brandstof.

@ Nwolsink,

Je schrijft;
Dat heb ik ook zo gedaan > curve van 0 25 50 75 100 met calibreren ATV kanaal op 90%
Na de calibratie heb ik de gascurve weer gewijzigd naar de curve waar ik ook mee vlieg > 9 18 35 50 65
Deze is op NORM en IDL1 hetzelfde

Mijn vraag;
Waarom moet jij je gascurve terug brengen tot 65%?
Om de TJ goed te laten werken is een gascurve van 0 tot 100% een MUST.
Door te spelen met trim (meer of minder dicht tijdens het calibreren) kan je het punt van `activeren´verplaatsen.
Waarschijnlijk is jou gas servoarm te lang, en hierdoor werkt jou TJ niet naar behoren.

Gr Frans.

Goed gezien !!!

Je gascurve moet wel 0-100% zijn tijdens calibratie.
Maar dan mag hij geen binding hebben (http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Tips/Binding.htm)
Dit kan betekenen dat de ATV wel teruggeschroeft is naar 4-92% (andere zenders -92 +84 omgerekend)
Je ATV moet zo ver mogelijk tegen de 100% zitten.

De TJ doet het bij mij altijd perfect. En ook bij anderen op de club.

wrobijns zei:
Goed gezien !!!

Je gascurve moet wel 0-100% zijn tijdens calibratie.
Maar dan mag hij geen binding hebben (http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Tips/Binding.htm)
Dit kan betekenen dat de ATV wel teruggeschroeft is naar 4-92% (andere zenders -92 +84 omgerekend)
Je ATV moet zo ver mogelijk tegen de 100% zitten.

De TJ doet het bij mij altijd perfect. En ook bij anderen op de club.

Ik heb geen binding momenteel, de ATV op kanaal 3 (gas) is 95% (omhoog & omlaag) en daarmee gaat de carburateur volledig open en dicht bij een gascurve van 0% naar 100% Zou ik deze curve zo laten staan (na de calibratie) dan draait de motor veels te veel toeren bij NORM, daarom moet ik na de calibratie wel een andere curve instellen.
Mechanisch gezien kan ik natuurlijk een kortere arm nemen waardoor de carburateur niet meer 100% open zal gaan, maar is dit de bedoeling?

Misschien mis ik ook wat maar waarom zet je het AUX-kanaal niet
op een draai knop en 'zoek' je het gewenst toerental.
Start je voorbeeld met ATV op 60% en draaiknop volledig open (na calibratie)
Kijken wat het heeft en eventueel later met zelfde instelling naar een
schakelaar omschakelen (rpm1,2 en uit).

Goed, ik heb nu een GV-1 :D (2de hands) kan iemand mij vertellen hoe deze op mijn FF9 in te stellen, in de manual staan nl enkel de settings van de GV-1 zelf.
De GV-1 heb ik reeds gemonteerd, nu nog afstellen, hulp is welkom :)

Ja dat kan ik je haarfijn uitleggen , alleen doe ik dat morgen als ik helder kan denken Ok ??
Ik heb m zelf ook op mijn ff9 ingesteld en werkt perfect .

eddie zei:
Ja dat kan ik je haarfijn uitleggen , alleen doe ik dat morgen als ik helder kan denken Ok ??
Ik heb m zelf ook op mijn ff9 ingesteld en werkt perfect .

en ben je al helder :wink:

Ja net aan hoor !!
Vertel eerst eens wat je wilt ??
Je kan m met de stick automatisch aan laten gaan , of via een schakelaar .
Ik heb m via een schakelaar , vind ik fijner omdat ie dan altijd aan blijft ook op ze kop !!
Heb je de magneet al erin zitten ?? voeler erop ??

Ik heb m op schakelaar G zitten om aan en uit te kunne zetten .
Schakelaar E regelt t toerental bij mij .
Het governormenu gebruik ik niet in de zender .
Monteer eerst alles , dan is t makkelijker voor je .
Lees t boekje even door , zodat je weet waar we t over hebben , is makkleijk .

eddie zei:
Ja net aan hoor !!
Vertel eerst eens wat je wilt ??
Je kan m met de stick automatisch aan laten gaan , of via een schakelaar .
Ik heb m via een schakelaar , vind ik fijner omdat ie dan altijd aan blijft ook op ze kop !!
Heb je de magneet al erin zitten ?? voeler erop ??

Ik heb m op schakelaar G zitten om aan en uit te kunne zetten .
Schakelaar E regelt t toerental bij mij .
Het governormenu gebruik ik niet in de zender .
Monteer eerst alles , dan is t makkelijker voor je .
Lees t boekje even door , zodat je weet waar we t over hebben , is makkleijk .

De settings vd FF9
Schakelaar E is IDLUP en deze regelt dus ook de rpm's vd GV-1.
Aan uit vd GV-1 zit op A. Ik zet de GV-1 dus aan met switch E en niet met de stick.

De settings van switch E:
Norm = gascurve geen governor
IDL1 = 1620rpm voor hoveren vliegen
IDL2 = 1760rpm voor wat beter vliegwerk

Er staan 3 gascurves inhesteld en bij alle curves staat MIX op OFF:
Norm = curve 1 > 9,5 20 35 50 65
IDL1 = curve 2 > 9,5 22,5 40 55 75
IDL2 = V curve > 70 60 40 60 70

END Points:
kan 3 = 95%
kan 7 = 100%
kan 8 = 100%

Governor menu:
Mix = ACT
SW > Cond
Norm > 0% = 1000rpm > off
IDL1 > 62% = 1620rpm
IDL2 > 75% = 1760rpm
IDL3 > 90% = 1900rpm

Cut-CH > 8
Dir + Limit
Cut-SW > A

Owkeeeeee .
Effuh me heli pakken .
Gevonden !!!
-------------------------
Heli aan zender aan .
Op je display van je gov staat nu ; 0 rpm ,druk op func + , Dan staat er 0 max , druk op f+ , dan krijg je de rotorspeedrpm`s , RS1 is je 1e toerental , RS2 de 2e RS3 de 3e stel dit door middel van je 3 standenschakelaar te bewegen en dan op DATA + te drukken gaan je rpm`s omhoog .
Heb je dat gedaan dan druk je weer op Func + die staat bij mij op ROT dat is de rotorspeed , kan ook op enginespeed maar doe maar ROT .
Func + GRT , dit is de overbrengingsverhouding van jou heli (die weet ik niet) dus zelf ff uitvogelen .
Dan func + SWPT die gaat ON/OFF als je de aan uit schakelaar bedient .
Func + STSW is de stickswitch , die gaat dus UIT dus INH op t scherm .
Func + SWCD Die gaat on off bij bediening van de schakelaar AAN UIT .
Func + GV off gaat bij op 95% uit , dat wil zeggen dat de GV 1 uitgaat bij volgas en de servo dus ook het gas VOL open houd .
Dit kan jij gewoon op 100% zetten bijvoorbeeld .
Func + batteryspanning .
Func + MXMD staat bij op GOV .
Func + MG2 geen idee wat dat is .
Func + ATVB staat bij mij op 100% .
Func + MSX staat op NORM .
Func + MTRM is mixtrim , regelbare gasnaald met servo , gebruiken we niet dus op INH .
Func + B/FS is battry failsafe staat uiteraard op ACT .
Func + B/FD Die geeft je gasstand aan , dus de % gaan met de gasstick mee omhoog zegmaar .
Func + Lmt , dit zijn je LIMITS , dus zorg dat je gas HELEMAAL open gaat in normal mode , dit moet omdat de gv1 anders de stand niet weet bij t bijregelen .
Er staat nu limit IDLE , Zet t gas stationair , druk op DATA , dan krijg je Lmt volgas zet de stick VOLGAS druk op data , daarna staat er LMT off , dus trhrottle hold omzetten , gas is dus VOLEDIG dicht druk dan op DATA .
Dat was t instellen van de gasstanden .
Nu Func + , dan krijg je de check van de gasstanden , dus limt IDLE , dan zet je je stick ergens halverwege , druk op DATA , dan MOET t gas naar stationair gaan , limit volgas zet je de stick stationair , druk op DATA , het gas gaat volledig open dan !!
De trottle hold kan je zelf wel verzinnen toch ??
Dan func + dat is de sensoraflezing , ik heb m op 97% staan , dat moet lukken ook bij jou , hoe meer procenten hoe meer zekerheid .
Niet onder de 90 % zetten zegmaar , dit stel je door de magneet dichter op je coolfin te zetten .
Doe dit secuur en zeikerig , t is erg belangrijk .
In principe zou t nu moeten werken .
Probeer t eens , doe rustig aan en niet stressen .

Ik heb de setup doorlopen maar heb een paar dingen:

Func + MG2 > staat bij mij op 79% > dat stond ie al zo laten?

Func + Lmt , dit zijn je LIMITS , dus zorg dat je gas HELEMAAL open gaat in normal mode , dit moet omdat de gv1 anders de stand niet weet bij t bijregelen.
> Dit zou inhouden dat ik mijn gascurve bij NORM moet wijzigen, moet ik dit dan doen voor de calibratie en daarna weer terugzetten? anders heb ik geen vliegbare curve en ik wil pas vanaf IDL1 op de GV-1 vliegen.

Jep , je MOET volgas geven om de gv1 te calibreren zegmaar , daarna kan die gewoon weer terug .
En wat dat func MG2 is ???
Ik weet t echt niet !!
ow , volgens me boekie heeft t iets te maken als je de stickswitch gebruikt , dus iets wat je niet nodig hebt !!

interessant draadje om te lezen, leerzaam.
Maar merk dat het onderwerp van het OS max probleem is verschoven naar het instellen van een GV1, misschien handig om het topic title aan te passen?, weer handig voor de zoek engine

nosmo zei:
interessant draadje om te lezen, leerzaam.
Maar merk dat het onderwerp van het OS max probleem is verschoven naar het instellen van een GV1, misschien handig om het topic title aan te passen?, weer handig voor de zoek engine

Zie aangepaste titel, met deze manual moet je er idd wel uitkomen!

Ik hoop t voor je :mrgreen:

Werkt t allemaal , zie je op t display wanneer de GV1 aan en uit gaat ???
Zorg dat je de tandwielverhouding er goed inzet , anders gaat ie rare dingen doen !!

eddie zei:
Ik hoop t voor je :mrgreen:

Werkt t allemaal , zie je op t display wanneer de GV1 aan en uit gaat ???
Zorg dat je de tandwielverhouding er goed inzet , anders gaat ie rare dingen doen !!

De tandwielverhouding klopt dat is 8.5 ik he hem net getest en het werkte in 1x :D
Gelukkig maar, hij reageert idd wel iets later/langzamer als de TJ-Pro maar dit is niet storend.

Back