Nu ik weer even met motorfietsen bezig ben, kwam ik tijdens het rommelen in de oude meuk ook een oude bekende bezig.
Dik onder het stof en de spinnewebben, maar bij nadere beschouwing mechanisch nog in verrassend goede staat! Had verwacht dat de motor helemaal vast zou zitten, maar tot mijn stomme verbazing los, soepel, en met nog flink wat compressie. Wel is het koetswerk absoluut gaar en lelijk.
Als we dat er af halen, komen we nog meer stof en spinnewebben tegen.
Eigenlijk de enige echte schade zijn een kapotte uitlaat en een totaal verruïneerde achterschokbreker (het zwakke punt van dit ontwerp).
Die bleken allebei nog bij RC-motorradshop op voorraad te liggen, en voor ongeveer 100 Euro is het fietske weer rijklaar, want afgezien van de ontvangeraccu was alles eigenlijk nog gewoon in orde.
Uiteraard komt er wel iets moderners in dan de oude Futaba Attack stickzender.
Heb alvast de voorvork weer schoon en gangbaar gemaakt (veert nog heel acceptabel eigenlijk, met wat moderne smeermiddelen er in) en de voorrem ook helemaal nagelopen.
Die voorrem had origineel een Epoxy schijf en stalen remschoentjes, en daarvan merkte je eigenlijk niet eens dat hij er zat. Maat van me heeft destijds een stalen remschijf gemaakt (en dat bleek nog verrassend lastig herinner ik me, constante dikte kwam heel precies). Zelf remblokjes gemaakt met frictiemateriaal van "echte" remblokken uit de oud-ijzerbak, remde al heel wat beter maar nog niet wereldschokkend.
Dat heb ik vanmiddag opgelost door de remklauw een betere hevelverhouding te geven.
Tegenwoordig kun je de stalen en carbon remschijven zo kopen, met bijpassende remblokjes, en de wereld aan upgrades, maar toen deze fiets op de markt kwam (meen 2003 of zo) was geloof ik het enige "tuning onderdeel" een wat luxer stuurstangetje....
De banden zijn op het oog nog helemaal goed, maar destijds was er maar één soort te krijgen en die rubbersoort was niet geweldig. Niet slecht, maar leek in niks op wat om de velgen van de CSF411 ligt. Rubber zal ook vast wel wat uitgehard zijn, maar toch eerst maar eens proberen, en als ze geen grip meer bieden: er is tegenwoordig genoeg te krijgen qua banden.
Jeetje... zo heb je niks, zo heb je 2 rijdende Nitro-bikes...
Dik onder het stof en de spinnewebben, maar bij nadere beschouwing mechanisch nog in verrassend goede staat! Had verwacht dat de motor helemaal vast zou zitten, maar tot mijn stomme verbazing los, soepel, en met nog flink wat compressie. Wel is het koetswerk absoluut gaar en lelijk.
Als we dat er af halen, komen we nog meer stof en spinnewebben tegen.
Eigenlijk de enige echte schade zijn een kapotte uitlaat en een totaal verruïneerde achterschokbreker (het zwakke punt van dit ontwerp).
Die bleken allebei nog bij RC-motorradshop op voorraad te liggen, en voor ongeveer 100 Euro is het fietske weer rijklaar, want afgezien van de ontvangeraccu was alles eigenlijk nog gewoon in orde.
Uiteraard komt er wel iets moderners in dan de oude Futaba Attack stickzender.
Heb alvast de voorvork weer schoon en gangbaar gemaakt (veert nog heel acceptabel eigenlijk, met wat moderne smeermiddelen er in) en de voorrem ook helemaal nagelopen.
Die voorrem had origineel een Epoxy schijf en stalen remschoentjes, en daarvan merkte je eigenlijk niet eens dat hij er zat. Maat van me heeft destijds een stalen remschijf gemaakt (en dat bleek nog verrassend lastig herinner ik me, constante dikte kwam heel precies). Zelf remblokjes gemaakt met frictiemateriaal van "echte" remblokken uit de oud-ijzerbak, remde al heel wat beter maar nog niet wereldschokkend.
Dat heb ik vanmiddag opgelost door de remklauw een betere hevelverhouding te geven.
Tegenwoordig kun je de stalen en carbon remschijven zo kopen, met bijpassende remblokjes, en de wereld aan upgrades, maar toen deze fiets op de markt kwam (meen 2003 of zo) was geloof ik het enige "tuning onderdeel" een wat luxer stuurstangetje....
De banden zijn op het oog nog helemaal goed, maar destijds was er maar één soort te krijgen en die rubbersoort was niet geweldig. Niet slecht, maar leek in niks op wat om de velgen van de CSF411 ligt. Rubber zal ook vast wel wat uitgehard zijn, maar toch eerst maar eens proberen, en als ze geen grip meer bieden: er is tegenwoordig genoeg te krijgen qua banden.
Jeetje... zo heb je niks, zo heb je 2 rijdende Nitro-bikes...

Laatst bewerkt: