De oneway hoeft er niet op te blijven dus kan je die ook vastklemmen in de dopsleutel.
Dat begrijp ik niet helemaal.... De oneway zit IN het motortje, die kan ik nergens anders naar toe verplaatsen.... Hij zit in elk geval NIET in het trekstart mechanisme.
Het stukje as met het zeskantje er aan, als ik dat uit de motor trek, dan kijk ik rechtsstreeks tegen de drijfstang aan, wat betekent dat er een open verbinding van het carter naar buiten is, dan loopt hij niet....
Ik heb dat geprobeerd, die as blijft na het starten gewoon in de motor zitten (hij ploft er niet direct uit of zo) maar hij draait wel mee op de wrijving van de oneway, en hij begint langzaam wat in en uit te wandelen. Hij blijft dus vermoedelijk niet zitten.
Het asje draait ook min of meer rechtstreeks in het metaal van de backplate, en het is dus niet ontworpen om mee te blijven draaien (normaliter houd de veer van de trekstarter het asje stil). Dan kun je er op wachten dat er ruimte komt, de boel gaat lekken en de motor niet meer lopen wil.
Vandaar, dat het beugeltje niet alleen het asje in de motor houd, maar ook om de zeskant valt en meedraaien voorkomt.
Zoals het is, zie ik buiten een nieuwe originele trekstarter, geen andere oplossingen.
Een Nieuwe motor zou vanwege het verouderde ontwerp van dit oude beestje betekenen dat ik minimaal een nieuwe frame-zijplaat moet maken (heb ik de middelen niet voor, kan wel, maar dan ben ik afhankelijk van de medewerking van een maat die dat soort dingen op zijn werk kan doen) en ik ben er al achter gekomen, dat "bike" motoren speciale dingen zijn, gewone automotoren passen niet.