M.l.v.Doesburg
PH-SAM
Dit project heeft een tijdje stil gelegen wegens andere projecten tussendoor.
Maar het was de laatste dagen mooi weer om in het water te spelen.
Dus heb ik het FSR project maar eens afgemaakt!
Ik heb de radio ingebouwd en afgesteld.
In eerste instantie was ik van plan om 2.4 Spectrum spul te installeren.
Maar zelf had ik een beter gevoel met het oudere 35mhz spul wat ik nog had liggen. (Ik weet dat 35mhz eigenlijk alleen voor vliegen is)
Het goed afstellen van de motor heeft mij de nodige tijd gekost.......
Ik had van geen enkele naald een basis instelling.......
Maar na een middag klooien en afstellen heb ik toch een tank leeg kunnen varen
De motor loopt nu erg mooi en start makkelijk!
Voor de veiligheid heb de motor een beetje aan de rijke kant laten lopen zodat de temperatuur in ieder geval laag blijft.
Wel heb ik wat problemen gehad met de schroef. Deze is 2 keer los getrild tijden het starten voordat de boot in het water lag.
Wat zouden jullie adviseren als borging voor de schroef? Tijdens het varen drukt hij de schroef wel vast natuurlijk!
Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp bij het renoveren van deze FSR boot
Maar het was de laatste dagen mooi weer om in het water te spelen.
Dus heb ik het FSR project maar eens afgemaakt!
Ik heb de radio ingebouwd en afgesteld.
In eerste instantie was ik van plan om 2.4 Spectrum spul te installeren.
Maar zelf had ik een beter gevoel met het oudere 35mhz spul wat ik nog had liggen. (Ik weet dat 35mhz eigenlijk alleen voor vliegen is)
Het goed afstellen van de motor heeft mij de nodige tijd gekost.......
Ik had van geen enkele naald een basis instelling.......
Maar na een middag klooien en afstellen heb ik toch een tank leeg kunnen varen

De motor loopt nu erg mooi en start makkelijk!
Voor de veiligheid heb de motor een beetje aan de rijke kant laten lopen zodat de temperatuur in ieder geval laag blijft.
Wel heb ik wat problemen gehad met de schroef. Deze is 2 keer los getrild tijden het starten voordat de boot in het water lag.
Wat zouden jullie adviseren als borging voor de schroef? Tijdens het varen drukt hij de schroef wel vast natuurlijk!
Iedereen in ieder geval bedankt voor de hulp bij het renoveren van deze FSR boot