Hoi Peter,
Zonde van die mooie bronco, goed te horen dat hij weer redelijk ver klaar is.
IVM oefenen/ wat te bij 1 motor uit. De meesten zeggen nooit over de af geslagen motor bochten maar aaltijd de draaiende motor in de binnen bocht houden.
Persoonlijk heb ik daar een andere mening over.
Het belangrijkste van vliegen is snelheid !!!!!!!
Op het moment dat dat 1 motor afslaat, heb je minder vermogen , en het model gaat wringen om vlak te blijven. dat kost ook vermogen.
Zolang de snelheid voldoende blijft is er geen probleem.
als je tegen de draaiende motor in bocht, (zoals de speciallisten het zeggen) ga je nog meer wringen en nog meer energie verbruiken.
met als gevolg dat de kans bestaat dat het toestel afremt en stalled en tegen gesteld aan de bocht in een vrille slaat.
Mijn mening laat de draaiende motor het model in een
flauwe bocht trekken door iets minder tegen wringen dit kost minder energie en blijft het model beter op snelheid.(uit mijn ervaring) evt het motor vermogen verminderen om uit de bocht te komen.
Het beste is natuurlijk
indien mogelijk de andere motor zo snel mogelijk het vermogen weg te nemen en een zweef landing te maken .
NOOIT Flaps gebruiken als je op 1 motor vliegt , als je bijna bij het veld bent en je kunt zonder motor ver mogen binnen zweven zou je evt wel flaps gebruiken (maar op het moment dat je motor vermogen geeft is het model bijna niet te houden met flaps)
Ik heb diverse geprobeerd op 1 motor te vliegen. zoals je zelf aangeeft in 3) de 2 motoren normaal samen mixen en als je de mixer uitzet, 1 motor op stationair laten lopen
Wat ik er uit heb geleerd, probeer het te voorkomen

en snelheid proberen te houden dit is belangrijker dan hoogt proberen te houden (te weinig snelheid is het toestel niet meer te sturen en valt vervolgens uit de lucht, bijna altijd in een vrille)
Just my 2 cents
Eric