overtrek bijlanding eerst zwaare crash vastvleugel

erg jammer.

Ik hoop dat ik mag als ik 18 wordt, dan hoop ik ook met de auto te kunnen rijden.
Want dat is het grootste probleem, we moeten je altijd voeren.
(net als bij jou trouwens) :?

Waarom mag je niet vliegen van je ouders??
Ken zat ouders die hun zoon/dochter heeel graag zo'n hobby zouden zien hebben, i.p.v. op straat rondhangen o.i.d.

Jij mag niet vliegen... -> MODELvliegen ;)

ja mijn ouders moeten mij voorlopig nog naar het veld brengen en dat doen ze graag maar ik heb het liever niet je bent altijd maar afhankelijk van hun
en daarom ga ik straks als ik een kar heb voor achter mijn rolstoel met handfiets naar het veld fietsen dus mischien voor jou ook een op lossing jonas om het met de fiets of bromfiets met een kar er achter naar het veld te kunnen gaan als het dan wel mag van je ouders

Ten eerste:
Ze hebben schrik voor de kosten.
In aankoop zijn zo'n dingen niet bepaald goedkoop.
En ze hebben geen vertrouwen in me denk ik, ze gaan ervan uit dat ik elke keer als ik zou gaan vliegen, met een kapot vliegtuig zou thuiskomen.

Ten tweede:
Omdat het dichtstbijzijnde veld +/- 13 km rijden is. En met een vliegtuig op m'n rug en een zender in mijn rugzak zal ik er niet geraken denk ik.
Ze hebben dus geen zin om me elke zaterdag/zondag 25km te voeren en daar dan zelf nog een een paar uur (lees: vele uren) op mijn geklungel te staan kijken.

Dus daarom ga ik proberen op m'n 18e een rijbewijs te halen, dan is probleem twee al uit de weg. (nog 2 jaartjes :? )
Probleem een ligt volledig in de handen van de piloot :lol:

Dat van het rondhang op straat en op café enzo heb ik ook al geprobeerd, hielp niet.

Remco (dutchhelipilot) gaf me ooit de raad:
Vertel hun maar, nu je veel nederlands vrienden hebt (modelbouwvrienden) je gemakkelijk aan drugs kan geraken.
Zij moeten dan maar kiezen: modelvliegen of aan de drugs.

Ze konden er niet mee lachen :oops:

Dat van die fietskar, daar heb ik ook al aan gedacht, misschien een projectje voor een dezer jaren. Hopelijk al deze vakantie, maar er zijn nog andere projectjes die in m'n hoofd rondspoken.

Maar ik heb natuurlijk ook nog altijd mijn marder en het modelbouwforum.
Als ik al die mooie kisten (en heli's) hier zie, begin ik al luidop te dromen.

Groetjes,
Jonas

highflyer/gunskes, jullie weten allebei dat er ook zoiets bestaat als de "PB" knop he :?:

gebruik hem dan ook :wink:
anderhalve pagina is gechat van jullie.

ook MSN doet het goed in dat soort situaties :D

Bij ons in de vereniging is iemand die met zijn fiets komt en zijn model in de fietstas vervoerd. de romp gaat in een tas en wordt daarin met andere spullen vastgezet en in de andere tas gaat de vleugel die ook weer met andere spullen wordt vastgezet. Op de bagagedrager komt dan nog een startkist te staan. De afstand die hij hiermee ongeveer aflegt is ook iets van een kilometer of 10. Het risico op schade aan het model is idd wel iets groter als met een goede fietskar maar het is te doen.

gerard
het is toch wel ff leuk als ik iemand een advice geef in het draatje wat ik gestart heb
om advice te vragen of is dat niet wat dit forum voor bedoeld is en het heeft nog steeds met modelbouw te maken

er is een verschil tussen advice geven en anderhalve pagina one-liners naar elkaar chatten.

en nu als de wiederweerga :ontopic: :wink:

oke gerard
sorry dat ik mijn draadje vervuilde zal het nu weer ontopic houden maar als goed is kan ik de topic ook veranderen of niet :wink: :lol: :lol: :twisted: :lol: :lol:

alleen de naam al : "regionale modelvliegclub friendship"

Kan niet anders dan het daar allemaal dikke vrienden zijn :lol:

mooie foto's

ja gerben het gaat lekker aleen ondanks zero crash's moet ik toch de kist reparenen
want mijn pa heeft de breek bouten te strak aan gedraaid toen hij dacht de boel ff snel in elkaar te zeten voor dat ik het zelf kon doen en daar door was het draag plankje gebroken

ik heb vandaag de eerst landing die fout ging gehad
en dat kwam omdat ik al een tijdje geen landing meer gemaakt had
en het was combo van te hoog, te langzaam en een harde wind die in eens weg viel waar door de kist alle draag kracht kwijd raakte en ter aarde storte zonder dat ik dus er ook nog maar iets aan kon doen
en nu is het neus wiel in de romp geschoten en is het hout aan de onder kant kapot

Het was een rotte wind vandaag(ben ook nog bezig met brevet) ik heb gelukkig wel drie geslaagde landingen en 2 starts gemaakt(onder leiding van Theo Coenen, bedankt Theo!! :D ) met mijn nieuwe Super Stick. Ook in de lucht werd het vliegtuig erg heen en weer gegooid door de wind, de wind draaide ook de hele middag, heel vervelend.
Gewoon een avondje plakken en volgende week de lucht weer in. :wink:

high flyer zei:
zodra ik de kans krijg foto's te laten maken maar ik denk dat het meer iets is voor een club lid dan voor mijn ouders
hier staan wel wat foto met mij er bij maar ik vlieg niet op die momenten
je kunt mij herkenen aan de rolstoel waar ik in zit

High flyer,

mooie foto's en een mooi clubhuis bij jullie op de club. Ik hoop dat het s'winters niet lastig voor je is op het veld, drassige grond kan heel ve rvelend zijn. Hier een foto van ons veld (s'winters drassig), mij herken je aan de spacewalker...

Rob

http://81.58.6.162/rob_spacewalker_klein.jpg

hi rob
jij hebt het wel goed
het veld is rottig als het drassig is
maar er moet ook nog weer behoorlijk veel werk aan gedaan worden het zit namelijk vol met kuilen
en dat is zo wel voor mij als voor de kisten niet lekker en ik denk dat jij dat ook zo hebt of niet

Back