De lucht die via inlaat onder de spinner binnenkomt gaat met de huidige situatie vrijwel rechtstreeks naar de kast waar de demper zit.
Waar de lucht heen gaat, is niet zo van belang in dit geval.... wat me zorgen baart, is dat het de druk in de motorruimte mogelijk verhoogt, en daardoor de "kracht" van de luchtstroom vanuit de oliekoeler deels opheft, want lucht stroomt nu eenmaal alleen als er een drukverschil is.
Daarvoor dienen ook de trechters: om de druk ter plaatse van die slangen zo hoog mogelijk te maken (trechters, of "kegels" kunnen snelheid in druk omzetten, of andersom, druk in snelheid, zoek maar eens wat rond in de theorie achter centrifugaalpompen, en straalbuizen etc).
Of trechters erg geschikt zijn betwijfel ik.... de meeste van dit soort kelken heeft een konushoek van tussen de 10 en 20 graden. Hoe hoger de snelheid van de aanstromende lucht, hoe kleiner de hoek die je nodig hebt.