Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En de pomp is klaar

full

Laatst bewerkt door een moderator:
full

begonnen met de verdeler, en bij de maiden op de hei geweest,kist van Andre.

full

full

Ongeloofelijk hoe strak je draai werk er uitziet , dit wordt een motor waar je straks alleen maar kwijlend bij kan kijken :D

Maiden was mooi om te zien , maar brrrr zo koud

trochoid pomp

Hey Dick,
Prachtig werk weer!:D
Die trochoid pompjes : onverslijtbaar en goede opbrengst, zitten trouwens ook op de meeste Honda-blokken. Boor je die grote gaten in alu in een keer of na voorboren met heel kleine maat? En dat is toch geen roest op de klauwplaat, zal wel vet zijn.
Mvrgrt., Max

full

Verdeler huis gemonteerd, voorzien van 2x5mm lagers morgen de H.A.L sensor met de magneten monteren.
Dan komt het, de nokkenas maken dit word denkwerk omdat de nokkenas niet is wat we gewend zijn, de timing moet wel kloppen, de uitlaat is wat we gewend zijn maar de inlaat werkt totaal anders.:cool: :cool: op het laagste gedeelte van de nok gaat de klep open, in de hoogste stand van de nok gaat de klep dicht, geholpen door een tweede veer.

full

En de hal sensor gemonteerd

full

full

Max na afloop zal ik laten zien met wat voor machines alles gebouwd is ik kan je verzekeren dat de verrassing groot zal zijn geen CNC,3D, Laser, Plasma Mig, Tig, enz ik kan met deze technieken goed overweg mijn mening is dat wanneer je niet in staat bent om analoog te werken dat het digitaal ook niets word.
Dick

Hey Dick,
Heb ik al lang gezien, je werkt conventioneel, puur uit de hand en op het oog , uiteraard m.b.v. de nodige hand-meetspulletjes. Daarom vind ik het ook zo goed dat je dit zo doet, petje af!:D
Vraag over de veren en boren was gewoon interesse.
Mvrgrt., Max

Max als het moet kan ik elke veer door mijn vriend laten meten is bij sommige motoren belangrijk (tuning) maar het gaat hier om een modelmotor met een laag toerental dus we gebruiken gewoon handelsveren uit de industrie.het maken van de gaten gebeurd door boren en uitdraaien met een boorbeitel.
Dick

Hey Dick, da's mooi van die veren. Over het boren: kende hier een instrumentmaker die er behoorlijk "excentrieke" boormethoden op na hield, vandaar.
Kleine vraag over de banken: Engelse of Duitse of Oostenrijkse , of combinatie? Of Nederlands:: AI natuurlijk...
Mvrgrt, Max

Laatst bewerkt:
Hey Dick, da's mooi van die veren. Over het boren: kende hier een instrumentmaker die er behoorlijk "excentrieke" boormethoden op na hield, vandaar.
Kleine vraag over de banken: Engelse of Duitse of Oostenrijkse , of combinatie? Of Nederlands:: AI natuurlijk...
Mvrgrt, Max

rustig afwachten.

full

En dat is toch geen roest op de klauwplaat, zal wel vet zijn.
Mvrgrt., Max.

Ik hou van roest :D nee koffie denk ik:cool: maakt niet uit hij werkt nog prima

full
... de uitlaat is wat we gewend zijn maar de inlaat werkt totaal anders.:cool: :cool: op het laagste gedeelte van de nok gaat de klep open, in de hoogste stand van de nok gaat de klep dicht, geholpen door een tweede veer...

Als ik het goed zie zit de klepveer van de inlaatklep onder een speciale stoterstangsteun en duwt de holle stoterstang weer omlaag.

Wat ik ook 'spannend' vind is het feit dat als ik de foto's bekijk de stoterstang voor de uitlaatklep ín de holle stoterstang van de inlaatklep zie lopen. Hoe loopt dit over de nokken? Dubbelwerkende nokvolger (buitenmantel voor de inlaat, kern voor de uitlaat) en dientengevolge ook nokken die in het midden een uitlaatklepnokprofiel hebben en ter weerzijden een inlaatklepprofiel? Ik verzin maar wat hoor, ben nieuwsgierig hoe dit zit!

2813430570_6c527b154f.jpg

full

Hier een tekening van de nokkenas uit het Engine Handboek dit is zo,n beetje het enigste wat ik heb het profiel van de inlaatnok links en rechts lijkt heel veel op hetgeen Dukatie toepast op zijn motoren de middennok lijkt op hetgeen wij allemaal kennen, dus je ziet dat de middennok een normaal profiel is.
Dit is voor mij ook de grootste uitdaging.(Hoewel)
Verder de timing is// inlaat open 15* na bdp sluit 40* na odp
uitlaat open 48* voor odp sluit 0* voor bdp ik ga deze timing ook aan houden.

full

Het is niet te geloven dit! Geweldig om te volgen! Je geeft ons veel plezier met dit fantastiche verslag: 1 belletje of mailtje naar al deze volgers en we staan op de stoep om de tuin ff aan te pakken met z´n allen!

Hoi Dickie,

Je weet het 1 belletje en ik kom langs ,dan kan de rest thuisblijven (ook Renkumse Tom)
aan 1 liter ROUND-UP heb ik genoeg voor de voor en achterkant.
Jij kan dan rustig doorbouwen zodat wij zo snel mogelijk gaan genieten van je prachtige
8 pitter.

Dan zat ik er dus niet ver naast met een middennok en buitennokken :banana:

Renkumse Tom, ´k heb daar nog roots liggen. Heeft Tom op de J.L.S. gewerkt in Oosterbeek?

:D mijn huis staat voor een ieder open er hoeft niemand thuis te blijven even een belletje of mail be:Dste clubvrienden dan kan ik de koffie vast warm stoken:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back