Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dick, mijn bromfietsmotortjes hadden vroeger altijd een bolling aan de bovenkant van de zuiger, deze zijn plat, blijft dat zo?

Je brengt nogal wat te weeg Tom met je simpele vraag.
Dick geeft het enige goede en simpele antwoord, het blijft zo.
Al het daarop volgende is, één van de klokjes in een carillion hebben horen luiden, enz.:2gunfire:

Ja inderdaat een simpole vraag maar hier komt gelukkig veel kennis samen
Zodat iedereen er wat van leren kan
Ook ik
Ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn leraar motorvoertuigen minder wist dan ik dacht
Ik leer hier een hoop

full

DE drijfstangen zijn bijna klaar, er is door niet goed opletten 1 stuks mislukt, morgen nieuwe maken.
dit duurde lang omdat ze allemaal een gelijke lengte moeten hebben, en gewicht.
Als laatste bewerking worden ze nog gestraald met notenbast of kersenpit (Geen Zand) is de dood voor elke motor

Laatst bewerkt door een moderator:
full

DE drijfstangen zijn bijna klaar, er is door niet goed opletten 1 stuks mislukt, morgen nieuwe maken.
dit duurde lang omdat ze allemaal een gelijke lengte moeten hebben, en gewicht.
Als laatste bewerking worden ze nog gestraald met notenbast of kersenpit (Geen Zand) is de dood voor elke motor

Ontzettend mooi, weer!
Een vraag uit interesse: zijn dat voorgespannen lagerschalen?

Groet, Bert

mooi... mooi....

Hallo Dick,
Ik sluit me graag aan bij de andere complimenten:D:D:D. Heb 1 vraagje: je gebruikt 1 zuigerveer per cil. , commpressie- en schraapveer in een. Is het niet handig om onder de compressieveer 1 omgekeerde L-veer met olie afvoer gaatjes in de zuiger te gebruiken als schraap-veer? Kan ook later nog natuurlijk met balans aanpassing. Of wil je het origineel aanhouden?
M.vr.grt., Max

zandstralen met gevolgen...

Hoi Dick, Ron e.a.,
Misschien omdat door zandstralen miniscule siliciumoxide deeltjes in het zachte alu worden geslagen, die dan later tijdens het lopen door olie en temp. verschillen worden "gelost" en vervolgens met de olie door alle oppervlakken die onder oliedruk staan worden meegevoerd met desastreuze slijpende werking vandien. De big- en small-end en nokkenas lagers zullen misschien zacht zijn, daar zetten de slijpdeeltjes zich in vast en "beitelen" dan binnen no time de eventueel geharde lageroppervlakken weg. De pitten- en bast-stoffen hebben deze kristallijne structuur niet. Hoop dat het zo goed is verwoord Dick...
( hoop dat "Pietjeduc" niet meteen in de pen springt...:wink:)
M.vr.grt., Max

Laatst bewerkt:
full

goed verwoord Max. de krukas tekening komt uit het OX5 parts catalog het zelfde word toegepast in de motor word uit een stuk gemaakt.gehard en geslepen.

uit 1 stuk gesmeed, gehard en geslepen..

Hoi Dick,
Mooi plaatje, daarop kan je mooi de boringen zien. Ik blijf het volgen..:D
Mvrgrt, Max

full

Groot en klein

full

Nogmaals wat gewicht weggehaald en het blok definitief afgewerkt er is 300 gr weggefreest was 1500 gr nu nog 1200gr het aluminium blok woog 7000 gr helaas geen statiegeld op de spaanders.

full

vorderingen

Hoi Dick,
Geweldige foto's:D weer, prachtig om de vorderingen te zien, ook de Bridgeport ziet er piekfijn uit! Chapeau en fijn weekend natuurlijk!
Mvrgrt, Max

Laatst bewerkt:
Hoi Dickie,

Kan niet wachten dat ik hem zie en hoor lopen,heb je een idee hoeveel vermogen hij
gaat krijgen ?

Gr. uit Wageningen.

sarco het gaat mij om het koppel bij lage toeren.nog wel even geduld.:cool:

full

achterdeksel frezen distributie box

full

full

Solderen van de rand distibutie box aluminium.

full

hee dick,

Het ziet er héél goed uit. we blijven dit zeker volgen. we zijn benieuwd hoe dit loopt.

Max en John

full

en de distributie gemonteerd,nu het voorste deksel nog.

full

full
full

Kijk is naar deze BMW IIIa 6 cil lijn 19 liter inhoud 185 pk de gelijkenis is groot wat cilinder opbouw betreft werd gebruikt in de Fokker D VII en nog een aantal kisten in WW1 Mercedes heeft ze onder licentie gebouwd aandrijving van de nokkenas kom je tegen op motorfietsen van BMW Cardan aandrijving.wie weet wanneer ik mij verveel voor de toekomst.
Heb vandaag een aantal belangrijke onderdelen binnen gekregen voor de OX 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back