Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg mooi Dick. Ik ben heel benieuwd waar je de cilinderkoppen van maakt en de cilinders+zuigers.

cilinders: staal met loodlegering amerikanen passen dit toe in modelmotoren bij twijfel wordt het perlitische gietijzer ben hier nog mee bezig.
cilinderkoppen: alu met magnesium en cilicium gesmeed vaste struktuur
zuigers: idem.
zuigerveren: perlitische gietijzer

Dick

full

Het aluminium blok is gehalveerd werkzaamheden gaan gestaag verder. het voorste huis met de oliepomp is ook klaar. het uitfrezen van het blok aan de binnenkant gaat beginnnen, verder hoop ik morgen de motorsteunen ook uit te frezen er is al een begin gemaakt (onderkant blok) de lijnboring van de nokken as is klaar 20 mm en op maat geruimd.
verder hoop ik morgen de boel te kunnen vlakken met de machine van mijn kennis.(deze was in onderhoud)
Verder moet er nog 5mm van de onderkant af.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
full

full

druk druk druk

full

full

Het loonde wel van de 7 kg is 1500 gram over en er moet nog meer uit en nog verder glad afwerken.

full

full

nokkenas tandwiel is klaar,moet nu wachten op de krukas.

full

full

graden verdeling en centeren van de gaten

full

Hallo Heren ik stop met dit draadje ik ga in alle rust verder met de bouw van deze motor hopelijk kan ik hem dan laten zien op Oss ,op een latertijdstip zal ik nog wat foto,s laten zien en het proefdraaien uiteraard.
Groeten
Dick

:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Zonde, dat je stopt met het draadtje
Vondt het echt erg intressant om het te volgen.
gezien dat het ruim 2300 keer bekeken werd was ik ook niet alleen

Hopelijk treffen we elkaar weer in Oss dit jaar

mvg

Eric

Ik wil me als stille meegenieter aansluiten bij mijn voorgangers, super wat je laat zien! Laat je aub niet afschrikken door een negatieveling. Er zijn er denk ik veel meer die je werk enorm waarderen.

Freek

HALLO ik ga dan maar verder op velen verzoek ik ben met andere zaken bezig o.a. het bleriot project van henk.v.hoorn www.bleriot.nl de overtocht gaat dit jaar door met een door henk gebouwde ,ik dacht schaal1/2 vorige keer is het mislukt henk heeft nu opnieuw toestemming gekregen voor een nieuwe poging hij stuurd vanuit een heli en in het water vaart een volgboot hopelijk gaat het nu wel goed. Leon en ik hopen hier bij aanwezig te zijn. volg de site voor de laatste ontwikkelingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back