Echte
Een paar lopende echte. Hopelijk zet Dick er wel een paar dempers op...
Curtiss Wright Ox-5 Engine Run
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heey Dick,
Ook ik volg dit project vanuit Oostenrijk! Probeer zeker 1 of 2 keer in de week te kijken als ik de tijd krijg. Ik vind het echt jammer dat ik hier niet bij kan zijn met de bouw lijkt me machtig mooi om dat allemaal te zien. Maar goed hoorde van Lars al dat het er echt geweldig uit ziet en de Curtiss ook. Ik zou zeggen bouw lekker verder en ik lees en zie de foto's wel verschijnen!
Groeten
Leon
Voor in de meter zeker :rolling:Ik heb al een vooraad staalwol gekocht
Dickie ,je weet dat er geluidsmetingen op de heide komen .De controleur hiervan is
onverbiddelijk en zal streng optreden tegen lawaaierige motoren.
Ik heb al een vooraad staalwol gekocht .hahahahahah !!!!!!~!!!
Veel succes met de bouw en ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.
Wat zeg ieeeeeeee !!!!!!
De beste manier om dat te doen, is weer een paar foto´s te plaatsen.![]()
Ik kreeg nogal wat vragen over de oliepomp, het type pomp wat toegepast word is een tandradpomp voor de foto gedemonteerd je ziet geen pakking, de passing is dusdanig glad, dat dit niet nodig is, lekken doet hij niet, een pakking kan ook niet toegepast worden bij dit soort pompen de druk van de pomp zou de pakking er tussen uit blazen ik praat hier bij deze pomp over 10 bar gemeten ik heb dit nodig om aan voldoende smering te komen door alle weerstand in het motorblok mocht het teveel zijn dan monteer ik bypas klep.
![]()
![]()
Hier het boren van de olie kanalen in het blok 2mm, op de hoofdlagers 5 x dit moest heel voorzichtig gebeuren ik moest er niet aan denken dat de boor zou breken (2 verschillende materialen) de olie word via de holle nokkenas door de kanalen gepompt naar de 5 hoofdlagers.
de rest van de smering gebeurd door rondslingerende olie in het motorblok, deze motor heeft dan ook geen mengsmering nodig maar normale ongelode benzine