Ox 5 v8 curtiss-wright motor

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
He Serge, zorgt Henk wel goed voor de kist?
nee maar deze jongens wel

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag begonnen met de cil. kop eerst het boormalletje afgemaakt
en begonnen met het boren en fresen van de eerste gaten.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Henk ik heb altijd vrij,hier nog een foto.
Gatenkaas is bijna kompleet.:cool:

full


De kleppen hebben een hoek van 20 graden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog wat kunnen doen,deze cilinderkop is een prototype om te kijken of
alle maatvoeringen kloppen zodat daarna met de serie bouw van 8 koppen begonnen kan worden.
er komen niet alleen kleppen in 12 mm ook nog een bougie 1/4inch
en dan koelkanalen voor de koelvloeistof en alles moet ook nog waterdicht
zijn onder druk.
Dus nog genoeg te doen.

full


In ieder geval,de klep bediening komt wat lager is 3mm te hoog.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een foto vanuit een andere hoek.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu de bougie gemonteerd is kun je zien dat er minimale afwijkingen zijn
Daar gaan we nu aan werken.
de klepbediening word anders bevestigd en het bougie gat moet vergroot worden kan er een dopsleutel op.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik blijf met bewondering dit draadje lezen; ga s.v.p. zo door (maar dat zit volgens mij wel goed :wink:).

Wel vraag ik mij af, als jij schrijft dat de klepbediening 3mm te hoog zit, of de 2 inbusboutjes wel bereikbaar blijven na aanpassing en of de bougie niet een zijdelings hoek (t.o.v. de huidige hoek) moet krijgen om er nog met een bougiesleutel bij te kunnen?
Mogelijk onnodige vraagtekens van mijn kant maar ik kan dat zo vanaf de foto's niet zien.
Veel succes met de aanpassingen!

Bob
 
De eerste modificatie toegepast zo heb ik boven op de cilinderkop
veel meer ruimte.
het onderdeel rechts word nog voor zien van meer wanddikte ik heb de oude gepakt om te kijken of alles nu wel klopt.
Mocht het draadstukje te zwak zijn dan heb ik nog de mogelijkheid,
om een stalen binnenbus toe te passen,ik denk het niet omdat ik gebruik maak van hoogwaardige aluminium legering.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na wat aanpassingen klopt het nu allemaal de bougie kan nu vlot vervangen worden met dopsleutel 8.
tijd voor de klepgelijders en de kleppen met veren.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste klep met veer is gemonteerd de maat voering klopt nu.
Nu 15 stuks maken wat niet echt een liefhebberij van mij is.
(massaproduktie)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste klep met veer is gemonteerd de maat voering klopt nu.
Nu 15 stuks maken wat niet echt een liefhebberij van mij is.
(massaproduktie)

full

Hoi Dick,
Ik volg je consequent zonder veel commentaar zoals je weet, maar als oud werktuigbouwer moet het me toch even van het hart dat je niet voor één gat bent te vangen en dat is de wáre vakmannnn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Pietje nog de beste wensen.
Ja gewoon stug doorgaan,niet.

dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top