P-40E Warhawk (verkocht)

Ik bedoelde meer: qua vrije aanvliegroute.
Niet dus . . .
Ohh, oke, maar ik denk dat het ook wel een vertekening is met de camera en dat daardoor de bomen extra dichtbij lijken terwijl er genoeg ruimte is (vermoedt ik althans :wink: ).

En schitterende films trouwens, vooral natuurlijk van de P-51 en P-40 :P

Greetingz,
Berto.

Na gisteren een lekker lang telefoongesprek met Arvid over onze modelvliegtuigen ben ik vandaag eens gaan nadenken.

Wij hadden het onder andere over zijn Top Flite 62" Corsair en over mijn warbirds (hoe kan het ook anders 8O ).

Het ging voornamenlijk over de eindafwerking (spuiten etc.) en dat hier nog heel veel tijd in gaat zitten ondanks dat het model eigenlijk al vliegklaar is.

Voordat Arvid met de eindafwerking gaat beginnen wilt ie eerst de Corsair zijn maiden geven om daarna te gaan spuiten en dergelijke.
(bij die maiden zal ondergetekende aanwezig zijn met camera om alles later hier op het forum te laten zien 8) ).

Nu ik daar vandaag eens zo over zat te denken (ik heb toch niks beters te doen op m`n werk :? . Ssst niet tegen m`n baas vertellen hoor :nooo: ) dacht ik eigenlijk hetzelfde te gaan doen met de P-40.

Deze kist is eigenlijk kompleet vliegklaar, ik wil wel aanpassingen gaan doen maar tot die tijd kan ik er best even mee vliegen (dan zeg ik wel steeds op het veld dat het de eerste vlucht is en dat er daarom nog geen spuitwerk is verricht :wink: ).
Dan kan ik ondertussen 1 van de andere warbirds vliegklaar maken en zo kan ik toch steeds met 1 van deze kisten vliegen.

1 nadeel, ik moet eigenlijk 1 kist gaan crashen om voldoende servo`s etc te hebben om de P-40 vliegend te maken maar dat los ik nog wel even op :evil:

M`n eiegen eerst maar eens gaan spitsen op de Snoopy II TW en dan eens kijken of het bovenstaande uitgevoerd kan worden voordat de Stinson de lucht in gaat :)

Mhhhh ik heb het idee dat er weer een aantal projekten door elkaar gaan lopen binnenkort :oops:

Greetingz,
Berto.

Berto,
je bent maar een druk man...zoveel bouwprojecten tegelijk. Ik heb er maar één daar heb ik eigenlijk al te weinig tijd en ruimte voor.

Maar behalve filmpjes van Arvids Corsair willen we natuurlijk ook filmpjes zien van jouw kisten. :yes:

Enne eerst crashen om onderdelen voor een andere kist te verkrijgen vindt ik niet zo'n goed idee. Beter maar wat nieuwe servo's e.d. kopen en dan koop je toch een nieuw bouwprojektje minder :wink:

Hee Phoenix,

Filmpjes van onze kisten kun je natuurlijk zien op onze site:
BosModelAir

En eigenlijk heb ik ook te weinig tijd voor al die projekten tegelijk maar ik hoef me nooit te vervelen er is altijd wel een kist waar ik aan kan bouwen en mocht ik door mijn eigen kisten heen zijn (wat nooit zal gebeuren) dan ga ik gewoon aan de gang met een aantal kisten van mijn vliegmaat Onno :D

En dat crashen is misschien wel niet zo`n goed idee maar ik moet iets doen om een andere kist vliegend te maken.
Een extra set servo`s en ontvanger kopen is geen optie meer want ik kan al 6 kisten zonder om te bouwen zo pakken en dat vindt ik momenteel wel genoeg dus dan blijft er maar 1 optie over.

Maar wie weet staat er binnenkort ook wel weer iets op de verkoop pagina, dat is natuurlijk ook een oplossing :)

Grt,
Berto.

Hoe heb ik dit weer kunnen missen????? Was inderdaad een lekker lang gesprek :lol:

Maaruh, weer een aantal projecten door elkaar? Berto wat ga je nu doen? :wink:

Denk je dat het binnenkort gaat lukken? En hoe gaat het met de Snoopy?

Hoe heb ik dit weer kunnen missen?????
Ik mis ook nog wel eens wat, er wordt gewoonweg veelste veel gepost op dit forum :wink: (geintje :D dat maakt het alleen maar interessanter)

Was inderdaad een lekker lang gesprek
Ach de baas heeft niks doorgehad dus.......... :sleepy:

Maaruh, weer een aantal projecten door elkaar? Berto wat ga je nu doen?
Euuhhhhh :oops: , ach het houd je bezig he :|

En hoe gaat het met de Snoopy?
:thumbsup: Hij is bijna vliegklaar voor zaterdag ik moet nog 10cm2 bespannen en 1x een M3x40mm boutje halen, dan is ie maidenflight klaar :bye:

Ik hoop dat het weer zaterdag een beetje mee wil werken en ook de Quadra dan zullen we eens gaan zien wat die Snoopy II TW doet :nosmile:

We hebben nog even kontakt voor die tijd :agrue:

Greetingz,
Berto.

Dat is mooi, nu maar hopen op wat beter weer. Weerkamer is niet echt optimistisch, ik wel :D

Zo, nu de Stinson Reliant op de Dummy motor na vliegklaar is en de Dakota DC-3 zo af en toe tussendoor wordt gerepareerd gaan we beginnen aan de P-40 (eindelijk :roll: ).

Het model is al "klaar" op spuiten etc na, maar dit schaalmodel behoort een intrekbaar staartwiel te hebben dus dat moeten we nog even inbouwen.

Hier zie je ongeveer waar het moet komen:
p40-6.jpg

p40-7.jpg

Dus we gaan eens beginnen met slopen :(

Grt,
Berto.

Hoi Berto,
Je site ligt eruit volgens mij, dus we kunnen de plaatjes niet zien.

Wel gaaf dat je verder gaat met de P40, blijft toch één van mijn favoriete toestellen hoor.

Groet,
Jaap

Hee Jaap,

De site is momenteel offline omdat de server eruit ligt van Topservers.nl :evil:
Ik hoop dat ze het euvel snel verholpen hebben :(

Maar De P-40 is wel een errug mooie kist, mijn favouriet is iets meer de P-51d Mustang maar de P-40 is een goede tweede.

Grt,
Berto.

Zo gisterenmiddag lekker opgeschoten met het inbouwen van het intrekbaar staartwiel.

Zie hier de vorderingen:
p40-8.jpg

p40-9.jpg

p40-10.jpg

p40-11.jpg

p40-12.jpg

Nu nog het aansluiten van de besturing an dan kan onderhand het dichtbouwen weer beginnen :P

Grt,
Berto.

He Berto,

Het ziet er weer gelikt uit. Als je weer een keer gaat vliegen wou je het mij dan willen laten weten?

Grt Quindo

Hee Quindo,

Ook weer in het land???

Is goed, als we (of ik :( ) weer gaan dan krijg je bericht van me.

Ik hoop dat het volgende week goed weer is dan wil ik m`n Stinson Reliant z`n maiden geven :P Ik laat je het weten.

Grt,
Berto.

He Berto,

Yep ben weer in het land. super dat je me even laat weten waneer je weer gaat vliegen ik heb er zin in. en helemaal om de stinson in levende lijve te zien. Hopelijk tot snel

grt Quindo

Hee Quindo,

Heel misschien gaat het aankomende zondagmorgen gebeuren met de Stinson.
Dan is Onno namenlijk ook aanwezig en hij moet er gewoon bij zijn.

Als het zondag niet gaat gebeuren ga ik waarschijnlijk wel gewoon zaterdag vliegen maar zonder Stinson.

Ik hou je op de hoogte.

Grt,
Berto.

Nadat ik vandaag erg druk ben geweest met de GeeBee en de Dakota DC-3 en deze projekten z`n einde naderen heb ik hierna weer de P-40 opgepakt :yes:

Of ik de deuren nog ga toepassen op het staartwiel weet ik nog niet maar ik ben vanmiddag even bezig geweest met het zien te monteren van de motor.

De precieze uitlijning moet nog even plaatsvinden maar grofweg is het eral:
p40-13.jpg

p40-14.jpg

p40-15.jpg

We zijn weer goed op dreef.......... :wink:

Grt,
Berto.

Hee Berto,
Wat voor uitlaat komt er op??

ziet er verder goed uit :D

Hee Jaap,

er komt een gewone OS buigzame uitlaatpijp met standaard uitlaat op waardoor de uitlaat zelf net niet bij de cowl flaps naar buiten komt, netjes weggewerkt dus.

Grt,.
Berto.

gelukkig maar, ik was al even bang dat er zo"n lelijke pijp uit kwam te hangen en dat verdient deze kist niet, toch

Back