P-51 'Strega'

.
Jan, dit bouwverslag van de Strega is bijna net zou oud als Facebook!

Facebook opgericht februari 2004
Begin van dit bouwverslag juni 2004
Allebei ruim 14 jaar oud....!! ;)

Ik gok dat Robin bedoelt dat het dus niet aan Facebook ligt...
.

Ha Jan wel doorgaan met de p 51 he?
Een van de redenen waarom ik weer terug ben op het forum is dit draadje.
Ik zou er ook dolgraag bij zijn als de kist ingevlogen wordt, waar het ook is.
Voor mij hoort het forum en dit draadje bij elkaar.
Ik kan me geen ander bouwverslag bedenken wat zo lang duurt.
In een woord geweldig.
(Ja ik ben de sleeppiloot;))

Wachten is op de spinner (en nog plm. 10 klusjes waarik tegenaan hik . . . ). :(

Ik verwacht dit jaar een maiden. :thumbsup:

Voor mij hoort het forum en dit draadje bij elkaar.

Ik voel me vereerd!

jan.

Laatst bewerkt:
Mooi zo Jan:thumbsup:
9A10EC53-EB62-4BE8-BC35-8994F2F63E2D.jpeg

(Ben benieuwd naar de spinner.....)

Groet:Robin

Dank.

Ja, ik kan er uuuuuren naar kijken . . . :)

Probeer nu de ailerons eraan te krijgen.

Heb dikkere penscharnieren gekocht, dit type, en het scharnier daarvan is mooi sterk, maar ook een stuk dikker dan van die kleine penscharniertjes.

upload_2018-4-18_8-36-44.png

Daarvoor moet ik het gat in de ailerons een heel stuk opboren en uitfrezen.

Voel me net een tandarts, die zoveel moet wegboren van een kies, dar er bijna niks overblijft . . .

Zal eerdaags plaatjes maken.

jan.

Houtboortje M3 en met een punt tangetje wigvormig zetten. Maar dat was in vers hout tijdens houtbouw en nog niet verpakt in folie...
Je kan scharnier inkorten zodat je het niet dieper hoeft te zetten? Krijg je ook geen rommel in je vleugel wat je er niet meer uit krijgt.

Bij het boren gebruik ik een houtboortje met centreerpuntje en een lichtgewicht elektrische schroevendraaier met boorhouder. Zo een Ikea ding. Mooi traag/snel genoeg.
En dan dan je met timmermansoog mooi recht boren.

Laatst bewerkt:
Boren, dan punttang...

47B540B6-C4E9-44F4-A767-FC85F51366CA.jpg

Speculum et machina...

D4EB020A-6666-4527-88AB-562DCC64D85E 2.jpg

Scharnieren... als gegoten...

2C7D0654-A2AB-4D5D-96B0-9BCBC615A6BF.jpg

Ik doe maar wat... meestal lukt het... net zoals bij jouw schitterende model... lukt je gewoon! ;)

Een laatste wat betreft Fascebooke (op z'nItaliaans uitgesproken)... in het begin drakerig en oninteressant. Thans beter te editen... Edoch een kort geheugen, via interface niets/amper terug te vinden.
Daarnaast ongewenst data-groot-vacumeerder... 'pandora's wespennest'... (voorheen des doos's en thans 'intertransgenderneutraal'... 'wesp' m/v) :D Whoeha!

Modelbouwforum... direct al leuk/zinvol (her en der een troll...). Met goede zoekfunctie... nog steeds... hoewel de bulk aan key-board inslagen steeds groter wordt.

Enig minpunt... oudere verslagen zijn vaak de foto's zoek. Links verdwenen... en dat is toch wel weer erg jammer... kan niet alles hebben hè? :rolleyes: Time flies... soms ook mijn vliegtuigjes...

Daarnaast is het leven ontstellend druk...

Laatst bewerkt:
Back